سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تعیین تکلیف زمین راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 657817
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین تکلیف زمین راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران، گفت: شهرداری و دولت در این زمینه توافقاتی کرده اند.
تعیین تکلیف زمین راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتقال خطوط راه‌آهن در منطقه 17 و 18 به زیرزمین گفت: با این کار ارزش ملکی زمین‌ها  حدود 400 الی 500 میلیارد تومان شده است و برای احداث پروژه نیز حدود 2 تا 3 هزار میلیارد تومان هزینه لازم است.

وی با بیان اینکه پروژه توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: اگر نیاز باشد دولت نیز در این زمینه هزینه خواهد کرد.عشایری در پاسخ به این پرسش که چرا راه‌آهن طی این سال‌ها زمین  را به شهرداری واگذار نکرده است، گفت:‌ راه‌آهن یک مطالبه به حق دارد و باید کسی مسئولیت ایمنی این مسیر را بر عهده گیرد و تا زمانی که ایمنی صورت نگیرد اجازه هیچ فعالیتی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید ایمنی فراهم شود، گفت:‌حدود 160 تا 200 میلیارد تومان برای ایمنی این مسیر باید هزینه صرف شود.وی از توافق صورت گرفته با شهرداری تهران خبر داد و گفت:‌ما نیز به نمایندگی ورود پیدا کرده‌ایم تا این کار صورت گیرد.

عشایری در خصوص تملک خانه‌های اطراف حریم راه آهن، گفت:‌ این طرح صرفاً برای مسیر راه‌آهن نیست حریم را هم در بر می گیرد و اگر طرح مصوب شود و این خانه‌ها نیاز به آزادسازی یا تملک داشته باشد، تمام اقدامات صورت می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *