شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
۵۲
پس از پنج سال توجیه اعتماد به غرب و بی‌عملی دولت

«جمهوری اسلامی»: هنوز تقصیر احمدی‌نژاد است

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 666700
یک روزنامه حامی دولت روحانی پس از پنج سال توجیه اعتماد به غرب و بی‌عملی دولت ادعا کرد سوء عملکرد دولت مربوط به وزرا و معاونانی است که از دولت قبل از دولت روحانی باز مانده‌اند!!
«جمهوری اسلامی»: هنوز تقصیر احمدی‌نژاد است
به گزارش جهان نيوز و به نقل از کیهان، روزنامه جمهوری اسلامی که سالهاست در حق حزب جمهوری اسلامی و شهدای والامقام آن جفا می‌کند در یادداشتی به قلم مدیر مسئول می‌نویسد: در فاصله میان انتخابات ریاست جمهوری 1396 و معرفی وزرا به مجلس در دیداری که با رئیس‌جمهور روحانی داشتم به ایشان گفتم شما در چهار سال اول دولت خود، عوامل کلیدی وابسته به دولت قبل از خودتان را که در دستگاه‌های دولتی حضور دارند کنار نگذاشتید و آنها منتظر فرصت هستند تا زهر خود را بریزند.

لطفاً در دولت دوم، این عناصر را کنار بگذارید و بدنه دولت را از آنان مصون کنید. آقای روحانی گفتند بله من خودم هم به همین نتیجه رسیده‌ام و حتماً در دولت دوم این کار را خواهم کرد.
 
امروز که این مطلب را می‌نویسم یک‌سال و هفت ماه از آن پیشنهاد من و وعده قطعی رئیس‌جمهور می‌گذرد ولی نه تنها ایشان به وعده خود عمل نکرده بلکه حتی در سطوح بالاتری از قبیل وزارت و معاونت وزیر عناصری از آن جنس منصوب و به مجموعه دولت اضافه شده‌اند!

اینجانب با قاطعیت اعتقاد دارم بحران اقتصادی چند ماه اخیر کشور، نتیجه وجود همین افراد در بدنه اجرائی دولت است. اخیراً رئیس‌جمهور روحانی گفته است: «هفته‌ای نیست که در دولت داد نزنم و فریاد نکشم. وزیر و معاون وزیر ما هم حریف نمی‌شود. خیانت‌هائی می‌شود که حتی نمی‌توان بیان کرد. عده‌ای دلال چه کرده‌اند. صد میلیون دلار پول گرفتند اما 50 میلیون جنس واردکردند».

لازم است به اطلاعات رئیس‌جمهور روحانی اضافه کنم که رقم‌ها از این که شما گفته‌اید، بسیار بالاتر و سنگین‌تر است. فقط یک مورد که به کاغذ مربوط می‌شود و مطبوعات کشور را به روز سیاه نشانده این است که منابع مطلع اعلام کرده‌اند سه نفر از متهمان اصلی پرونده سلطان کاغذ 150 میلیون دلار برای وارد کردن کاغذ گرفته‌اند و به خارج فرار کرده‌اند و هیچ کاغذی وارد نکرده‌اند. همین رقم‌ها را که روی هم بریزید، می‌شود همان صدها میلیارد دلاری که دود شد و کشور را به این روز انداخت.

به نظر شما جناب آقای رئیس‌جمهور آیا دلال‌ها بدون آنکه در بدنه دولت عناصری برای همدستی داشته باشند می‌توانند چنین خیانت‌هایی بکنند؟ آیا می‌شود به نام خصوصی‌سازی، نیشکر هفته‌تپه، هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و... را به ثمن بخس بفروشند؟!

جواب، کاملاً روشن است. شما باید به جای داد زدن بر سر وزرا، بر کار آنها و معاونان و مدیران کل و رؤسای ادارات و سایر عناصر کلیدی نظارت داشته باشید تا چنین خیانت‌هائی رخ ندهد. فریاد کشیدن، مشکلی را حل نمی‌کند.

چرا طبق گفته خود شما حتی وزرا و معاونان وزرای شما هم حریف کسانی که اهل خلاف هستند نمی‌شوند؟ آیا غیر از این است که عناصر وابسته بقدری در بدنه دولت نفوذ کرده‌اند که در عمل امکان حل مشکل با وجود آنها وجود ندارد؟ چرا خود مشکل‌آفرینان را کنار نمی‌گذارید؟ پاسخ سؤال نویسنده این یادداشت، یک جمله است: برخی مدیران ارشد که در سطح وزارت و معاونت در دولت فعالیت می‌کنند، شرکای سیاسی رئیس‌جمهور هستند و در انتخابات به انحای مختلف نقش‌آفرین و سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

جای شگفتی است که یک روزنامه با وجود مشاهده انحرافات معیاری برخی دولتمردان ارشد در حوزه سیاست خارجی و بی‌اعتنایی نسبت به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی، توجیه‌گر مواضع خسارت‌بار دولت باشد اما ناگهان به جای اصلاح مسیر خود یا دست‌کم نهیب زدن به دولت، مسئولیت انحرافات و نابسامانی‌های اقتصادی حاصل از آن را گردن دولتی بیاندازد که بیش از 5 سال است،‌عمرش تمام شده است!! براستی مدیر روزنامه جمهوری اسلامی نمی‌داند حراج 18 میلیارد دلار ارز به قیمت 4200 تومان را چه کسانی مرتکب شدند؟ چه کسانی به گرانی در بازار خودرو دامن می‌زنند؟

چه کسانی چند میلیون سکه را به نصف قیمت بازار واگذار کردند و چه کسانی از این رانت‌ها بهره‌مند شدند؟ اصلاً چرا همین روزنامه اگر مقصرانی سراغ دارد، با اسم و رسم و مشخصات دقیق و سند روشن به مردم معرفی نمی‌کند؟ یا چرا نمی‌پرسد سهم فعالان ستادهای انتخاباتی آقای روحانی (سال 92 و 96) در قبضه کردن مسئولیت‌های مختلف دولتی چه قدر است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ث
Bulgaria
....
Iran, Islamic Republic of
بدنیست تحقیق و تفحصی از روزنامه ی جمهوری و شخص آقای مهاجری انجام شود.
Iran, Islamic Republic of
مشخص شد ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی بگه که: اتفاقا حرف ما هم همینه که آقای روحانی به هیچ وعده اش عمل نکرد حتی وعده ای که به تو داد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدي تخريب ناپذيره بخاطر اينكه ده اقدام مهم براي مستضعفين انجام داد
....
Iran, Islamic Republic of
...

شما از چه ميناليد هنوز نسل انقلاب زنده اند كي بود كي بود ...
ديگر ثمري ندارد
خانه از پاي بست ويران است
Iran, Islamic Republic of
"... عوامل کلیدی وابسته به دولت قبل از خودتان ... در سطوح بالاتری از قبیل وزارت و معاونت وزیر عناصری از آن جنس ... "!
مرغ پخته هم با همه ناز و اطواری که تازگی ها پیدا کرده، خنده ش گرفته؛
عوامل کلیدی دولت قبل؟؟؟ در سطوح وزارت و معاونت وزیر؟؟؟؟
خخخ
Iran, Islamic Republic of
5 سال اقتصاد کشور معطل کدخدا و برجام و اروپا کردند حالا که شکست خوردند میگن تقصیر احمدی نژاد بود !!!!
Iran, Islamic Republic of
یه سوال را صادقانه جواب بده
منشا سلطان ها( سکه، قیر و...) مشکلات موسسات مالی اعتباری، واگذاری های اصل 44 غیر کارشناسی، منشا قطعنامه سازمان ملل،45500 تومان یارانه، عدم اجرای برنامه 4 و 5 توسعه و... از این قبیل کجاست. هشت سال به نظر شما کم است؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی هم که به آقای روحانی با "تکرار" آقای سید محمد خاتمی و تبلیغ سلبریتی ها رای داده اند، الان همراه با سایر مردم در حبس گرانی مایحتاج زندگی خود هستند و خیلی ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند...
از قیمت طلا و ارز و مسکن و ماشین گرفته تا قیمت گوشت و مرغ و حتی چیپس و پفک... واقعا قیامت است.
باشد که مردم بیدار شوند...
Iran, Islamic Republic of
منشا همون خطبه ی نماز جمعه با محوریت مانور تجمله. در ضمن در سال ششم ریاست جمهوری نمیشه ازین حرفا زد!
Iran, Islamic Republic of
سابقه کار سلطان سکه و قیر و غیره به دهه هفتاد بر می گردد و سابقه تاسیس موسسات مالی و اعتباری مربوط به دولت اصلاحات است .
Iran, Islamic Republic of
بله هشت سال دربرابر سی و دو سال حکومت ثروت و قدرت براین کشور چیزی نیست....!!!!
Iran, Islamic Republic of
وضع فعلی کشورانباشت مشکلات است یعنی کاری درجهت رفع مسائل انجام نمیگیردواین دیگرتقصیر احمدی نژادنیست که کاری انجام نمیشود
ح.ر.ق1362
Iran, Islamic Republic of
آلزایمر سیاسی همان چیزی است که چند روز پیش جلیلی سخن از ان یاد کرد، این آقایان یادشان رفته، صنعت هسته ای ایران را به چه روزی انداخته اند و چه چیز از غرب گرفته اند، همین چند روز گذشته بود که رییس دانشگاه شریف از گریه اساتید و دانشجویان در پلمپ ماهواره شان گفت، و گفت بخاطر برجام به انبار رفت و با تشر آمریکاییها، همین چند روز گذشته بود که ترامپ از خوشحالی عدم قرار گرفتن ماهواره در مدار سخن گفت که اگر اتفاق می افتاد ایرانی ها به اطلاعات زیادی می رسیدند، همین چند روز گذشته بود که نوبخت از افتخار یارانه صحبت نمود، همان را که مصیبت می دانستند، همین چند روز گذشته بود که صالحی از برنامه هسته ای پرافتخار ایران سخن گفت، و اعلام نمود، در چند روز می توانیم به آن برنامه بر گردیم، این اقدامات افتخار آمیز جمهوری اسلامی ایران، از ماهواره ، هسته ای، یارانه، سوخت، کارت سوخت، به راه انداختن مسکن مهر پس از شش سال نیز از دیگر برنامه های احمدی نژاد بود،فردی با تفکر انقلابی و ...مردم محور، و ...کسی که دست اصلاح طلب، کارگزار، و اصولگرایان امثال لاریجانی را از قدرت طلبی کوتاه کرد.
Iran, Islamic Republic of
آفرین حافظه سیاسی خوبی داری ولی کاش دکتر احمدینژادبه حاشیه های امروزی دچارنمیشد
ح.ر.ق 1362
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، متاسفانه یکی از مشکلات مردم این کشور این است که حافظه تاریخی کوتاهی دارند، وگرنه به فردی که خود سابقه مذاکره همراه با شکست را با غرب داشت رای نمی دادند ....!!!!
در پاسخ به ح.ر.ق 362
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست و آن رای بسیار شگفت آور و تعجب برانگیز است
مردم به یک باخته و ازدست داده ی تمام عیار رای دادند
Iran, Islamic Republic of
حافظه ایرانی دردنیازبانزداست یکجانبه مقایسه نکن مشکلاتی که ایرانی جماعت دارددردنیاکمتروجودداردقرار
نیست هم مشکلات خانواده راحل کندهم فیلسوف باشد وهم سیاستمدار
ح.ر.ق۱۳۶۲
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز با سلام، من به دانش گروهی از ایرانیان که در دنیا زبانزد هستند و با ان جمله معروف که اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی ها به ان دست پیدا خواهند نمود؛ کاملا اعتقاد دارم، دوست عزیزم من دقیقا در طرف مقابل این طرز تفکر هستم که متاسفانه بیش از ۳۲ سال بعد از انقلاب بر سر کار بوده است و اعتقاد دارد که هنر ایرانی ها در قرمه سبزی و ابگوشت است و همکنون بر سر کار هستند، دوست عزیز من عاشق ان هشت سالی بودم که کار در دست انسان های پاکدست، شجاع، جوان، با سواد و انقلابی ایران بود که بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی را به ارمغان اورد، من انتقادم به مردمی است که اهل سیاست و تاریخ نبودند، توافق سعد اباد را فراموش کردند و به روحانی رای دادند، و به لاریجانی رای دادند، دوست عزیز من هم مثل شما عاشق جوانانی هستم که اوباما گفت این ها به دانش هسته ای رسیده اند، و نمی توان نابودش کرد، من عاشق انهایی هستم که دلاورانه RQ170 امریکاییها را به زمین نشاندند و اوباما عاجزانه درخواست عودت انرا داشت؛ لطفا از اظهارات من اشتباه برداشت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اینها که شما می گویید بیشتر خروس قندی است که هر وقت مردم را می خواهند سرشان را گرم کنند .به انها می دهند...
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم در کجای دنیا اینی را که گفتی زبانزد است، آدرسش رو بذا علمی بررسی بشه، ولی می گفتند مردم ایران صبح 28 مرداد می گفتند یا مرگ یا مصدق، عصر خودشون فحش رکیک به مصدق می دادند.
Iran, Islamic Republic of
بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشته باشی و به جای اینکه از این بزرگترین فرصت برای جهش اقتصادی استفاده کنی،آن را به بزرگترین خسارت تبدیل کنی و اقتصاد کشور را دچار سقوط آزاد کنی و انزوای ایران را در جهان در راستای منافع اسراییل و امریکا رقم بزنی ودر داخل کشور بر طبل تنش و درگیری بکوبی و... فقط از یک معجزه برمی آید!؟
معجزه هزاره سوم از سوی معجزه هزاره سوم!؟
Iran, Islamic Republic of
در استانهاي ديگه فسادي كه به اندازه اي كه در تهران هست نيس چرا چون هرچي وزارتخانه و ارگانه هاي مهم تو تهرانن پس اينا حتما وصلن
Iran, Islamic Republic of
...
خخخخخخخخخخ
این دولت اینقدر مستاصله که از کارهای دوران احمدی نژاد مثل مسکن مهر و یارانه و سهام عدالت و سهمیه بندی بنزین و ... و اونوقت شما ننه قمر ها با پررویی تمام ازش حمایتم میکنید!!!!....
اضلاحاتی به شدت پشیمان
بر مسیح مهاجری حرجی نیست بذارین راحت باشه و خودشو تخلیه کنه ...
Iran, Islamic Republic of
تمام تقصیرات از ازل الی الابد تقصیر احمدی نژاد شما راست می گید ولی مردونه دو تا اقدام خوب دولت تدبیر را مثال بزنید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرف ها را تکرار نکنید چه دستاوردی را باید برای مردم بیان کنید ....
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد احمدی نژاد تخم اصلاح طلبان را کاشته .انهم در رحم اجاره ای اعتدالیون .
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد که هنوز چون خاری در چشم اصلاح طلبان و لیبرالهاست.
آدمیزاد
Colombia
آقای احمدینژاد به هیچ جناحی وابسته نیست
Iran, Islamic Republic of
محمود وابسته به جناح هاله نور است!
Iran, Islamic Republic of
....
ح
Iran, Islamic Republic of
...
عماد
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
/....
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر دکتر احمدی نژاد عزیز و دلاور .
Romania
از فرمایش ایشان اصلا ناراحت نشوید ضرب المثل معروف می گوید شنونده باید عاقل باشد ...
ارزابى
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت که نعمت وجود دکتر احمدی نژاد را باغث رسوایی جناح و چب و راست قرار دادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا همین طور شد.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بازم به انصاف اینها.شما که کم مانده به عنوان جاسوس اسراییل اعدامش کنید.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
بعضی‌ها نسبت به احمدی نژاد،کینه بدر و خیبری دارند.
به هرحال ساخت مسکن مهر و دیگر عملکردها سالها از لفت ولیس شان کم کرد