يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اردوغان: مسئله سوریه نیست؛ بلکه بقای ترکیه است

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 672962
اردوغان بی‌اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اذعان کرد: مسئله سوریه نیست؛ بلکه بقای ترکیه است.
اردوغان: مسئله سوریه نیست؛ بلکه بقای ترکیه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز دوشنبه بی‌اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی گفت: نسبت به اقدامات تروریستی در مرزهای کشورمان بی‌ تفاوت نخواهیم بود و با آن مبارزه خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این خصوص مدعی شد: به هر بهایی این کریدور تروریستی را از بین خواهیم برد. مسئله، سوریه نیست؛ بلکه بقای ترکیه و ملت تُرک است. وقتی موضوع آینده ما مطرح باشد هیچ فردی برای ما مهم نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: حامیان گروه‌ های تروریستی در واقع امنیت خود را به خطر می اندازند. ما هم خواهان حفظ امنیت متحدان خود بوده و هم برای تامین امنیت کشورمان تلاش می‌ کنیم.

اردوغان اضافه کرد: مطمئنا در آینده ای نزدیک به گروه های تروریستی ضربه مهلکی وارد خواهیم کرد. کشورهایی که در کنار ترکیه می ایستند پیروز خواهند شد نه در مقابل آن.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: نمی‌شود که شما (آمریکائی ها) برای ۲۲ الی ۲۳ هزار تروریست از طریق عراق سلاح و خودرو بفرستید و از فروش تسلیحات به ما طفره بروید.

این چگونه متحد بودن، شراکت و همکاری در ناتو است. آنهایی که برای امنیت خودشان از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمده‌ اند خود را محق می‌ دانند، در حالیکه ما ۹۱۱ کیلومتر مرز مشترک داریم و خطر امنیتی ما را تهدید می‌کند؛ آنگاه انتظار دارند هیچ دخالتی نداشته باشیم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *