يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نیویورک تایمز ترامپ را به باد انتقاد گرفت

يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 668445
نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای به انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و نحوه تعامل او در خصوص تعطیلی ۳۵ روزه دولت را پا کوبیدن کودکی بر زمین، یک شوخی بی‌رحمانه و بی‌کفایتی توصیف کرد.
نیویورک تایمز ترامپ را به باد انتقاد گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،‌ روزنامه نیویورک تایمز در این سرمقاله نوشته است: چه فضاحتی که تعطیلی دولت ترامپ به بار نیاورده؛ کاری که ترامپ انجام داده همچون کودکی است که پا بر زمین می‌کوبد؛ اقدامی از روی بی‌کفایتی، شکست و غرور. ترامپ کارمندان دولت و شهروندان را در عذاب قرار داد و کشور را مجروح کرد و پس از آنکه دولت را ۳۵ روز به گروگان گرفت، روز جمعه بالاخره آن را متوقف کرد. آیا می‌توان مدعی شد که چیزی حاصل شده است؟

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: او تنها با نمایش دادن لاف قلدری‌ مآبانه‌اش که "من فقط می‌توانم این اوضاع را درست کنم" موفق بوده است. روزی روزگاری، ترامپ وعده داده بود که مکزیک باید برای ساخت دیوار مرزی پول بپردازد اما بجای آن، تمامی آمریکایی‌ها را مجبور کرد تا برای یک فانتزی حزبی پول پرداخت کنند.

نیویورک تایمز پس از آن این سرمقاله را منتشر کرد که ترامپ روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد لایحه تامین اعتبار سه هفته‌ای را برای پایان دادن به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ ایالات متحده امضا کند اگرچه این لایحه، شامل هزینه‌ای نمی‌شود که از سوی ترامپ برای ساخت دیوار در نظر گرفته شده بود.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: شاید شما یک دیوار بخواهید. آیا می‌توانید این مساله را احتمالا مورد بحث قرار دهید که استراتژی ترامپ برای تعطیلی دولت دلیل شما را پیش برده باشد؟ او روز جمعه تصمیم درستی گرفت. او لایحه‌ای را امضا می‌کند که تا ۱۵ فوریه دولت فدرال مجددا باز می‌شود و این زمان به قانونگذاران امکان می‌دهد تا به یک توافق دائمی دست پیدا کنند اما او می‌توانست بدون تعطیلی دولت به چنین نتیجه‌ای برسد. او در نهایت با لایحه‌ای موافقت کرد که دموکرات‌ها چندین هفته به دنبالش بودند؛ لایحه‌ای که شامل تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک نمی‌شود.

این روزنامه ادامه می‌دهد: چه کسی می‌داند که اقدام بعدی ترامپ برای به بردگی بردن نفس خود و حفظ برخی از اختیارات و منابع با اکثریت آمریکایی‌هایی که هنوز از او حمایت می‌کنند، چیست؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *