کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوال احتمالا بی‌جواب جلیلی از دولتمردان روحانی

25 بهمن 1397 ساعت 8:54

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به پیوستن ایران به دو کنوانسیون خارجی، گفت: عقب نشینی، راه بستن بهانه گیری دشمن نیست چرا که او جلوتر خواهد آمد.


به گزارش جهان نیوز، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن ایران به دو کنوانسیون خارجی، اظهار داشت: عقب نشینی، راه بستن بهانه گیری دشمن نیست. چرا که او جلوتر خواهد آمد. باید بهانه گیری را برای دشمن پرهزینه و او را از این حرکت پشیمان و منصرف کرد. مبتنی بر آموزه های فاطمی نگاه انقلاب به قله هاست و به حداقل ها اکتفا نمی کند.

وی بیان کرد: ادعا می‌شود این لوایح تصویب شوند تا بهانه های دشمن بیشتر نشود؛ خب حدّ آن چه خواهد بود؟! بهانه های دیگر چه می‌شود؟! این ادعاها در حالی است که خود آن نهاد هیچ تضمینی در این خصوص نمی‌دهد و می‌گوید این کار ها را انجام بدهید تا قدم بعدی خود را اعلام کنیم!

یادآور می شود مسئولان دولت دوازدهم با استدلال اینکه باید بهانه را از دست دشمن بگیریم مصر هستند تا لوایح خطرناک و هزنیه زای مربوط به FATF  هرچه سریع تر تصویب شود. با این حال هیچ کدام از مسئولان دولتی خصوصا رئیس جمهور و یا وزیر خارجه حاضر به دادن تضمین مبنی بر حل مشکلات با تصویب این لوایح نیستند و صرفا رفع بهانه اروپاییان را دلیل این کار می کنند. بهانه هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و تجربه نشان داده نقطه پایانی برای آن متصور نیست و یکی بعد از دیگری مطرح می شوند.


کد مطلب: 671940

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671940/سوال-احتمالا-بی-جواب-جلیلی-دولتمردان-روحانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com