يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دولت جدید بحرین با نخست‌وزیر همیشگی تشکیل شد

پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 657079
شاه بحرین با صدور فرمانی تشکیل دولت جدید با پیوستن سه وزیر جدید به دولت ولی با همان نخست‌وزیر همیشگی را اعلام کرد.
دولت جدید بحرین با نخست‌وزیر همیشگی تشکیل شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین طی فرمانی تشکیل دولت جدید به نخست‌وزیری «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» را اعلام کرد.
دولت جدید شامل ۱۸ وزیر از جمله سه وزیر جدید اما همان نخست‌وزیر همیشگی بحرین است.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، به موجب فرمان جدید پادشاه بحرین، چهار معاون نخست‌وزیر مناصب خود را حفظ کرده و «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین به عنوان معاون اول نخست‌وزیر منصوب شد.

همچنین وزرای وزارتخانه‌های کلیدی خارجه، کشور و دادگستری در سمت خود ابقا شدند و سرلشگر «عبدالله بن حسن النعیمی» به عنوان وزیر دفاع جدید منصوب شد.
همچنین دو وزیر جدید دیگر اعم از «ایمن توفیق الموید» وزیر امور ورزش و جوانان و «سلمان بن خلیفه آل خلیفه» وزیر دارایی به کابینه اضافه شدند.

پادشاه بحرین روز یکشنبه طی فرمانی خلیفه بن سلمان ۸۳ ساله را بار دیگر مأمور تشکیل کابینه جدید کرد. خلیفه بن سلمان آل خلیفه از زمان استقلال بحرین در سال ۱۹۷۱ سمت نخست‌وزیری را بر عهده دارد.

به موجب ماده ۳۳ قانون اساسی بحرین، پس از برگزاری انتخابات پارلمان و آغاز دوره جدید پارلمان، بایستی دولت جدیدی تشکیل شود.دور دوم انتخابات پارلمانی بحرین روز شنبه برای تعیین سرنوشت ۳۱ کرسی از مجموع ۴۰ کرسی، برگزار شد.

دور نخست انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین نیز روز شنبه گذشته در حالی برگزار شد که معارضان این کشور آن را تحریم کرده و این انتخابات را «کُمدی» خوانده و تأکید کردند که نتایج آن از قبل مشخص است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *