چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

ثبت‌نام کتب درسی متوسطه دوم اینترنتی شد

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 670627
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از گسترش برنامه ویژه مدارس به ۱۰۰ ساعت در سال گسترش در آینده خبر داد.
ثبت‌نام کتب درسی متوسطه دوم اینترنتی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سلسله نشست‌های ارائه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش که در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران در عرصه نظام تعلیم و تربیت، جهت‌گیری به سمت بومی، اسلامی و ملی تغییر یافته است و دستیابی مبتنی بر خودباوری ملی، ارزش‌ها و ظرفیت‌های کشور بوده است.

وی از دستیابی به مبانی نظری تحولی تعلیم تربیت را دستاوردهای نظام تعلیم تربیت نام برد، گفت: سند برنامه درسی ملی تدوین شد و در طول ۷ سال گذشته با رویکرد همسوسازی کتاب‌های درسی مورد بازنگری قرار گرفته است و مباحث مربوط توجه به مهارت‌ها در آن پیش‌بینی‌ها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقوله تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای مهم‌ترین مقوله آن جامعه است و این توجه بسیار درست است ولی اینکه بار تربیت بر دوش وزارت آموزش و پرورش است باید بررسی شود.

وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در جهت رسیدن به پاسخگویی و رفع کاستی‌های آموزش و پرورش خود را مسؤول می‌دانیم و مطالبه نهاد تعلیم و تربیت از سایر دستگاه‌ها را آماده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:  ما کلیدواژه مدرسه محوری را مورد توجه قرار دادیم برنامه ویژه مدارس در سال جاری به مدارس ابلاغ شده است؛ در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و هفتم، هشتم و نهم، ۲ ساعت از ساعت آموزشی در اختیار مدرسه است و درخواست‌ ما از مدیران مدارس این است که بوم را جدی بگیرند و باید به سمتی برویم در هر سال ۱۰۰ ساعت از برنامه درسی در اختیار مدارس باشد.

وی ادامه داد: اضلاع هویت تاریخی، دینی و انقلابی دانش‌آموزان نیاز به کار بیشتر و تعمیق دارد و نیاز به همکاری سایر نهادها دارد.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *