شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۹

تورم قیمت مصرف‌کننده ۳۹.۶ درصد شد

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 667244
مرکز آمار اعلام کرد: در دی ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩.٦ درصد است.
تورم قیمت مصرف‌کننده ۳۹.۶ درصد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مرکز آمار ایران، در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩.٦ درصد می‌باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای کشور
در دی ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٥٤,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩,٦ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٩,٦ درصد بیشتر از دی ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٣٧,٤ درصد) ٢.٢ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ به ٢٠.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (١٨.٠ درصد) ٢.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٢,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به دی ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٥٧.٨ و ٣٢.٤ درصد می­باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور
شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در دی ماه ١٣٩٧ به عدد ١٥٤,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٩,٠ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٦,٩ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور
شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در دی ماه ١٣٩٧ به عدد ١٥٨,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٤٢,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٩,٩ درصد) ٢.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات قیمت ها در ماه جاری
در ماه جاری اکثر بخش‌های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «گوشت» (گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو) می‌باشد.

در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «هتل و رستوران» (انواع غذاهای سرو شده در رستوران)، گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (انواع شوینده­ها)، گروه «پوشاک و کفش» و گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل گروه«دخانیات» کاهش قیمت داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» تجهیزات رایانه نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری
دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ١٩,٦ درصد برای دهک اول تا ٢٢.٣ درصد برای دهک دهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
داریم کم کم ونزولا می شویم و سال دیگه تورم بالای ۳۰۰ درصد می پره. حالا تورم نقطه به نقطه حدودا ۲۰۰ درصد است و هر روز نیز بیشتر می شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
این آمار واقعی نیست
تورم بالای 80 درصد است.
قیمت مرغ، گوشت قرمز، میوه و ... را اگر درست محاسبه کنید خیلی خیلی بالاتر از این عددهایی است که حساب می کنید
Iran, Islamic Republic of
آمار درسته فقط مرکز آمار به تومن حساب کرده نرخ تورم 390 درصده اونها 39 درصد نوشتن همین
Iran, Islamic Republic of
اطراف خونه ما که صد در صده. حالا شاید نارمک ۳۹ درصد باشه
سرور
Iran, Islamic Republic of
ولنجک.
محمد
Iran, Islamic Republic of
این مرکز آمار مربوط کدام به کدام کشور می باشد؟ گوشت کیلو 35 هزار تومان شده 80 هزار تومان حساب کن ببینم چند درصد می شود.
Iran, Islamic Republic of
تورم واقعي بيش از اينهاست
سرور
Iran, Islamic Republic of
خدایی خجالت نمی کشند دروغ میگویند؟...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اینها هم آتش به اختیار آمارها رو اعلام کردند