سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۵

روحانی تهدید شد! «صبر جهانگیری حدی دارد»

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 647377
یک روزنامه اصلاح‌طلب، روحانی و دولت را تهدید کرد که جهانگیری حرف‌های ناگفته‌ زیادی دارد!
روحانی تهدید شد! «صبر جهانگیری حدی دارد»
به گزارش جهان نيوز، آرمان در یادداشتی نوشت: رئیس‌جمهور پیش از این وعده داده بود که جهت هم‌اندیشی دیدارهایی را با جریانات سیاسی، اقتصاددانان و... برگزار کند و نظرات آنها را جویا شود. در همین راستا آقای حسن روحانی دیداری با جمعی از اقتصاددانان برگزار کرد که به قرائت بسیاری سخنان چندان تازه‌ای در آن گفته نشد. البته آنطور که از رئیس‌جمهور برمی‌آید این دیدارها صرفاً نمایشی است و برداشت چندانی از آنها صورت نخواهد گرفت.

تاکنون کارشناسان، فعالان سیاسی و صاحب‌نظران بسیاری به رئیس‌جمهور گفته‌اند که دست از حلقه بسته اطرافیانش بردارد و کمی هم به افراد متخصص و دانشمند در حوزه‌های مختلف توجه داشته باشد، اما رئیس‌جمهور پیش از آنکه از حلقه بسته اطرافیان خود خارج شود، افراد خارج از این حلقه را به انزوا می‌برد. از این روست که بسیاری معتقدند با گذشت یک سال و نیم از دولت دوازدهم آقای روحانی در حوزه سیاسی و اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداشته است.

این مسئله نیز به این دلیل است که اطرافیان رئیس‌جمهورکه وی را احاطه کرده‌اند اجازه نمی‌دهند این اصلاحات اساسی در دولت اتفاق بیفتد. اگر هم فاصله‌ای می‌بینیم بین دو قطب هیئت دولت و کابینه وجود دارد این شکاف بیشتر هم خواهد شد. حتماً بین تفکر کارگزاران و اطرافیان رئیس‌جمهور که دارای تفکر اعتدال و توسعه و غیراصلاحاتی هستند و در دولت حضور دارند به دلیل اینگونه مسائل فاصله و شکاف بسیاری را نسبت به یکدیگر در دولت ایجاد کرده‌اند.

آقای جهانگیری در دولت یازدهم مرد اول رئیس‌جمهور بود و اختیارات گسترده‌ای داشت. به گونه‌ای که همگان وی را نخ تسبیح دولت می‌دانستند و اگر نبود درایت و پشتکار وی شاید توفیقات دولت یازدهم آقای روحانی بدینگونه به دست نمی‌آمد. از طرف دیگر وی در انتخابات 96 نیز با فداکاری کاندیدا شد و تریبون دفاع از روحانی را اداره کرد و شاید تصورش بر این بود که آقای روحانی نیز این رفتار او را کاملاً درک می‌کند و در دولت دوازدهم حوزه اختیارات گسترده‌تری به او می‌دهد و جهانگیری بعد از 8 سال روحانی می‌تواند کاندیدا شود و رئیس‌جمهور نیز به تلافی حمایت‌های جهانگیری از او حمایت کند تا او به ریاست جمهوری برسد.

اما به نظر می‌رسد اینها خیال‌هایی بیش نبوده، چرا که رویکرد آقای روحانی به لحاظ کاراکتر شخصیتی اینگونه نیست. لذا آنطور که از شواهد و قرائن پیداست و پیش‌بینی می‌شود، آقای جهانگیری را با هدف، به زعم خود به انزوای بیشتری کشیده‌اند و شاید مورد بی‌مهری‌های دیگری نیز قرار گیرد.

معلوم نیست که آقای جهانگیری تا کجا می‌تواند تحمل کند؛ چرا که تاکنون نسبت به آنچه رخ داده خیلی صبر کرده است. آقای جهانگیری حرف‌های ناگفته زیادی دارد که با گفتنش می‌تواند پرده از حقایقی بردارد، اما به خاطر اینکه می‌داند دولت تضعیف می‌شود و شاید در فضای عمومی جامعه به نفع خودش هم نباشد، آنها را به زبان نمی‌آورد. گرچه کاملاً مشخص است که آقای معاون اول ناراحت است و این فاصله، شکاف و دو قطبی در دولت وجود دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جه تحلیل چرتی
بگم بگم...
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اگر آقای جهانگیری دهان باز کند گفتنی های خیلی زیادی دارد.
Iran, Islamic Republic of
بله تو مناظرات معلوم شد خخخخ
سبیلوی 20دقیقه ای
...
علی سیبلوی برجام 20دقیقه ای
بالاخره رحم اجاره ای هم که حدی دارد و عاقبت زایمان خواهد کرد
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مهم صبر آقای جهانگیری است مردم که مهم نیستند تیتر شوند.
Iran, Islamic Republic of
گوش من از شنيدن اين حر فهاي تكراري پر است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
تا واعظی و نوبخت و نهاوندیان هستند، جهانگیری هیچ جایگاهی در دولت نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
هیچ حرفی نداره اگر داشت میگفت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰ جهانگیری
United States
جهان نیوز عزیز
شما که روی عکس نوشته اید
" مطلب تکمیلی دارید؟ "
و بعد نوشته اید
" ۲۴نظر در صف "
ولی حتی یک نظر را نگذاشته اید آیا انتظار دارید کسی نظر بگذارد ؟
Iran, Islamic Republic of
من که صبح اول وقت نظر گذاشتم ولی درج نشده
دلارام
Iran, Islamic Republic of
اگه شما مکر میکنین که جهانگیری بیاد رقبارو به نفع روحانی بزنه کنار و۸ سال بعدباز روحانی باعث بشه ۸ سال گرفتار یک اصلاح طلب بشویم ، مکر خدا برای نجات ملت وانقلاب از این اپوزیسیون داخلی قوی تره واو خیرالماکرین هست وخدا رو دست همه بلند میشه .اینقد گند زدین به اقتصاد فکر میکنم شورای نگهبان برای رونق رای گیری هم رویش نشه شماهارو تایید کنه .عجب رویی دارین والله بخدا.