کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهپیمایی هزاران نفری در کلمبیا علیه خشونت

1 بهمن 1397 ساعت 10:23

هزاران نفر از مردم کلمبیا با در دست داشتن پرچم‌های سفید برای اعلام انزجار نسبت به خشونت‌ها رخ داده پس از حمله مرگبار اخیر به خیابان‌ها آمدند.


به‌ گزارش ‌جهان نیوز به نقل از ایسنا، ایوان دوکو، رییس جمهور کلمبیا و برخی از رهبران سیاسی، دیگر مقامات و ماموران پلیس را به آغوش کشیدند و همزمان معترضان با چشمانی اشک آلود با شعار "دیگر نه به تروریسم" به نیروهای امنیتی به نشانه "صلح" گل دادند.

در حمله روز پنجشنبه‌ که مرگبارترین حمله در ۱۶ سال گذشته بود، ۱۶ نفر از نیروهای پلیس کشته شده و چندین تن نیز زخمی شدند. دولت نیروهای گروه چریکی ELN را متهم اصلی اعلام کرد. مقامات اعلام کردند که راننده خودروی بمب‌گذاری شده کارشناس مواد منفجره این گروه چریکی بوده است که بر اثر انفجار خود او نیز کشته شده است.

رئیس جمهوری کلمبیا اواخر روز جمعه اعلام کرد که از دولت کوبا خواسته تا اعضای ELN را که در این کشور هستند، دستگیر کند.

روز یکشنبه‌ ماموران پلیس در حمایت از کشته شدگان در خیابان‌ها حاضر شدند. حمله اخیر نگرانی‌ها را درباره آغاز حملات جدید در این کشور افزایش داده است.

دوکو در حین راهپیمایی گفت‌: این راهپیمایی سمبل میهن پرستی و روحیه وحدت و اتحاد است. امروز ما همانند شهروندان عادی در این جا هستیم تا تروریسم و خشونت را رد کنیم. ما قهرمانانی که کشته شده‌اند را به یاد خواهیم داشت.


کد مطلب: 667067

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/667067/راهپیمایی-هزاران-نفری-کلمبیا-علیه-خشونت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com