جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
سردار غیب پرور در نشست خبری:

اجرا ۱۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 652987
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درهفته بسیج ساخت ۳ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی را اغاز می کنیم تا به تولید نیروگاه های ۱۰۰ کیلوواتی برسیم.
اجرا  ۱۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج
به گزارش جهان نيوز،‌
سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری هفته بسیج گفت: از ابتدای سال ۹۷ تلاش خود را آغاز کردیم که تجمع ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه آزادی از برنامه های مهم سازمان بسیج بود.

وی افزود: ۱۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی را در این هفته افتتاح می کنیم و واحدهای کوچک را در دستور کار داریم. ۲۹ ابان هفته بسیج اغاز می شود. در این یک هفته ۶ هزار گروه جهادی به مناطق اعزام می شوند. بسیج در حوزه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده و شروع به ساخت ۳ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی را اغاز می کنیم تا به تولید نیروگاه های ۱۰۰ کیلوواتی را برسیم.

غیب پرور عنوان داشت: طرح ایران یار که ۳۰ هزار دانش اموز از صنایع تولیدی کشور بازدید می کنند تا خودباوری در ان ها زنده شود. ۱۵۰۰ مدیر کارخانه و کارگاه ها و صنایع خصوصی و دولتی به مدارس می روند و ظرفیت های تولیدات را معرفی خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:ما تجربه موفقی بنام میز خدمت در ابان و مهر امسال داشتیم. در هفته بسبج توسط بسیج کارمندی ۸۰۰ میز کارمند پاسخگوی مردم خواهند بود. مسئولین دولتی با طرح مسائل و پاسخگو بودن مرهم و التیام مردم خواهند بود. نزدیک شدن مسئولین به مردم بسیار باارزش است.

وی در ادامه گفت:۴ هزار نفر هسته علمی و اموزشی به شهرستان ها اعزام می شوند و قرار است نگاه تحولی در حوزه های کشاورزی داشته باشند. از اواسط سال ۹۷ رویکرد علمی ما اغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما سه ویژه برنامه داریم. یکی برگزاری جشنواره فیلم مقاومت است که اثار تولیدی در حوزه سینما و مستندات رونمایی می شود.
وی افزود: هر هفته در یک استان اکران فیلم های مقاومت برگزار می شود و تا هفته سوم اسفند به پایان می رسد. دومین ویژه برنامه فضای مجازی است. بسیج باید در این مورد خود را به روز نگهدارد. دو روز رزمایش فعالین فضای مجازی و یک روز بصورت همایش خواهد بود که فعالان حوزه فضای مجازی بهره خواهیم برد. هدف از این کار شبکه سازی فعالان این مجموعه است.

سردار غیب پرور در ادامه گفت:سومین کارویژه هفته بسبج که اول آذر است همایش همدردی با مردم یمن است. انچه بر مردم مظلوم یمن گذشته با اراده امریکا عربستان و اسراییل رقم زده شده است که بصورت وحشبانه با ان ها برخورد کرده اند. خانه ها مزارع و زندگی ممردم یمن از بین رفته است در حالی که دنیای زر و زور تزویر و مال پرستان خود را به بی اعتنایی زده است. لذا مروم ایران باید با ان ها همدردی کند و به مدد ان ها بیاید. در این همایش بخشی مهمانان خارجی و بخشی فعالان سیاسی حضور خوهند داشت. در مجموع ۲۸ برنامه خواهیم داشت و ۶ برنامه در تهران داریم.

وی در رابطه با نام گذاری ایام هفته بسیج اظهار داشت:روز سه شنبه ۲۹ ابان بسیج فرهنگ مسجد محوری است. چهارشنبه ۳۰ ابان بسیج اقتصاد مقومتی خدمت رسانی است که ۱۹ برنامه داریم. در اول اذر بسیج اقتدار دفاعی امنیتی است. ۲ آذر بسیج معنویت و انتظار و ۳ آذر روز بسیج و استکبار ستیزی نام گذاری شده است. همچنین روز ۴ آذر روز بسیج روشنگری و تببین و در روز ۵ آذر به نام بسیج و چهل سال افتخار نامگذاری شده است.

سردار غیب پرور خاطر نشان کرد: نصب ۸۳۰۰ کانکس قرارگاه سازندگی خاتم و ۱۰۰۰ واحد مسکونی ازخدمات گذشته ما در طول سال است.
وی در ادامه گفت: با وزارت اموزش و پرورش وزارت صنعت و دستگاه های دولتی در طی سالهای گذشته ارتباط هایی برقرار کرده ایم که در طی چهار ماه گذشته ارتباط ان ها با بسیج بهتر شده است و دولت متوجه شده که باید از ظرفیت بسیج استفاده کند. ما سعی داریم وارد فاز اجرایی شویم.

سردار غیب پرور اظهار داشت:روز پنج آذر حماسه بسیجیان در ۵۰۰ ناحیه کشور تجمع خواهیم داشت. امسال این تجمع دومین تجمع بزرگ بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با وضعیت یمن گفت:شرایط،مظلوم یمن نامناسب است گام اول این است که ابراز همدردی کنیم زیرا اقدام عملی اسان نیست و شرایطی دارد. لذا بزرگترین کمک رساندن به یمن اگاهی دنیا از واقعیت های این کشور است. فلذا تببین این مسائل جز اولویت های هفته بسیج است.


وی خاطر نشان کرد:بسیج در حوادث و بلایای طبیعی با گردان های بیت المقدس رفع کرده است. این گردان بدون داشتن امکانات تخصصی را دارند و مسئولین باید این امکانات را در اختیار بسیج بگذارند. همچنین به دلیل تورم و گرانی نتوانستیم تجهیزات مناسب را تهیه کنیم. البته ۱۹۱۹ گردان بیت المقدس و ۱۰ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که گروه های جهادی امکانات نیمه تخصصی را در اختیار دارند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *