دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
برای جذب سرمایه و گردشگر

عربستان حالا به گاو بازی و "جی زی" روی آورده است!

يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 668502
عربستان سعودی در حال برنامه‌ریزی اقداماتی بلند پروازانه برای تشویق مردم به سفر به این کشور علی رغم انتقادات جهانی از وضعیت حقوق بشر آن است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای مراسم گاوبازی و دعوت از خوانندگان موسیقی غربی اشاره کرد.
عربستان حالا به گاو بازی و "جی زی" روی آورده است!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری میرور نوشت: عربستان سعودی قصد اجرای مراسم گاو بازی اسپانیایی و همچنین دعوت از نام‌های بزرگ موسیقی غربی نظیر "جی زی"، رپر معروف آمریکایی برای جذب گردشگران بیشتر دارد.

عربستان سعودی قصد دارد تا خود را برخلاف انتقادهای جهانی از این کشور به دلیل کشتن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، مقصدی برای سرگرمی ارائه کند.

ایده‌های بلند پروازانه که از سوی "ترکی الشیخ"، رئیس سازمان عمومی سرگرمی‌های عربستان ارائه می‌شود قصد ایجاد درآمد میلیاردی برای این کشور دارد.

آنها همچنین امیدوار هستند تا بتوانند میزبان یک موزه مومی، مسابقات بازی‌های ویدئویی، مسابقات ان بی ای و برنامه‌های دیزنی‌لند باشند.

این اعلامیه درست بعد از اینکه کمپانی کشتی کج "دبلیو دبلیو ای" قراردادی سودآور با عربستان سعودی امضا کرد، منتشر شد.

البته به نظر می‌رسد هر سازمان بزرگ غربی یا اجراکننده که شرکت در رویدادهای سعودی را بپذیرد، پس از واقعه قتل خاشقجی با اعتراضاتی مواجه می‌شود.

این کشور بیش از حد محافظه‌کار برای مدت طولانی‌ای است که به دلیل نقض حقوق بشر و شهروندی زیر ذره‌بین بوده است.

رئیس سازمان سرگرمی‌های عربستان از این موقعیت‌ها به عنوان فرصتی برای پول سازی یاد کرده است.

ترکی الشیخ گفت: امیدوارم کمپانی‌های ملی، بانک‌ها، تاجران، هنرمندان و تمام بخش‌ها در این راه همکاری کنند. اینها فرصت‌های طلایی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *