دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اتریش: پیمان جهانی مهاجرت را امضا نخواهیم کرد

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 649530
صدراعظم اتریش اعلام کرد که وین پیمان جهانی مهاجرت را امضا نمی‌کند و نماینده ای به نشست سازمان ملل در این زمینه اعزام نخواهد کرد.
اتریش: پیمان جهانی مهاجرت را امضا نخواهیم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مقامات ارشد اتریشی اعلام کردند که این کشور پیمان جهانی مهاجرت را امضا نخواهد کرد.بنابر گزارش خبرگزاری رویترز،  دولت راست‌گرای اتریش امروز چهارشنبه اعلام کرد: «اتریش از آمریکا و مجارستان در زمینه خروج از سازمان ملل در زمینه پناهجویان پیروی خواهد کرد. (چرا که) این پیمان مرز میان مهاجرت قانونی و غیرقانونی را تضعیف می کند.»

«سباتسین کورتس» صدراعظم اتریش در این مورد به رادیوORFگفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم که به این توافق نپیوندیم.»

همچنین خبرگزاری اتریش به نقل از کورتس  و «هاینتس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اعلام کرد که وین قصد ندارد برای امضا این پیمان در مغرب نماینده‌ای اعزام کند و در رای‌گیری سال آینده سازمان‌ملل در این زمینه شرکت نخواهد داشت. ضمن اینکه دولت اتریش امروز چهارشنبه به صورت رسمی این اقدام را تصویب می‌کند.

توافق جهانی برای مهاجرت امن و منظم در ماه جولای رای 193 عضو سازمان ملل متحد را به جز آمریکا کسب کرد. ایالات متحده سال گذشته از این توافق خارج شد.

دولت راست‌گرای مجارستان به نخست‌وزیری «ویکتور اوربان» که مواضع سختی در زمینه پذیرش پناهجویان دارد هم اعلام کرد که قصد ندارد ماه دسامبر، مدارک نهایی در ارتباط با این توافق را در مغرب امضا کند.

به نظر می‌رسد که لهستان که با بروکسل در زمینه سهم پذیرش پناهجویان اختلاف دارد، رفتار مشابهی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *