جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
۴۰

احتمال دعوت ترامپ از روحانی برای دیدار در نیویورک

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۱
کد مطلب: 641452
طبق گزارش «پالیتیکو»، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا از حسن روحانی برای دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دعوت کند به رغم اینکه سال گذشته مقام‌های ایرانی به درخواست او جواب رد دادند.
احتمال دعوت ترامپ از روحانی برای دیدار در نیویورک
گروه بین الملل جهان نيوز:  یک رسانه آمریکایی می‌گوید که رئیس‌جمهور این کشور احتمالا در نیویورک همتای ایرانی خود را برای دیدار در و گفت‌وگو دعوت کند.

به گزارش جهان نيوز، «پالیتیکو» در گزارشی درباره حضور رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل و رویکرد ضد ایرانی او برای این نشست، از احتمال دعوت دوباره دونالد ترامپ از ههتای ایرانی خود برای دیدار در نیوویرک خبر داد.


این رسانه آمریکایی گزارش داد: «ممکن است که ترامپ شاید خواستار ملاقات با روحانی شود زمانی که هر دوی آنها در نیویورک به سر می‌برند. رئیس‌جمهور آمریکا در اولین حضورش در نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل برای نشستن بر سر میز مذاکره با مقام‌های ایرانی تلاش کرد».

بیست و هفتم تیرماه جاری، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ایران خبر داده که در سفر سال پیش آقای روحانی به نیویورک، ترامپ ۸ بار درخواست گفت‌وگو و ملاقات با رئیس‌جمهور را از تیم ایرانی کرده بود.

بنا بر گزارش پالیتیکو، «ایرانی‌ها درخواست سال گذشته دولت ترامپ را رد کردند، درخواستی که از طریق فرانسوی‌ها به ایران منتقل شده بود».

در ابتدای گزارش رسانه آمریکایی با اشاره به مخالفت‌های متحدان واشنگتن با خروج از برجام، به ترامپ درباره موضع سرسختانه و ضد ایرانی او در مجمع عمومی امسال هشدار داده شده است.

پالیتیکو می‌نویسد: «دونالد ترامپ مجمع عمومی را فرصتی برای محکوم کردن ایران می‌بیند اما متحدان آمریکا در نظر دارند که به رئیس‌جمهور بگویند، مشکل از خود او است».

در ادامه گزارش آمده است: «بسیاری از متحدان کلیدی آمریکا احتمالا از فرصت این تجمع بین‌المللی (مجمع عمومی سازمان ملل) استفاده کنند و خود ترامپ را به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی تصویر کنند».

در بخش دیگری از این گزارش، یک مقام آمریکایی از محتوای ادبیات ضد ایرانی ترامپ در سخنرانی امسال او در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده است.

این مقام گفته که سخنرانی ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) رئیس‌جمهور آمریکا «ادبیاتی شدیدا ضد ایرانی» خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس
Iran, Islamic Republic of
خدایا کمک کن منتظر امان نامه ی دشمن نباشیم ...عاشورا وکربلا یک دنیا درس...
Canada
داداش اسمت استرس زا است..... دلواپس کسی است که استرس دارد.
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
شما هرچی خواستی صداکن ما به از اینها بیشتر عادت داریم ...آرامش می خواهی,روزنامه ی شرق ...کجا :روزنامه ی شرق...کی :روزنامه ی شرق
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه که این اتفاق بیافته ... تا بلکه از این خواب خرانه 6 ساله بیدار بشن
ملاقات می کنند و اسمش را دیدار می گذارد نه مذاکره
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر روحانی با ترامپ، حتی در توالت سازمان ملل هم به طور «کاملا اتفاقی» تاکید می شود «کاملا تصادفی» برخورد کنند باز هم عالم و آدم خواهند گفت که ایران از تهدید اتمی اسرائیل ترسید و مجبور شد با ترامپ مذاکره کند...
از مذاکره با ترامپ نمی ترسیم از تیم بی عرضه خودمان نگرانیم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اگر قرار باشد که به روش برجام برویم و مذاکره کنیم باید ایران را ترک کنیم چون همه چیز را با یک نگاه و اشک تمساح، به فنا می دهند.
علی
Canada
شماها که فکر میکنید خیلی کارتان درست است چرا از مذاکره میترسید؟؟؟ از چه چیز ترامپ میترسید؟؟؟ میترسید توی مذاکره بخوردتان؟؟!!! مگر لولو خرخره است!!! بروید حرفتان را صریح و روشن رو در رو بزنید. مثل بچه های لوس قهر و قایم باشک بازی اصلا جواب نمی‌دهد.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
به همان دلیل می ترسیم که خداوند در قران می فرماید از شر شیطان به خدا پناه ببرید! حالا شماها موافق مذاکره با شیطان هستین!؟
کلاه گشاد برجام درس عبرت بود.
Iran, Islamic Republic of
در برجام دشمن آنچه را با تهدید و تحریم نتوانسته بود بدست بیاورد پشت میز مذاکره و با کمترین هزینه بدست آورد و به همین دلیل باید از مذاکره با شیطان بزرگ حذر کرد.
Iran, Islamic Republic of
دلواپس این هستیم دوباره سر دولت علاقه مند به مذاکره را کلاه بزارند.
کلاه موارد استفاده زیادی دارد ولی برای ما کلاه معادل برجام است.
مولیان
Iran, Islamic Republic of
ما فکر نمی کنیم کارمون درسته بلکه یقین داریم کارمون درسته چرا؟؟؟
چون گوش به حرف ودل به منطق کسی دادیم که به مذاکره با آمریکا خوشبین نبوده ونیست ومعتقد بوده دشمن دبه می کنه، که کرد و معلوم شد شما در سراب تضمین قول جان کری چه خسارت محضی رو به ما تحمیل کردین .
Iran, Islamic Republic of
برو ببین مذاکره واقعی چیه!!
این ادبیات حقارت آمیز را هم بزار کنار و مقداری فکر کن.
Iran, Islamic Republic of
تواولین کسی هستی که فراررا برقرارترجیح میدهی زیادی شلوغش نکن . چون من خودم بصورت فیزیکی درمحل بوده ام وبا چشم دیدم که چه کسی از جانش گذشت ومدعیان هم در میدان آزمایش را دیدم بس بابا
رر
Iran, Islamic Republic of
از عجبات است روحاني با مكرون ديدار مي كند ولي با ترامپ نه!؟
Iran, Islamic Republic of
همین صحبت کردنهای با آمریکا بود که کار ما رو از نظر اقتصادی به اینجا رسوند
امیر
Iran, Islamic Republic of
بیایید کمپینی راه بیندازیم و از رییس چمهور بخواهیم به هیچ وجه با این مردک متوهم ملاقات نداشته باشد حقیقتا می ترسم این تیم اعزامی کار دستمان دهند
سبحان
Iran, Islamic Republic of
انشاالله اين ديدار صورت گيرد و گره ها باز شود و فشار تحريم ها از سر ملت برداشته شود !!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر تلفن بازی با اوباما اوضاعو خوب کرد، دیدار با ترامپم اوضاعو خوب میکنه
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
فرمودید انشاءلله یعنی اگر خدا بخو.اهد...خدا بخواهد شما با یانکی که شیرخشک بچه ها وداروی بیماران راتحریم کرده که به زانو دربیاییم صحبت کنی که گره از کارت باز شود؟پس ما شاءلله به این همه بصیرت؟
Iran, Islamic Republic of
شماها در خواب ببینید که رییس جمهور با رفیقتون ترامپ دیدار کند
Iran, Islamic Republic of
اگر ان شاالله میگویی یادت باشه که معنی ان شاالله چیست و نباید دل و گوش و جان به شیطان بزرگ داد.
Russian Federation
چرا دلواپسان از مذاکره می ترسند . حتما ریگی به کفش دارند که از رو شدنش می ترسند . کسی که تنها به قاصی بره برنده است .
مگر نمی گویید که حق هستید پس برید و طرف را ضایع کنید .
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
دائم با یک سوال بدون موضوع مغالطه می کنی؟با بوق وکرنا مذاکره کردند پس چه شد...ما از بردبرد ؟؟دوباره نگرانیم
علی
Switzerland
حیف که اینجا نظرات من منتشر نمیشه. نمیشه. واسه همین هم افرادی مثل شما که خودی هستی و 10 بار 10 بار نظرات ابکی و بی محتوات (که در حقیقت بیشتر تایید مطلب است) منتشر میشه فکر میکنید حرفهاتون خیلی محکم و قوی و بی جواب است.
مشکل بزرگ جمهوری اسلامی (من میگویم جمهوری اسلامی تمام اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل و پایداری و غیره در مجموعه جمهوری اسلامی هستند) این است که یک کاری را انجام میدهد و میگذارد کارد به استخوانش برسد و بعد مجبور به مذاکره میشود. در این حالت دیگر این ما نیستیم که هر انچه بخواهیم بتوانیم به طرف مقابل تحمیل کنیم. شما چه توقعی داری؟ انگار خود شما از مذاکره فقط اسمش را شنیدی. در این حالت هم در بهترین حالت، خیلی خیلی موفقیت کسب کنیم مثلا تحریم هایی برداشته شود. از نظر من این هم امتیاز نیست. به این نمیگویند امتیاز. تازه در بهترین بهترین حالت برگشتی سر خونه اول. با این تفاوت میلیاردها هزینه کردی و سالها مردم در رنج و گرفتاری بودند بیخود و بیجهت. بعد هم گلاویز هم بشویم که چرا مذاکره اون چیزی که میخواستیم نشد.
.دلواپس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین که مذاکره نکنند بهترین نوع پاسخ است. بزار یک سوال همه سیاستمداران دنیا را بگیره : " ایران چرا مذاکره نمیکند؟"
هر کسی به فراخور منطقش و عدلش و استدلالش جواب این سوال را پیدا خواهد کرد.
حامی
Iran, Islamic Republic of
....
مردم زیر بار فشار اقتصادی له شده اند
شما مثل اینکه در ایران زندگی نمیکنین
برن درست و منطقی و صحبت کنن؛ نه مثل برجام ک فقط امتیاز بدن و هیچی عائد مردم نشه
...
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
Sweden
دهنً بعضي ها خوب اب افتاده بعد ميگن مذاكره هرگز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر برو با ترامپ مذاکره کن و فریب حرفهای روسیه و پوتین را نخور.دکتر بیشترین ضربه را تاکنون روسیه به ایران زده و در زمان های نه چندان دور مردم ایران را قتل و عام و بخش های زیادی از ایران را غارت و مصادره نموده اند.دکتر پوتین دوست دارد که ایران تا ابد با آمریکا دشمنی کند چون خودش رو به فنا است دوست ندارد ایران به آمریکا نزدیک تر شود و منفعت روسیه در خصومت ایران با آمریکا است.دکتر واقعیت اینست که منافع کشورها بر همه چیز اولویت دارد و‌پوتین بخاطر منفعت کشور خودش دوست ندارد که ایران به آمریکا نزدیک شود.
Iran, Islamic Republic of
جهان ؟! دوباره سانسور ؟ خیرش رو ببینی . تو با مایی یا اونا ؟ کدوم وری هستی ؟ خوبه دیگه نیام سراغتان برم یه جا دیگه ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
به خدا اگر روحانی بره با ترامپ مذاکره کنه رسما باید یک اقداماتی کرد. اینجوری که نمیشه! تا کی اینقدر منفعلانه و ذلیلانه برخورد میکنند؟؟؟!!!
حامی
Iran, Islamic Republic of
مثلا برخورد فعالانه‌ش چی بوده حالا این دولت؟!
مذاکره ام نکنه باید تا سال ۱۴۰۰ همین وضع و چه بسا بدترشو تجربه کنیم و آخرشم با دلار ۵۰هزار تومنی تحویل بده دولتو
سجاد
Germany
برجام منافع زيادي داشت از جمله قطع نامه هاي سازمان ملل بر عليه ايران كه برداشته شد و ايران با اين تفاهم نامه در جهان سربلند شد ، قبل از شروع تحريم هاي امريكا هم
مي بايست مذاكره شروع مي شد و اجازه شروع تحريم هاي امريكا داده نمي شد ...`
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این آقایان طرفدار مذاکره تا کجا می خواهند تسلیم خواسته های آمریکا با فشار تحریم ها شوند. آمریکا تا وقتی که انتقام این 40 سال را از جمهوری اسلامی نگیرد دست بردار نیست , به دست آوردن دنیا به چه قیمتی , حداقل اگر دین ندارید آزاده باشید..
Iran, Islamic Republic of
اولاٌ در اين چهل سال هيچ زماني تسليم آمريکا نبوده ايم. حتي بعد از برجام نيز به غير از قبول توافقاتي در حد هسته اي، ايران زير بار زورگويي آمريکا نرفته است. هر چند فشار تحريمهاي داخلي(دولت) و خارجي(بانکي و ...) را مردم تحمل کرده و می کنند. ثانياً هنوز که مذاکره اي صورت نگرفته که بعدش بخواهد تسليم شدني صورت گيرد. طرفدار دولت نيستم ولي قصاص قبل از جنايت نکنيم. اگر مذاکره کردند و تسليمي صورت گرفت آنوقت به دولت بتازيم. ثالثاً اين را بدانیم که دشمني رژيم ايالات متحده آمريکا با جمهوري اسلامي ايران بيشتر از دشمني آل سعود و وهابيون و رژيمهاي مرتجع عرب با جمهوري اسلامي ايران نبوده، نيست و نخواهد بود. به قول عارف کبير و بزرگ مرد تاريخ ايران زمين حضرت امام خميني( رضوان الله عليه) : اگر از آمريکا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت....
Iran, Islamic Republic of
با این همه احتمالا در آخرین لحظه یک تماس تلفنی برنامه ریزی نشده و کاملا غیر مترقبه بین روحانی و ترامپ برقرار و جوانب اخلاقی و شخصیتی ترامپ ارزیابی میشه!!!