کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی‌بابایی: رای نمایندگان دربارهCFT شفاف باشد

14 مهر 1397 ساعت 19:24

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خواستار برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی CFT شد.


به گزارش جهان نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی، با بیان اینکه امروز بحث FATF از مباحث مهم در کشور است، گفت: موافقان پیوستن ایران به این کنوانسیون ادعا می‌کنند با تصویب این موضوع در کشور مشکلات حل می‌شود و قیمت دلار پایین می‌آید. البته مخالفان تصویب این کنوانسیون مدعی هستند یکی از دلایل گران شدن دلار در کشور اجرای ناخواسته FATF بود که مرزها بسته شد و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی با زندگی و معیشت مردم گره خورده است، ادامه داد: مردم می‌خواهند مطلع شوند و حق هم دارند در جریان موضوعات مختلف قرار گیرند.
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پیشنهاد شده صبح فردا مجلس 6 تا 8 صبح برای بررسی CFT جلسه داشته باشد، افزود: اصلاً مشخص نیست چرا جلسه‌ای که مشخص نیست علنی است یا غیرعلنی، رسمی است یا غیررسمی باید برگزار شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه فردا ساعت 6 و 45 دقیقه جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT و اجرای شروط FATF برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیشنهاد فراکسیون بر این است که جلسه در همان ساعت 8 صبح و به صورت علنی برگزار شود و مشروح این جلسه نیز از رسانه ملی به صورت زنده پخش شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عنوان کرد: مردم باید در جریان اظهارات مخالفان، موافقان و نمایندگان دولت درباره بحث FATF قرار گیرند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه پیشنهاد فراکسیون نمایندگان این است که باید دو برابر تعداد مقرر در آئین‌نامه، نمایندگان در موافقت و مخالفت درباره این لایحه صحبت کنند، گفت: باید آرای نمایندگان درباره کلیات و جزئیات CFT به صورت شفاف و علنی اخذ شود تا مشخص شود چه نماینده‌ای موافق و چه نماینده‌ای در مخالفت با این لایحه رای داده است.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 644855

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/644855/حاجی-بابایی-رای-نمایندگان-دربارهcft-شفاف-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com