سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

روسیه وام خرید تسلیحات به کوبا داد

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 670885
روسیه وامی به ارزش ۳۸ میلیون یورو برای خرید تسلیحات روسی به کوبا داد.
روسیه وام خرید تسلیحات به کوبا داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، روزنامه روسی کامرسانت در شماره امروز خود از اعطای وام به ارزش ۳۸ میلیون یورو برای خرید تسلیحات روسی به کوبا خبر داد. 

یکی از مدیران ارشد بخش همکاری های نظامی روسیه با کشورهای خارجی در خصوص اعطای وام به کوبا اظهار داشت: قرارداد همکاری های نظامی میان روسیه و کوبا به سال ۲۰۰۶ میلادی باز می گردد. در حال حاضر نیز هاوانا تقاضای خریدی مقادیری تجهیزات نظامی را به روسیه ارائه داده، اما از آنجایی که در پرداخت مالی با مشکلاتی روبرو هستند، تصمیم به اعطای این وام گرفته شد. 

به نوشته این منبع خبری در دیدار اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا در مسکو درباره تعمیق همکاری های نظامی دو کشور گفتگوهایی انجام شده بود. 

این در حالی است که کشورهای غربی براین باورند که تحریم‌های آمریکا و خروج احتمالی واشنگتن از پیمان موشک های هسته ای دوربرد مسکو را به سمت گسترش همکاری‌های نظامی با هاوانا و حتی امکان ایجاد پایگاه نظامی در جهت استقرار رادار و واحدهای اطلاعاتی در خاک کوبا سوق می دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *