سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح غربالگری سلامت فرهنگیان زن

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 668994
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش، طرح غربالگری سلامت فرهنگیان زن اجرا در حال اجراست.
اجرای طرح غربالگری سلامت فرهنگیان زن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در شورای سیاست‌گذاری ورزش فرهنگیان در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ۵۰۰ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش را بانوان و ۴۲۰ هزار نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد تعداد بانوان بیشتر است البته در استان‌ها این عدد متفاوت است مثلاً در شهر تهران ۸۰ درصد فرهنگیان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان، گفت: فرهنگیان زن هم در آموزش و پرورش نقش دارند و هم در خانه مادر هستند پس اگر بتوانیم روی ورزش آنها کار کنیم، آنها موثرتر و بهتر کار می‌کنند.

مینایی‌پور با بیان اینکه آقایان از مسابقات ورزشی بیشتر استقبال می‌کنند، ادامه داد: برای بانوان ۳  ساعت در هفته ورزش پیش‌بینی شده است که در زمان اداری ورزش کنند و باید زمینه فراهم شود؛ استان‌ها این طرح را خوب انجام می‌دهند اما در ستاد هنوز اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: با همکاری معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش، طرح غربالگری بانوان اجرا می‌شود؛ در حال حاضر طرح چکاب و غربالگری بانوان فرهنگی با مرکز بیماری‌های نادر در حال انجام است.

معصومه هدهدی از بخش معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس یک پژوهش، ۴ مانع فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و نبود امکانات برای ورزش بانوان وجود دارد.

وی ادامه داد: در شهری مثل لندن ۲۰ درصد زنان ورزش همگانی انجام می‌دهند البته این عدد در خوداظهاری ۶۰ درصد است اما ۴۰ درصد رویکرد لاغری دارند.هدهدی تصریح کرد: قانون در بخش ورزش کارکنان زن کم نداریم اما باید فرهنگ‌سازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *