شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه:

حمله موشکی ایران اقتدار این کشور را نشان داد

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 644007
رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه با بیان اینکه حمله موشکی دیروز ایران اقتدار این کشور را در مبارزه با تروریسم نشان داد، افزود: ایران به صورت مستمر با تروریست ها مبارزه می کند و بازیگر قدرتمندی در این زمینه محسوب شده که معادلات را تغییر می دهد.
حمله موشکی ایران اقتدار این کشور را نشان داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از 'لئونید ایواشف' سپهبد بازنشسته و رئیس پیشین اداره امور همکاری های بین المللی وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، گفت: حمله موشکی روز گذشته ایران به مراکز تروریست ها در شرق فرات در سوریه یک بار دیگر اقتدار نظامی این کشور را به رخ دشمنان کشید.

وی ادامه داد: انتقام گیری از تروریست ها تنها با گذشت حدود یک هفته از حمله تروریستی یک بار دیگر نشان داد که ایران هیچگاه کوتاه نخواهد آمد. 

ایواشف افزود: تروریست ها پس از این پیش از حمله به ایران به پیامد اقدامات جنایتکارانه خود فکر خواهند کرد.

**ایران الگوی جهانی برای مبارزه با تروریسم است

رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه خاطرنشان کرد: ایران الگوی خوبی برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه است چرا که برخی کشورهای منطقه ادعای مبارزه با تروریسم می کنند اما در واقع و به طور پنهان و حتی آشکار با تروریست ها همکاری دارند.

کارشناس روس ادامه داد: در سوریه شاهد هستیم که برخی کشورهای عربی خلیج فارس کمک های مالی و تسلیحات در اختیار گروه های تروریستی قرار می دهند.

وی تاکید کرد: هدف کشورهای حامی تروریسم در سوریه تضعیف حکومت مرکزی در دمشق و فراهم آوردن شرایط سرنگونی آن است.

**عملکرد ایران و روسیه نقشه های تروریست ها را نقش بر آب کرد

رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه در ادامه این گفت وگو اظهار داشت: ایران و روسیه وقتی متوجه اعزام گروه های تروریستی به سوریه از سوی قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای شدند همکاری با دمشق برای سرکوبی تروریست های بین المللی را آغاز کردند.

وی افزود: این حمایت ها از سه سال پیش با گسترش مناطق تحت کنترل تروریست ها شکل گسترده تری یافت و مسکو و تهران با احساس مسئولیت در برابر امنیت منطقه ای از سوریه به صورت علنی حمایت کردند.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: همکاری های روسیه و ایران در مبارزه با تروریست ها در منطقه به ثمر نشست و امروز شاهد شکست گروه های تروریستی در سوریه و عراق هستیم و حمایت های اربابان تروریست ها نیز نتوانست مانع از هلاکت آنان شود.

وی گفت: هیچ شکی نیست تروریست ها در استاد ادلب آخرین پناهگاه خود نیز قلع و قمع می شوند و سوریه پس از سالها حملات خونین تروریست ها روی آرامش را خواهد دید.

ایواشف معتقد است که همکاری های ایران و روسیه با کشورهای منطقه برای تامین امنیت به اینجا ختم نمی شود و در آینده نیز شاهد توسعه همکاری دو کشور خواهیم بود که بخش مهمی از ساختار تامین امنیت منطقه را تشکیل می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *