يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
​در دیدار با همتای کره شمالی خود

لاوروف: روسیه برای اتحاد دو کره تلاش می‌کند

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 642959
وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای کره شمالی خود بر آمادگی مسکو برای ایجاد اتحاد میان دو کره از تمامی راه‌ها تاکید کرد.
لاوروف: روسیه برای اتحاد دو کره تلاش می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ری یونگ هو، همتای کره شمالی خود دیدار کرده و به او برگزاری موفقیت آمیز نشست سران دو کره در پیونگ یانگ را تبریک گفت.

لاوروف اظهار داشت: ما در اتحاد دوباره شبه جزیره کره از تمامی راه‌ها مشارکت خواهیم کرد تا با این اتحاد، زیر ساختی اقتصادی و زیر ساختی برای حمل و نقل ایجاد شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما این اقدام پیونگ یانگ و سئول را در شورای امنیت تایید خواهیم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است، دو طرف درباره مسایل حساس دستور کار دو جانبه به تبادل نظر پرداخته و وضعیت در شبه جزیره کره و پیرامون آن را بررسی کردند.

از سوی دیگر،  لاوروف در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت که به ریاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، به کشورهای غربی درباره آغاز حملاتی علیه سوریه به بهانه‌های ساختگی هشدار داد.

وزیر خارجه روسیه هشدار داد، حملات غرب به بهانه استفاده نیروهای سوری از سلاح‌های شیمیایی به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل خواهد بود و تلاش‌ها برای سازش سیاسی در سوریه را از بین خواهد برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *