جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راهپیمایی هزاران نفری در کلمبیا علیه خشونت

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 667067
هزاران نفر از مردم کلمبیا با در دست داشتن پرچم‌های سفید برای اعلام انزجار نسبت به خشونت‌ها رخ داده پس از حمله مرگبار اخیر به خیابان‌ها آمدند.
راهپیمایی هزاران نفری در کلمبیا علیه خشونت
به‌ گزارش ‌جهان نيوز به نقل از ایسنا، ایوان دوکو، رییس جمهور کلمبیا و برخی از رهبران سیاسی، دیگر مقامات و ماموران پلیس را به آغوش کشیدند و همزمان معترضان با چشمانی اشک آلود با شعار "دیگر نه به تروریسم" به نیروهای امنیتی به نشانه "صلح" گل دادند.

در حمله روز پنجشنبه‌ که مرگبارترین حمله در ۱۶ سال گذشته بود، ۱۶ نفر از نیروهای پلیس کشته شده و چندین تن نیز زخمی شدند. دولت نیروهای گروه چریکی ELN را متهم اصلی اعلام کرد. مقامات اعلام کردند که راننده خودروی بمب‌گذاری شده کارشناس مواد منفجره این گروه چریکی بوده است که بر اثر انفجار خود او نیز کشته شده است.

رئیس جمهوری کلمبیا اواخر روز جمعه اعلام کرد که از دولت کوبا خواسته تا اعضای ELN را که در این کشور هستند، دستگیر کند.

روز یکشنبه‌ ماموران پلیس در حمایت از کشته شدگان در خیابان‌ها حاضر شدند. حمله اخیر نگرانی‌ها را درباره آغاز حملات جدید در این کشور افزایش داده است.

دوکو در حین راهپیمایی گفت‌: این راهپیمایی سمبل میهن پرستی و روحیه وحدت و اتحاد است. امروز ما همانند شهروندان عادی در این جا هستیم تا تروریسم و خشونت را رد کنیم. ما قهرمانانی که کشته شده‌اند را به یاد خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *