دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گلریز: فضای موسیقی مافیا دارد

دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 672854
خواننده انقلابی کشورمان گفت: فضای موسیقی مافیا دارد. موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر آبرومندی، آنهم با کلی هزینه، جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شده است.
گلریز: فضای موسیقی مافیا دارد
به گزارش جهان نيوز، محمد گلریز، خواننده انقلابی و متعهد کشورمان در ارتباط با فضای موسیقی کشور  اظهار داشت: فضای فعلی موسیقی، واقعا راضی کننده نیست خصوصا برای کشور و رویدادهای مختلف که عنوان اسلامی را هم یدک میکشد، این فضای موسیقی مایه تاسف است.

وی افزود: فرهنگ موسیقی اتفاقا باید ابزار فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد ولی فعلا که برآیندی از انقلاب اسلامی نیستند.

این خواننده تأکید داشت: من حتی مستقیما از وزیر ارشاد انتقاد کردم. در کشور ما مگر جشنواره به اسم فجر و انقلاب نیست؟ و قرار نیست نمودی از فرهنگ ما داشته باشد؟ اما چرا در ذات اینگونه جلوه نمی کند.

* موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر و فضای آبرومندی ایگزین موسیقی اصیل شده است
وی اشاره داشت: همین فضای موسیقی هم مافیا دارد. موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر آبرومندی، آنهم با کلی هزینه، جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شده و موسیقی فاخر ما را مظلوم کرده است. چطور برای این همه کنسرت و پاپ و موسیقی آمریکایی بودجه هست اما برای کارهای انقلابی خیر؟

محمد گلریز یادآور شد: ملتی که در 22 بهمن با این همه مشکلات معیشتی و سختی جوری به صحنه آمدند که دنیا را مات و مبهوت خودشان میکنند، را نباید نادیده گرفت. همچنانکه معتقدم ارگانها میتوانند حتی با کنسرتهای متعدد و متعهد، جریان انقلابی را نیز در موسیقی راه بیندازند.

گلریز در ادامه در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: اگرچه امسال همین جشنواره بخشی را به چهل سالگی انقلاب اسلامی اختصاص داده و از سویی دیگرمسئولین جشنواره فضای بهتری را در این دوره برای هنرمندان موسیقی اصیل و موسیقی نواحی فراهم کرده اند که اقدام شایسته ای است اما قطعا کافی نیست و امیدوارم این موارد گذرا نباشد. به نظرم این اتفاق در حد خالی نماندن از عریضه است چون توقع ما از جشنواره موسیقی فجر بالاتر از اینهاست.

* واقعا با این فرهنگ میتوان جلوی جنگ نرم ایستاد؟
وی درباره فضای کلی موسیقی نیز اظهار داشت: وقتی نمیتوانیم با رویدادهای موسیقی و فرهنگی منعکس کننده انقلاب اسلامی باشیم، لااقل اسمشان را عوض کنیم! این همه خرج و هزینه می کنند اما در عمل عایدی برای فرهنگ ما ندارد.

گلریز با بیان اینکه این اقدامات یادآور اصطلاح به نام انقلاب و به کام دیگران است، گفت: توقع ما از نمایندگان مجلس است که جدیتر وارد میدان شوند. واقعا با این فرهنگ میتوان جلوی جنگ نرم ایستاد؟

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *