کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز تردید وزیر تجارت انگلیس درباره توافق برگزیت

15 آبان 1397 ساعت 14:09

وزیر تجارت انگلیس بر این باور است که اعلام زمان دقیق دستیابی به توافق بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا غیرممکن است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، لیام فاکس وزیر تجارت و بازرگانی انگلیس امروز سه شنبه گفت: این غیر ممکن است که بگویم آیا توافق برگزیت با اتحادیه اروپا طی ماه جاری یا ماه آینده نهایی خواهد شد ولی بریتانیا به دنبال دستیابی به یک توافقنامه است.

وی در اظهاراتی در حاشیه یک نمایشگاه تجاری در شهر شانگهای افزود: مهمتر این است که به یک توافق مناسب و خوب دست پیدا کنیم به جای آنکه به دنبال دستیابی به سریع ترین توافق باشیم.

این در شرایطی است که ترزا می نخست وزیر انگلیس پیش از این تاکید کرده است که دستیابی به توافق برگزیت حدودا 95 درصد نهایی شده است.

در حالی که کمتر از 5 ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است ولی هنوز هیچ چشم انداز روشنی درباره آینده قرارداد تجاری لندن و بروکسل وجود ندارد. برخی اعضای حزب محافظه کار حتی تهدید کرده اند که اگر توافق نهایی برگزیت شامل درخواست ها و نقطه نظرات آنها نباشد، به این توافق رای منفی خواهند داد.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.


کد مطلب: 650748

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650748/ابراز-تردید-وزیر-تجارت-انگلیس-درباره-توافق-برگزیت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com