يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

بارش تجمعی کشور؛ ۱۰۸ میلیمتر/بارندگی‌ها ۲۱۴ درصد رشد کرد

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 664448
بنا بر آمارهای رسمی وزارت نیرو، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۱۷ دی‌ماه در سال آبی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۱۰۸.۸ میلیمتر گزارش شده است.
بارندگی‌ها ۲۱۴ درصد رشد کرد
به گزارش جهان نيوز، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۱۷ دی‌ماه در سال آبی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۱۰۸.۸ میلی‌متر گزارش شده است. این مقدار بارندگی، نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( ۸۰.۴ میلیمتر) ۳۵.۳ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( ۳۴.۶ میلیمتر)، ۲۱۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این میان، حجم بارش‌ها از اول مهر تا ۱۷ دی، معادل ۱۷۹.۳۰۵ میلیارد مترمکعب اعلام شده است. در این میان، میزان بارش تجمعی کل کشور در ۶ حوضه آبریز اصلی از ابتدا تا ۱۷ دی ماه سال آبی جاری در ۱۶.۷ میلیمتر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آبی در همین محدوده در کل کشور شاهد ریز ۵.۲ میلیمتری بارش ها بودیم که امسال نشان از رشد بیش از ۳ برابری میزان بارش‌های تجمعی نسبت به سال گذشته دارد.

بیشترین میزان بارندگی تجمعی کشور در سال جاری آبی مربوط به حوضه دریای خزر با رقم ۹۱۵.۳ میلیمتر و کمترین بارندگی تجمعی مربوط به سیستان و بلوچستان و کرمان با رقم صفر است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الحمدلله رب العالمین
نعمت بارندگی از نعمتهای بزرگ خدای متعال هست فقط قدردان کم هست!