دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۸

مجری و خبرنگار پرس تی وی پس از ۱۱ روز آزاد شد+فیلم

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 667798
مرضیه هاشمی، مجریو خبرنگار شبکه پرس تی وی پس از ۱۱ روز آزاد شد.
مجری و خبرنگار پرس تی وی پس از ۱۱ روز آزاد شد+فیلم
به گزارش جهان نيوز، "مهدی عاطفت" سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن خبر داد که مجری پرس تی وی بعد از ظهر چهارشنبه از بازداشت آزاد شد.

مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان آمریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده است.

این خبرنگار پرس تی وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.
 
بیانیه خانواده مرضیه هاشمی بعد از آزادی ایشان از زندان به این شرح است:
مرضیه هاشمی بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد شده و به خانواده‌اش در واشنگتن دی. سی ملحق شده است. مرضیه و خانواده‌اش اجازه نخواهند داد این مسئله به بوته فراموشی سپرده شود. آن‌ها هنوز گلایه‌های جدی دارند و می‌خواهند بدانند چطور اجازه وقوع این اتفاق داده شد. آن‌ها خواستار ضمانتی در این باره هستند که این اتفاق، هیچ‌گاه برای هیچ مسلمان یا فرد دیگری رخ نخواهد داد.

همان‌طور که آمریکا از آزارگری‌های پلیس علیه جامعه سیاه‌پوستان آگاه شده، لازم است جامعه آمریکا گفت‌وگو درباره آزارگری مسلمان‌ها توسط اف‌بی‌آی را نیز آغاز کند.

مرضیه هاشمی برای تظاهرات روز جمعه در واشنگتن دی‌سی باقی خواهد ماند و از تمامی شهر‌های دنیا می‌خواهد اعتراضاتشان را حفظ کنند. این مسئله هیچ‌گاه به شخص مرضیه هاشمی مربوط نیست. مسئله این است که تک تک ما، اعم از مسلمان یا غیر مسلمان، ممکن است در ایالات متحده بدون اتهام بازداشت شویم. مرضیه در فرصت مقتضی در این باره اظهارنظر خواهد کرد.

به گزارش جهان نيوز، خانم هاشمی که مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است روز یکشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی سی منتقل شد.

در اولین دادگاه هاشمی که روز جمعه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) تشکیل شد، قاضی اذعان کرد که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده و در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان آنچه اصطلاحا «شاهد کلیدی» مطرح می‌شود، بازداشت شده است.

«شاهد کلیدی» فردی است که گمان می‌رود از اطلاعاتی مهم برای رسیدگی به یک پرونده قضایی برخوردار است. طبق قوانین فدرال، نهادهای امنیتی آمریکا می‌توانند در مواردی که بیم آن وجود دارد که «شاهد کلیدی» کشور را ترک کند و یا گمان‌ می‌رود با ارسال احضاریه برای ادای شهادت حاضر نخواهد شد، می‌توانند اقدام به بازداشت وی کنند. 

در آمریکا استناد به این بند برای بازداشت مظنونان، به ویژه برای ادای شهادت در هنگام جاری بودن تحقیقات هیئت منصفه مورد انتقاد قرار گرفته است.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند دولت آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از اختیارات این بند برای بازداشت مظنونان برای مدت‌ نامعلوم و بدون طرح اتهام علیه آنها استفاده کرده‌ است. 

«ریکاردو باسکاس»، استاد دانشکده حقوق دانشگاه «میامی» بازداشت مرضیه هاشمی را نقض متمم چهارم قانون اساسی آمریکا دانسته است. این متمم، بازداشت افراد، از جمله شاهدان را بدون دلایل منطقی و موجه ممنوع اعلام می‌کند. 

دریافت فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریم
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکر
دولت آمریکا شیطان بزرگ است و باید باتوکل بر خدا با او که بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است مبارزه کرد.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی رایمنفی دادم
فرانک
Romania
فقط بد شانسی ( یا خوش شانسی) آورد که در این مدت دولت آمریکا تعطیل بود!!!!!
Iran, Islamic Republic of
الحمد لله
بصیر
United States
مقایسه کنید با شکل دستگیری و محاکمه خودمان...!!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
چه توجیهات مزخرفی برای بازداشت مردم دارند این آمریکایی ها!!!
Iran, Islamic Republic of
چهار تا فیلم هالیوودی دیده باشی میفهمی که اینا یا مامور سیان یا اف بی آی
یه نمایش ترتیب دادن برای رد و بدل کردن اطلاعات
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران بود هرگز ازاد نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
اگر مشابهش در ایران بود هرگز ازاد نمیشد و دست اخر هم جاسوس از اب در می امد!
United States
به شماها باشه میگید بوی کثافت غربی ها هم از عطر های ایرانی بهتره!
اگه غیرت دینی ندارید لااقل وطن پرست باشید.
United Kingdom
....
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر خیلی نگرانم ایشون بودم . انقدر خوشحال شدم انگار خواهرم نجات پیدا کرده
آدمیزاد
Colombia
((( ظنز )))
آدمیزاد
Colombia
گروهی هست در آمریکا بنام خانمهای "کد پینک " این خانمها بارها برای اعتراض به جنگ طلبی آمریکا و بویژه علیه سیاست های تهاجمی آمریکا برعلیه ایران ، کتک خورده و زندانی شده اند و یک سنت هم از ایران کمک نگرفته اند ولی چون بی حجاب هستند ، دولت ایران به آنها اهمیتی نداده است ، درحالیکه خانم ملانی فرانکلین (مرضیه هاشمی) تنها بخاطر حجاب کامل اسلامی اش ،حقوق بگیر دولت ایران است و بی هیچ کفایتی مجری شبکه دولتی پرس تی وی ایران شده است و در حمایت ازو اینهمه خرج و تبلیغ میشود.
M.sh
Romania
ایشون شهروند ایرانی هم هست ادمیزاد!
Iran, Islamic Republic of
وحشی های مدعی حقوق بشر
فرانک
Romania
اگر اطلاعات حساس داشته ممکن است که با افشا کردن آن اطلاعات تخفیف گرفته و آزاد شده!!!! یا دوجانبه بوده!!!شاید هم یک بازیه!! ظاهرا مظلوم بوده و آزاد شده. کسی چه میداند!!! الله و اعلم!!!!
United States
قطعا نبایست نظر توهین آمیز و تخریبی نوشت. اما، در نظرات انتقادی، رسالت خبرگزاری با سانسور نه تنها از بین می رود. بلکه، در ذهن نظر دهنده نتیجه ای جز صحه گذاردن بر حرفش ندارد. در حالیکه، با انتشار نظرات و بحث سایرین آگاهی بخشی افزایش می یابد.