دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۱

عمان: اسرائیل را به عنوان کشوری در خاورمیانه به‌رسمیت می‌شناسیم

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 672409
وزیر خارجه عمان با ادعای اینکه این کشور سیاست خارجی «بی طرفی مثبت» را در پیش گرفته از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی سخن گفت.
عمان رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت شناخت
به گزارش جهان نيوز، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، بار دیگر با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور، مدعی شد که مسقط در راستای واسطه‌گری برای نیل به صلح در خاورمیانه تلاش می‌کند.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری دویچه وله آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما از مدت‌ها پیش  اسرائیل را به عنوان یک کشور در میان کشورهای خاورمیانه به رسمیت شناخته‌ایم، هرچند اسرائیل در حال حاضر توجهی به این موضوع نمی‌کند اما من معتقدم که اسرائیل از تبعات به رسمیت شناختن خود از سوی دیگر کشورها به عنوان کشوری در خاورمیانه هراس دارد.

یوسف بن علوی در ادامه از نقش کشورش در نزدیکی نظرات میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در راستای صلح (سازش) سخن گفت و همچنین بر واسطه‌گری مسقط در بحران ایجاد شده در شورای همکاری خلیج فارس به همراه کویت تأکید کرد.

او گفت که سیاست خارجی عمان بر اساسی استقلال و بی طرفی مثبت بنا شده است و رابطه با ایران نیز در این حیطه تعریف می‌شود. بن علوی رابطه عمان و ایران را ادامه‌دار توصیف کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته، در بیانیه‌ای در پایگاه‌های اجتماعی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در پایتخت لهستان دیدار و گفتگو کرده است.

بنیامین نتانیاهو در تاریخ ۲۵ اکتبر سال گذشته میلادی در سفری غیرمنتظره و محرمانه عازم مسقط، پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس، پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمان ؟؟؟به کجا چنین شتابان ؟!! تو از همه عاقل تر بودی !! با یهود صهیون دوستی نکن به سقوط می افتی !!
Iran, Islamic Republic of
آخيش ! اينهم از عمان تون ! ديگه در منطقه هيچ يارى نداريم.
Iran, Islamic Republic of
خوشت باشه!!!
مسعود
United Kingdom
به زودی شاهد مرگ بر عمان و یا عمان خائن و یا حذف کشور عمان به عنوان میزبان فوتبال تیم های ایرانی و یا واسطه گر میان ایران و کشور های دیگر و غیره خواهیم بود خخخخخخ
رر
Iran, Islamic Republic of
عمان مثل اينكه شورشيان ضفار يادش رفته!؟
علی
Switzerland
شورشیان ضفار به الان و این موضوع چه ربطی داره؟؟ اون مال زمان شاه بود و کمونیست بودند. اونجا هم به درخواست خود عمان ارتش ایران وارد عمل شد و خیلی شیک و مجلسی نابودشون کرد.
رر
Iran, Islamic Republic of
ربطش به اينكه كه نمك مي خورد و نمكدان مي شكند!
علی
Switzerland
نمک کیا خورده و نمکدون چه کسی را شکسته؟؟ چی میگید شما. همه چیز را به همه چیز ربط ندهید. الان عمان طبق سیاست های خودش اسراییل را به رسمیت شناخته یعنی دشمن ایران شده؟
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسفه !
زین پس اگر دوره گردانی به عمان هجوم بردند و با زور و زر خاکش را غصب کردند باید غاصبین رو به رسمیت شناخت
Iran, Islamic Republic of
زمان زیادی نیاز نیست تا عمان بفهمه چه اشتباه بزرگی کرده
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اینم عمان تون !!!