جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ابراز تردید وزیر تجارت انگلیس درباره توافق برگزیت

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 650748
وزیر تجارت انگلیس بر این باور است که اعلام زمان دقیق دستیابی به توافق بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا غیرممکن است.
ابراز تردید وزیر تجارت انگلیس درباره توافق برگزیت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، لیام فاکس وزیر تجارت و بازرگانی انگلیس امروز سه شنبه گفت: این غیر ممکن است که بگویم آیا توافق برگزیت با اتحادیه اروپا طی ماه جاری یا ماه آینده نهایی خواهد شد ولی بریتانیا به دنبال دستیابی به یک توافقنامه است.

وی در اظهاراتی در حاشیه یک نمایشگاه تجاری در شهر شانگهای افزود: مهمتر این است که به یک توافق مناسب و خوب دست پیدا کنیم به جای آنکه به دنبال دستیابی به سریع ترین توافق باشیم.

این در شرایطی است که ترزا می نخست وزیر انگلیس پیش از این تاکید کرده است که دستیابی به توافق برگزیت حدودا 95 درصد نهایی شده است.

در حالی که کمتر از 5 ماه زمان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است ولی هنوز هیچ چشم انداز روشنی درباره آینده قرارداد تجاری لندن و بروکسل وجود ندارد. برخی اعضای حزب محافظه کار حتی تهدید کرده اند که اگر توافق نهایی برگزیت شامل درخواست ها و نقطه نظرات آنها نباشد، به این توافق رای منفی خواهند داد.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *