شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
لاوروف:

کمیته قانون اساسی سوریه از موضوعات نشست سوچی است

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 671841
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ضامن روند آستانه در نشست سوچی مسأله کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی خواهند کرد.
کمیته قانون اساسی سوریه از موضوعات نشست سوچی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لسوتویی خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه عنوان داشت: موضوع کمیته قانون اساسی سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوع در حال حاضر موضوع گفت‌وگوی متخصصان ما است که به منظور آماده‌سازی توافق‌نامه‌های رؤسای سه‌گانه (ایران، روسیه و ترکیه) در نشست فردا انجام می‌شود.

وی درباره اوضاع ادلب نیز گفت: ادلب یکی از محورهای اصلی دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی در سوچی خواهد بود. در حال حاضر جبهة النصرة بر ۹۰ درصد از اراضی ادلب تسلط دارد و نمی‌توان با عناصر تروریستی گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما حل و فصل درگیری‌های سیاسی و داخلی چه در سوریه و چه در ونزوئلا از خارج را رد می‌کنیم و مسکو از دمشق در محکومیت حملات اخیر ائتلاف بین‌المللی به دیرالزور از سوی شورای امنیت حمایت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *