دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پرچم جنجالی ژاپن خشم کره جنوبی را بر انگیخت

يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 643602
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرده با حضور یک ناو ژاپنی که پرچم جنجالی امپریالیستی در یک فستیوال جهانی نیروهای دریایی مخالف است.
پرچم جنجالی ژاپن خشم کره جنوبی را بر انگیخت

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، قرار است جزیره «جیجو» در جنوب شبه جزیره کره از 10 تا 14 اکتبر (18 تا 22 مهر) شاهد برگزاری یک جشنواره جهانی نیروهای دریایی باشد و 15 کشور نمایندگان خود را به این رویداد اعزام خواهند کرد. ژاپن، آمریکا و چین از جمله کشورهای شرکت کننده هستند. این رویداد برای نخستین بار در سال 2008 برگزار شد.

اما اختلاف و اعتراض از آنجا شروع شده که نیروی دریایی ژاپن قصد دارد یکی از کشتی های خود را با "پرچم آفتاب تابان" که نمادی از دوران حمله ژاپن به کره جنوبی محسوب می‌شود، به این رویداد اعزام کند. به عقیده مقامات کره جنوبی اعزام ناو ژاپنی با این پرچم نشان می‌دهد روحیه جنگ طلبی و استعمارگری در این کشور همچنان عمیقا وجود دارد. ژاپن از 1910 تا 1945 شبه جزیره کره را مستعمره خود کرده بود.

کره جنوبی پیش از این اعلام کرده است کشورهای شرکت کننده باید پرچم ملی خود و کشور میزبان را بر فراز کشتی‌ها به اهتزاز در آورند.

یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرده انتظار می رود ژاپن با پرچم آفتاب تابان وارد آبهای جزیره جیجو شود و در موقع شروع رسمی این رویداد دریایی پرچم را پایین بیاورد.
ژاپن با درخواست کره جنوبی برای به اهتزاز در نیاوردن پرچم جنجالی مخالفت کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *