سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۲
۴۵
بامداد چهارشنبه صورت گرفت

سلطان سکه و همدستش اعدام شدند +جزئیات/ آخرین گفتگو: ما شاخ بازار بودیم/ ۷۰۰ میلیارد پولی نیست

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 652011
مظلومین ملقب به سلطان سکه و محمد سالم همدستش سحرگاه امروز به دار آویخته شدند.
به گزارش جهان نيوز، وحید مظلومین ملقب به سلطان سکه و همدستش محمد سالم سحرگاه امروز به دار آویخته شدند.

وحید مظلومین و همدستش در جریان اخلال در باز ارز و سکه دستگیر شدند. وی به همراه دوازده نفر دیگر از اعضای باندش در دادگاه انقلاب محاکمه و سپس به اعدام محکوم شد.


جزئیات اجرای حکم مظلومین
سحرگاه روز چهارشنبه 23 آبان 1397 حکم وحید مظلومین فرزند حبیب‌اله و محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم گردیده‌ بودند، به اجرا گذاشته شد.

در این پرونده بر اساس گزارش بهمن ماه سال نود و شش بانک مرکزی و سپس با گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، تعدادى از عوامل مهم و موثر در اخلال ارزى و تلاطم بازار، از جمله دو مجرم فوق شناسایى و دستگیر شدند و گرچه متاسفانه از زمان اعلام بانک مرکزى و دستگیرى فرزند وحید مظلومین به نام محمد رضا مظلومین اعضاى شبکه موفق شده بودند بخشى از اسناد و مدارک جرم را معدوم یا مخفى نمایند معذلک با تحقیقات میدانى و تحقیق از جمعى از متهمین دستگیر شده مشخص شد شبکه وحید مظلومین از مؤثرترین فعالان غیر مجاز بازار ارز و سکه بوده و با استفاده از حساب هاى بانکى دیگران از چندین سال قبل تا زمان دستگیرى فعالیت گسترده غیر مجاز و در مدت زمانى فقط گردش حساب دو تن از اقوام و کارمندان نامبرده مبلغ 8/219/961/881/485 و 3/250/551/447/278 ریال بوده و حسب اسناد و مدارک و تحقیقات به عمل امده از حساب بیش از ٤٠ نفر با تبانی با بعضى از کارمندان بانک در جهت پوشش فعالیت غیر مجاز ارزی و سکه استفاده نموده اند.

مظلومین با اینکه مجوز خرید و فروش سکه و ارز را نداشته است با ایجاد یک باند سازمان یافته بزرگ‌ترین شبکه اخلال ارزى و خرید و فروش بدون مجوز سکه را تشکیل داده و محمد اسماعیل قاسمی معروف به محمد سالم نیز یکى از اعضای این شبکه بوده است و تراکنش مالی شخص اسماعیل قاسمى در این شبکه چهار هزار و هشتصد و سی و چهار میلیارد تومان بوده است.

وحید مظلومین در این شبکه غیر مجاز حتى ملاحظه ى زنان مسن در فامیل را نکرده و از حساب پیرزن هفتاد و یک ساله مبلغ سه هزار پانصد میلیارد ریال سوء استفاده نموده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد در شبکه وحید مظلومین صد و هفتاد هزار تراکنش مالى در قالب دویست و نود فقره حساب به مبلغ چهارده هزار میلیارد تومان بوده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000652/n00652231-r-s-003.jpg

از جمله ویژگى فعالیت مجرمانه این گروه رد و بدل کردن غیر واقعى و صرفا شفاهى قیمت ارز و سکه بوده است که نقش بسزایی در افزایش قیمت داشته است شبکه مظلومین با خرید و فروش عمده و کلان کاغذى و معاملات فردایى بازار ارز و سکه را ملتهب نموده و از اقدامات غیر مجاز دیگر این شبکه خروج منابع مالى به صورت غیر قانونى از کشور بوده است.

در این پرونده پس از اتمام تحقیقات و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به استناد مواد قانونى از جمله مواد ١ و ٢ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادى کشور پرونده به شعبه دوم دادگاه ویژه ارسال و با تعیین وقت و با حضور وکلا، متهمین و نماینده دادستان رسیدگى و طى دادنامه مورخ 97/٧/4 اعضاى دستگیره شده‌ى شبکه وحید مظلومین محکوم گردیدند.

وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمى به اعدام و سایرین به حبس محکوم شدند و پرونده متعاقب اعتراض وکلاى محکومین به اعدام، به دیوان عالی کشور ارسال و شعبه چهل و یک دیوان عالى با رسیدگى دادنامه صادره در مورد متهمین به اعدام را ابرام و تایید نمود و پس از قطعیت حکم وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمى با رعایت تشریفات قانونى سحرگاه روز چهارشنبه مورخ بیست و سه آبان نود و هفت حکم اعدام با حضور جمعى در تهران به مرحله اجرا در آمد.
 
آخرین گفت‌وگوی وحید مظلومین / گرانترین سیگار ایران را می‌کشم / نمی‌توانید من را گوشه رینگ ببرید/ به هیچ عنوان هفتصد میلیارد حجم پول بالایی نیست

به هیچ عنوان هفتصد میلیارد حجم پول بالایی نیست
در زندان اوین سراغ یکی از محکومان اعدام این روز‌های قوه قضائیه رفتیم با نام وحید مظلومین می‌شناختمش، اما در هنگام معرفی خودش گفت: به نام خدا وحید مظلومی هستم متولد ۱۳۴۱ نام پدر حبیب الله سال ۵۶ دیپلم گرفتم و یک دیپلمه معمولی هستم سطح تحصیلاتم هم در همین حد است. در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۹۷ دستگیر شدم.
 
از همان ابتدا بنایش را بر پاسخ ندادن و دور زدن سوالات خبرنگار گذاشته است می‌گوید یک شبِ سلطان سکه شدم و به اینجا رسیدم.‌
 
می‌گوید: برای خودم اسم و رسمی دارم کسی نیست که در صنف ما من را نشناسد.
 
می پرسم اگر الان دوباره به بازار برگردی سرمایه ات را چه کار می‌کنی؟ می‌گوید اگه از من بپرسی که اگر دوباره شانس بازگشت به بازار داشته باشم که ندارم، دوباره همان کار را می‌کنم...
 
از او در مورد القابش می‌پرسم در مورد لقب سلطان و ملا می‌گوید: عاقل آن است که لقمه را به اندازه دهنش بردارد و یک شبِ نخواهد ره صد ساله رود، به آن فرد می‌گویند عاقل.‌

او که ماهی ۳۰ میلیارد درآمد داشته، می‌گوید کارم را دوست داشتم شغلم را دوست داشتم مخصوصا شغل سکه را.
 
تعریفش از بازار هشتاد میلیون جمعیت ایران است. می‌گوید معنی بازار را از من بپرسید، هیچ چیز خاصی داخلش نیست یک عرضه و تقاضای همیشگی در جامعه...

مظلومین از پاسخ به سوال دائما طفره می‌رود تکیه کلامش "آهان" است و هر سوالی که می‌پرسم می‌گوید "چه سوال خوبی پرسیدی ... "، اما زمان پاسخ دادن که می‌شود به بیراهه می‌زند و حکایت تعریف می‌کند.

وقتی در مورد اعداد با من صحبت می‌کنید اعداد را دقیق بگویید من ریاضی خوبی دارم. این را می‌گوید که ثابت کند ضرب و تقسیم را خوب بلد است که انصافا هم اینطور بود.

یک جا به او گفتم شاید تصور کردی من خبرنگار اینجا آمده‌ام تا شما را گوشه رینگ بگذارم؟، برافروخته شد و گفت: شما نمی‌توانید من را گوشه رینگ بگذارید. اگر می‌توانی تلاش خود را بکن من وحید مظلومی هستم. اگر تونستی من رو گوشه رینگ بگذاری بگذار تمام تلاشت را بکن.‌

می‌گوید این روز‌ها تلویزیون زیاد تماشا می‌کند اخبار را خیلی دوست دارم و فیلم نمی‌بینم، اما نوبت به رسانه و صحبت از خبر می‌شود می‌گوید من اصلا رسانه‌ها را قبول ندارم.

درباره یکی از دستگیری هایش که در سال ۹۱ اتفاق افتاده اینگونه توضیح می‌دهد من در آن سال معتمد بانک مرکزی برای توزیع ارز بودم بازار نابسامان شد. یک روز آمدند من را بگیرند داخل مغازه نبودم به من زنگ زدند و اطلاع دادند که ماموران برای دستگیریت امده اند فرار کردم، اما لب مرز دستگیر شدم آن زمان اتهامم اخلال در نظام ارزی بود. منظورش را خوب متوجه شدم سخنگوی قوه قضائیه پیشتر درباره این دستگیری وحید مظلومین توضیحاتی ارائه کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، چهارم شهریور ماه همین امسال، در صد و سی و امین نشست خبری خود درباره وحید مظلومین گفت: مظلومین همان کسی است که در سال ۹۱ دستگیر شد و افساد فی الارض در کیفرخواست او عنوان شده بود؛ اما آن موقع بانک مرکزی و حراست بانک مرکزی اعلام کردند که کار‌های این فرد با نظر و هماهنگی آن‌ها بوده است؛ لذا دادگاه حکمی برای این فرد صادر نکرد.
 
در یک جای صحبت‌های مظلومین وقتی که در مورد نقش تعیین کننده خود در بازار صحبت می‌کرد گفت: زمانی که من توی بازار بودم سکه می‌خواست ۵ هزار تومان نوسان بزند اصلا به این سادگی نبود. پرسیدم چرا؟ شما نمی‌گذاشتید؟ سریع صحبت هایش را جمع کرد و گفت: نه اینکه من نمی‌گذاشتم بازار، عرضه و تقاضا و تقابل خودش را داشت.

به خاله و شریکش اقدس مهرافزا و حساب‌هایی که مظلومین با آن‌ها کار می‌کرده می‌رسیم خودش بیشتر مایل است درمورد خانم مهرافزا صحبت کند. در مورد حساب هفتصد میلیارد تومانی خاله هفتاد ساله اش می‌پرسم؛ با تعجب می گوید مگر هفتصد میلیارد حجم پول بالایی است؟ می‌گویم: نیست؟ می گوید: به هیچ عنوان نیست. هفتصد میلیارد تومن پولی نیست. شما بزرگش می‎‌کنید.
 
آخرین گفت‌وگوی وحید مظلومین / گرانترین سیگار ایران را می‌کشم / نمی‌توانید من را گوشه رینگ ببرید/ به هیچ عنوان هفتصد میلیارد حجم پول بالایی نیست

می‌گوید "من خاله ام را صرفا به یکی از دوستانم به اسم اقای قاسمی معرفی کردم او دنبال شخصی معتمد بود و من هم خاله‌ام را، به آقای قاسمی یا همان محمد سالم که مشکلی در حسابش بوجود آمده بود معرفی کردم.
 
"مظلومین این جا هم سعی در فرار از پاسخگویی داشت که البته مصاحبه ما با محمد سالم همه چیز را هویدا کرد.
 
محمد سالم از وحید مظلومین به عنوان یکی از بهترین مشتریانش یاد می‌کند و گاهی هزار تا سه هزار عدد سکه از او در هفته خریداری می‌کرده است.
 
در مصاحبه‌ای که با محمد سالم همکار و شریک وحید مظلومین داشتیم در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: اواسط سال ۹۵ و در سال ۹۶، که سکه را به صورت نقدی در بازار خریداری و کاغذی آن را در بازار آتی فروخته می‌شد و سود زیادی به همراه داشت، خرید و فروش سکه در مغازه به طور میانگین به روزی ۲۵۰۰ مورد سکه رسید.
 
 
به گفته خودش از ترس اینکه حسابهایش بلوکه شود، با حساب خودش کار نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد با وحید مظلومین در این زمینه مشورت کند و او به محمد سالم پیشنهاد می‌دهد که با کارت اقدس مهرافزا که نامش نیز در میان اخلالگران ارزی بار‌ها در جلسات دادگاه وحید مظلومین به میان آمد، به فعالیت اقتصادی ادامه دهد و سود آن را در آخر سال به حساب این فرد واریز کند.

بعد از اینکه صحبت هایم با وحید مظلومین درباره اقدس روح افزا تمام شد، مظلومین گفت: دیگر خسته ام و تمایلی به ادامه مصاحبه ندارم. من هم اذیتش نکردم و از او برای وقتی که گذاشته بود تشکر کردم از مامور مراقب خواست برایش پاکت سیگارش را بیاورد وقتی که اورد به من هم تعارف کرد و گفت: این گران‌ترین سیگار ایران است اگر میکشی بفرما. پرسیدم چطور اینقدر راحت سیگار به دستت رسیده؟ گفت: "یک روز مامور زندان اومد پیشم گفت: سیگار میکشی؟ گفتم آره من سیگاریم، گفت: از امروز میتونی راحت سیگار بکشی، از اونجا فهمیدم حکمم قطعی شده ".

پشیمانم و عذاب وجدان دارم/ ماجرای معامله با کارت‌های دیگران/ پیشنهاد وحید مظلومین به محمد سالم با رنگ و بوی فرار مالیاتی
من و وحید شاخ بازار بودیم

آنچه در ادامه می‌خوانید آخرین گفت‌وگوی محمد سالم است:

محمد اسماعیل قاسمی فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۵۲ معروف به محمد سالم، عنوان اتهامی‌اش را اخلالگر ارزی به دلیل فروش غیرقانونی سکه و حکمش را مفسد فی الارض و اعدام اعلام می‌کند. به گفته خودش اموال و دارایی‌هایش بلوکه شده است.

می‌گفت: از نوع سیگار وحید مظلومین استفاده می‌کند. محمد سالم از خود و وحید مظلومین به عنوان دو شاخ بازار یاد کرد.

محمد اسماعیل قاسمی چگونه محمد سالم شد؟
وقتی از او خواسته شد که سابقه دستگیری و موارد اتهامی‌اش را عنوان کند، اینگونه توضیح داد: از سال ۷۲ زمانیکه ۲۱ ساله بودم در بازار مشغول به کار شدم.
به گفته خودش از آنجاییکه در یک صرافی خرید و فروش سکه و ارز انجام می‌داده و فعال نیز بوده است، بانک مرکزی از او به عنوان عاملیت پخش ارز مداخله‌ای در سال ۹۰-۹۱ دعوت می‌کند و اینگونه او و حدود چند صراف دیگر دلار می‌فروشند و ارز برای آن‌ها از دبی می‌آوردند و به فروش آن اقدام می‌کردند و محمد سالم این دلار‌ها را در اختیار افرادی می‌گذاشت که در سبزه میدان یا پاساژ افشار بفروشند.

رصد مسئولان بانک مرکزی و پایین بودن قیمت دلار سبزه میدان از افشار، باعث می‌شود که محمد سالم در آن سال‌ها به پاساژ افشار فرستاده شود .

حلقه ارتباطی وحید مظلومین و محمد سالم چگونه شکل گرفت؟
او حلقه ارتباطی‌اش با وحید مظلومین را که به اتهام افساد فی الارض از طریق سردستگی و تشکیل شبکه فساد اخلال درنظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیر قانونی و غیر مجاز ارز وسکه و قاچاق عمده ارز از کشور در حد کلان، محکوم به اعدام شد را اینگونه بیان می‌کند: اواسط سال ۹۵ و در سال ۹۶، که سکه را به صورت نقدی در بازار خریداری و کاغذی آن را در بازار آتی فروخته می‌شد و سود زیادی به همراه داشت، خرید و فروش سکه در مغازه به طور میانگین به روزی ۲۵۰۰ مورد سکه رسید.

محمد سالم از وحید مظلومین به عنوان یکی از بهترین مشتریانش یاد می‌کند که گاهی هزار تا سه هزار عدد سکه از او در هفته خریداری می‌کرده است.

محمد سالم و خرید و فروش با کارت‌های دیگران
سال ۹۶، محمد سالم به دلیل گردش بالای حسابهایش در سال ۹۱ و ۹۲، به پرداخت مالیاتی سنگین مکلف می‌شود.

پیشنهاد وحید مظلومین به محمد سالم که به فرار مالیاتی منتهی شد
به گفته خودش از ترس اینکه حسابهایش بلوکه شود، با حساب خودش کار نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد با وحید مظلومین در این زمینه مشورت کند و او به محمد سالم پیشنهاد می‌دهد که با کارت اقدس مهرافزا که نامش نیز در میان اخلالگران ارزی بار‌ها در جلسات دادگاه وحید مظلومین به میان آمد، به فعالیت اقتصادی ادامه دهد و سود آن را در آخر سال به حساب این فرد واریز کند.

اختلاف محمد سالم با کارمندش رضا مرد میدان، پای فرد دیگری به نام حسن وزیری را به مغازه‌اش باز می‌کند تا به این ترتیب این محکوم اقتصادی طی این سال‌ها با حساب‌های رضا مرد میدان، حسن وزیری و اقدس مهرافزا معاملاتش را انجام دهد.

روش کار به اینگونه بود که محمد سالم ۱۰ حساب به نام حسن وزیری باز می‌کند تا از این طریق مبادلات پولی را انجام دهد. او از حساب اصلی از طریق همراه بانک به کارت‌های فرعی پول واریز می‌کرده است.

او فرار مالیاتی خود را هم تایید می‌کند.

وحید مظلومین در نگاه محمد سالم
محمد سالم در مورد نقش مهم وحید مظلومین در بازار می گوید و از او به عنوان فردی باهوش نام می‌برد.

او اینگونه می‌گوید: وقتی وحید به خریدی اقدام می‌کرد همه می‌گفتند که حتما خبری بوده که او اقدام به این کار کرده است و لیدری پشت او پیدا می‌شد.

وقتی از محمد سالم سئوال می‌شود که چرا به وحید مظلومین ملا می‌گفته‌اند، خاطرنشان می‌کند: او در کار خود نابغه‌ای بود که شاید به جای نابعه به او ملا می‌گویند.

وی در مورد چرایی مطرح شدن اسمش در بازار یادآور شد: وقتی فردی روزی سی میلیون دلار در بازار پخش کند و اسم او همه جا مطرح باشد و بازارخوانی در بازار سکه داشته باشد، باعث این موضوع می‌شود.

او می‌گوید: قیمت واقعی دلار به بیشتر از ۸ هزار تومان نمی‌رسد.

محمد سالم خطاب به کسانی که می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند، توصیه می‌کند: نمی‌توانند، مگر اینکه با حرام خواری و رانت خواری همراه باشد.

وقتی به آخر مصاحبه نزدیک شدیم و از او خواستیم که حرف پایانی‌اش را بزند اشک در چشمانش جمع شد و گفت: پشیمانم، از اینکه با کارت‌های مردم کار کردم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صحيح است. خداقوت
مصطفي
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
چقدر مصاحبه مثل بازجویی بود
اینکه مصاحبه کننده مثل بازجو باشه اصلا کار درستی نیست
Iran, Islamic Republic of
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه ما از افراد پایین‌تر به دانه درشت‌ها و به نقطه مرکزی می‌رسیم‌، گفت: اکنون ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم‌. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم.
Iran, Islamic Republic of
عجیب است که دانه درشت تر....
mehdi
Iran, Islamic Republic of
حالا کی نوبت سیف برسه خدا عالمه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خواست ملت
Iran, Islamic Republic of
غیرممکن است که اینها با حمایت یک مافیای قوی که رشته امور و تصمیم گیریها را در اختیار داشته اند، موفق به انجام چنین جرایم و مفاسد اقتصادی در سطح وسیع ملی شده باشند....
Iran, Islamic Republic of
دلار و همه چیز ارزان شد؟؟؟
رانت سازان چی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله درس عبرتی باشد برای سایر اخلالگران اقتصادی و کسانیکه خون مردم رو توی شیشه کرده اند!!!
دلسوز
Romania
باید در انظار عمومی اعدام میشد تا اثر گذار میشد وگرنه این لاشخور ها ادم نمیشوند...
Romania
بعد فردا یکی دیگه میاد میگه شما اعدام میکنین حقوق بشر چی شد چهار تا تحریم دیگمونم میکنن.
مهدی
پس کی الان قیمت سکه و ارز رو بالا نگه داشته
کیا هستن
جلو اینارو کی میگیره
آیا تا بعد از سال 1400 طول میکشد
Iran, Islamic Republic of
برای من یه سوال پیش اومده. به قول امام جماعت اصفهان خرید و فروشی رخ داده،و در این خرید فروش سقف خرید هم تعیبن نکردند .اگه فقط به قسط خرید سکه اعدام شدند که جای بحث دارد که چرا فروشندگان اعدام نشدند ولی اگه بخاطر آن بوده که پولها رو از کجا آوردند باید ساز کار مبارزه با پول در اوردن باد اورده رو تهیه و اجرا کنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا میشه به قاطعیت قوه قضاییه اعتماد کرد
عباس
Iran, Islamic Republic of
ایکاش علاوه بر آفتابه دزدها، شاه دزدها را هم اعدام می کردید
اگر نمی توانید شاه دزدها را پیدا کنید آدرس شان را از آقای ظریف بپرسید
سرور
Iran, Islamic Republic of
ظریف اگر آدرسی داشت می داد. دولت فعلی حتی نمی خواهد اشتباهات اقتصادی خود را قبول کند فرافکنی اینها تا کی برادر!
Iran, Islamic Republic of
...ض
Iran, Islamic Republic of
ايول
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم

چرا باید با محتکر برخورد بشه ولی با کسی که زمینه ی احتکار رو فراهم میکنه هیچ برخوردی نشه

اگر قرار بر اعدام باشه خیلی از آقایانی که مسبب و زمینه ساز این احتکار ها هستند و اسمشونو ببرم نظرم سانسور میشه باید باهاشون چه برخوردی بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چرا دربین این اخلال گران نام آقازاده ای نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت
واقعا چرا نیست
دختر وزیر مظلوم
حسین فریدون
برادرجهانگیری
پسرآخوندی و ...
کجان مردان قانون که با این مثلا کله گنده ها برخورد و مجازاتشون کنه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منتظر محاکمه ومجازات بالادستیهای اینها هم هستیم.با تشکر از قوه قضائیه.
Iran, Islamic Republic of
نقل قول مستقیم آقای اژه ای را بزارید تیتر خبرتون که : از دلالها به مظلومین و از مظلومین به عراقچی و از عراقچی به سیف رسیدیم، اینها که اعدام شدند پادو بودند، عراقچی و سیف چطور شدند؟
مرد
Iran, Islamic Republic of
... خودتان گفتید از دلال کف بازار به مظلومین و از مظلومین به عراقچی و از عراقچی به سیف رسیدیم ، حال آنکه طبق حرف خودتان اگر اعدامی هم باید صورت بگیرد باید ابتدا از متهمان درجه یک صورت بپذیرد نه متهم درجه سه......
Iran, Islamic Republic of
به اميد اعدام بقيه سلا طين
Iran, Islamic Republic of
سكه ها كجا رفت جانم
حامی
Iran, Islamic Republic of
سرجاشه
Iran, Islamic Republic of
سلطان كسي ديگه اين جوجه سلطان هم نيست يك عقب مانده ذهني
محمد
Iran, Islamic Republic of
فک کنم با این اعدام سکه برگرده روی یه تومن خخخخخخخ
با با اصل کاری هنوز سرجاشه
United Arab Emirates
کاش حکم‌سریعتر اجرا شده بود.
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...
بیژن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خب این یکی از همان اقایانی است که اقای ظریف گفتند .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر آقازاده و یا مسئولی بود الآن داشت نهارش را میخورد.
Iran, Islamic Republic of
ایشون که با پول خودش سکه خریده اعدام شد. امیدوارم با کسانی که بیت المال و پول ملت رو میلیارد میلیارد غارت میکنن برخورد شه.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ! هنوز قوه قضائيه توضيح نداده چرا خريد و فروش سكه جرمه ؟! اونهم با چنين مجازات سنگينى !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی که دلار ۱۹ تومان شد که مظلومین در زندان بود.پس افزایش نرخ ارز و طلا نباید به ایشان مربوط باشد بلکه اصل موضوع حجم نقدینگی و مدیریت ضعیف دولت برای هدایت نقدینگی در حال افزایش است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
۷۰۰ میلیارد پولی نیست !!!!

این رو راست گفته. زیرا مفسدین بزرگتر از اینها وجود دارند که هنوز آزاد هستند و کسی جرات ندارد به سمت آنها برود.
Iran, Islamic Republic of
داستان پادشاه و گوسفند ی که او برای شکار همراه خود میبرد تا در هنگام خطر گوسفند را قربانی و فرصت فرار را داشته باشد بخوبی قابل ملاحظه است
Iran, Islamic Republic of
بارها از خودم پرسیدم که چرا بابک زنجانی اعدام نمیشود ولی باین سرعت اینها اعدام شدند. کسی نیست پاسخ بده چرا؟
مالک
Netherlands
کسانی که مسبب و راه باز کن بودن رو کی وکجا دادگاهی و مجازات میکنن؟؟؟؟؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرادولت ووزیری که خودش اعلام کرد خرید سکه محدودیت نداره بازخواست نشد ...!!!
Iran, Islamic Republic of
...