سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۲
حدیث روز؛

سخن امام رضا(ع) درباره خوش گمانی به خدا

سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 657967
هر کس به خدا خوش گمان باشد، خداوند مطابقِ گمان او، با وی رفتار می کند و هرکس به روزیِ کم راضی باشد، خداوند عمل کم را از او می پذیرد.
سخن امام رضا(ع) درباره خوش گمانی به خدا
به گزارش جهان نيوز، امام رضا علیه السلام فرمودند:هر کس به خدا خوش گمان باشد، خداوند مطابقِ گمان او، با وی رفتار می کند و هرکس به روزیِ کم راضی باشد، خداوند عمل کم را از او می پذیرد. و هرکس به روزی حلال اندک خشنود باشد، هزینه زندگی اش سبک می شود و خانواده اش در نعمت خواهند بود و خداوند، او را از بیماری و درمان دنیا آگاه می‌کند و  به سلامت، از دنیا به خانه سلامت (آخرت) بیرون میبَرد.

متن حدیث:

امام رضا علیه السلام: مَنْ حَسُنَ ظَنُّهُ بِاللّه ِ کانَ اللّه ُ عِنْدَ ظَـنِّهِ بِهِ وَ مَنْ رَضیَ بِالْقَلیلِمِنَ الرِّزْقِ قَبِلَ اللّه ُ مِنْهُ الْیَسیرَ مِنَ الْعَمَلِ وَ مَنْ رَضیَ بِالْیَسیرِ مِنَ الْحَلالِ خَفَّت مَؤُونَتُهُ وَ تَنَعَّمَ اَهْلُهُ، وَ بَصَّرَهُ اللّه ُ داءَ الدُّنیا وَ دَواءَها ، وَ اَخْرَجَهُ مِنْها سالِما اِلی دارِ السَّلامِ.

«اصول کافی،  جلد۸، صفحه۳۴۷»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
چقدر از این معارف دور شدیم و از این دور شدن هم لذت می بریم!
امام رضا جان نمي دانم اگر شما در قيد حيات بوديد اين همه دارايي كه به اسم شماهست،مشخص نيست در كجا و براي چه كسي هزينه مي شود پاسخ اينها راچگونه ميداديد امام زمان(عج)شتاب كن خيلي شرمندايم