کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندر حکایت سخنان وزیر بهداشت:

طبیبی که به جای درمان جراحت، روی زخم مردم نمک می‌پاشد!

18 شهريور 1397 ساعت 16:11

سخنان قابل تامل قاضی زاده هاشمی درباره رای دادن به دولت حسن روحانی نکات قابل تاملی را در خود دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: بعد از مشکلات متعددی که از اوائل سال جاری در حوزه اقتصادی رخ داده و تا به امروز مردم را رنج می‌دهد و درست در زمانی که دولتمردان بایستی نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند به مردم پاسخ بدهند، شاهد آن هستیم که نه دولتمردی پاسخ درستی به مردم می دهد و نه حتی دیگر دولت سخنگو دارد. درواقع استعفای «محمدباقر نوبخت» از سمت سخنگویی دولت فرصتی مهیا کرد که دیگر دولت به مردم درباره مشکلات اقتصادی جوابگو نباشد.

وقتی وزیر بهداشت سخنگوی دولت می شود!/ مردم باید پاسخگوی رای‌شان باشد یا دولت پاسخگوی اعتماد مردم؟

حال در خلاء پاسخگویی دولت به مردم «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان در سخنانی قابل تامل نسبت به وضعیت به‌وجود آمده خطاب به مردم می گوید: « فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.»

با این اوصاف باید پرسید آیا مردمی که به دولت اعتماد کرده‌اند و به حسن روحانی رای داده‌اند تا در زیر مجموعه آن وزیری مانند قاضی زاده هاشمی در صدر یکی ازمهمترین وزارتخانه های کشور قرار بگیرد، باید تاوان رای خود را بدهند یا اتفاقات دولت بایستی به سبب همین رای و اعتماد و آبرویی که از رای دهنگان خود گرفته است به آنها پاسخ دهد. طرز بیان و ادبیات وزیر بهداشت دولت روحانی به گونه ای است که گویی مردم باید پاسخگوی رایی که داده اند بدهند نه دولتی که رای از مردم گرفته و باید به آنها پاسخ بدهد؟!

ادبیات خاص آقای وزیری که می گوید رسانه‌ها بیمارند
البته این نوع ادبیات از سوی وزیر بهداشت بی سابقه نیست. قاضی زاده هاشمی در چندین نوبت نسبت به مردم و صنوف مختلف سخنانی ابراز داشته که بسیار قابل تامل است.

در همین رابطه در سال گذشته قاضی زاده که برای افتتاح پروژه‌های درمانی به استان البرز سفر کرد، در مصاحبه‌ای با رادیو ایران وبا اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در دولت‌های گذشته و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در استان البرز گفت: «واقعاً زمانی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند(!) و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بود و ما از دولت تشکر می‌کنیم که با بودجه و هزینه‌هایی که در این حوزه انجام داد امروز می‌توانیم سرمان را بلند کنیم.»

وی همچنین در چندین نوبت خبرنگاران که وظیفه نظارت عمومی را بر عهده دارند را با ادبیات ناپسند مورد حمله قرار داده است. قاضی زاده درحالی چند روز پیش بیان کرد که مردم عصبانی نباشند چراکه خود رای داده‌اند که چندی قبل نسبت به فضای روانی جامعه بیان داشته بود: « در کشور ما توجه به سلامت روان بی معنی است و رسانه‌ها که باید مشوق سلامت روان باشند خود بیمار هستند و دراینباره استثنایی نیز قائل نیستم.

انتقاد آقای وزیر از سلامت روان جامعه
این انتقادات قاضی زاده نسبت به رسانه‌ها و سلامت روان جامعه درحالی است که وی در حاشیه یکی از جلسات هیئت دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه قدس که از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سوالی مطرح کرد، گفت: «روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است.»

خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: «شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.»

ماجرای توهین‌های وزیر بهداشت به همین موارد ختم نمی شود و توهین به فرماندار بدره که باعث عذرخواهی وی از این فرماندار شد، یکی دیگر از این موارد بود. آقاي وزير در برابر جمع بسیاری از مردم محلي و افرادي كه وي را در بر گرفته اند، لب به حرف هاي ناپسند گشود و از خود خاطره تلخي در اين منطقه از كشور برجاي گذاشت.

با این حال وزیر بهداشت دولت روحانی که از مسئولان ثروتمند کشور است درحالی که مردم در تنگنای معیشتی سنگینی قرار گرفته‌اند به جای اینکه ادبیاتی استفاده کند که به قول خود روان جامعه را متعادل سازد با حرف‌های قابل تامل حرف‌هایی می‌زند که درست کارکرد معکوس دارد. متاسفانه در شرایطی که مردم از وضعیت اقتصادی کشور زخم خورده هستند این گونه سخنان نمکی روی زخم و جراحت است. سئوال اساسی این است که آیا با این سخنان مردم جامعه آرام می شوند یا بیشتر بر عصبانیت مردم در میان مشکلات افزوده می شود؟


کد مطلب: 639071

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/639071/طبیبی-جای-درمان-جراحت-روی-زخم-مردم-نمک-می-پاشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com