يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

زیرساخت‌های حزبی استانی شدن انتخابات فراهم نیست

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 668758
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های حزبی شدن انتخابات در کشور ایجاد نشده و باید این زیرساخت‌ها برای استانی شدن انتخابات ایجاد شود.
زیرساخت‌های حزبی استانی شدن انتخابات فراهم نیست
به گزارش جهان نيوز، محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستم، گفت: استانی شدن انتخابات باعث می‌شود تا نمایندگان در تبلیغات انتخاباتی خود قول‌های الکی به مردم ندهند که انجام آن در محدوده اختیارات‌شان نباشد.

وی افزود: از دیگر محاسن استانی شدن انتخابات این است که دیگر نمایندگان درگیر مسائل جزئی حوزه انتخابی خود که در محدوده کاری شوراها و دهیارها است، نخواهند بود و روی کار قانونگذاری متمرکز خواهند شد.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ البته زیرساخت‌های حزبی استانی شدن انتخابات در کشور ایجاد نشده و برای این منظور باید زیرساخت‌های حزبی آن فراهم شود.

عزیری خاطرنشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات باید با دقت و حوصله مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا این طرح از پختگی لازم برخوردار شود و هدف غایی نباید این باشد که ما حتما این طرح قانونی را به انتخابات مجلس یازدهم برسانیم بلکه می‌تواند این طرح در انتخابات‌های بعدی مجلس اجرایی شود تا احزاب نیز به تدریج تشکیل شوند و زمینه برای اجرای آن به طور مناسب فراهم باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *