کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه بفهمیم از شیعیان اهل بیت حساب می‌شویم؟

25 بهمن 1397 ساعت 8:43


گروه فرهنگی جهان نیوز: مردی زنش را به خدمت حضرت فاطمه (س) فرستاده و این پرسش را سؤال نمود: «آیا من از شیعیان شما هستم یا نه؟»

حضرت جواب داد: «اگر تو به دستورات و گفته‌های ما عمل می کنی و از آنچه تو را ممنوع کرده ایم ترک می‌نمایی، شیعه ما هستی وگرنه، نه.»

زن چون این پیام را به شوهرش رسانید، او شروع به گریه و ناله کرد و گفت: چه کسی از این همه گناهان دوری می‌کند؟ من که چنین نیستم. بنابراین همیشه در آتش جهنم خواهم بود زیرا کسی که شیعه اهل بیت (ع) نباشد طعمه ی ابدی آتش قهر خدا خواهد بود.

زن، چون مرد خود را بسیار پریشان دید، دوباره به خدمت فاطمه (س) برگشته و واکنش شوهرش را در برابر جواب آن حضرت، به اطلاع آن بانو رسانید. فاطمه (س) دوباره پیغام داد: به او بگو چنین فکر نکن، شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشت خواهند بود و دوستان ما نیز که به مقام شیعه بودن نمی رسند، همیشه در آتش دوزخ نخواهند بود.

گناهان آنان در اثر گرفتاری به بلاها و بیماریها در دنیا محو می‌شود. بقایای گناهانشان نیز در عرصه ی محشر - در اثر ترس و وحشت از آن صحنه - کم می‌گردد و سپس در طبقات بالای آتش جهنم نیز با عذاب محدود الهی پاک می‌شوند، آنگاه با محبّت و شفاعت ما نجات پیدا می‌کنند.

 بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۵.

برگرفته از کانال اطلاع رسانی حجت الاسلام رفیعی


کد مطلب: 671936

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671936/چگونه-بفهمیم-شیعیان-اهل-بیت-حساب-می-شویم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com