جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۳
اندر حکایت سخنان وزیر بهداشت:

طبیبی که به جای درمان جراحت، روی زخم مردم نمک می‌پاشد!

يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 639071
سخنان قابل تامل قاضی زاده هاشمی درباره رای دادن به دولت حسن روحانی نکات قابل تاملی را در خود دارد.
طبیبی که به جای درمان جراحت، روی زخم مردم نمک می‌پاشد!
گروه سیاسی جهان نيوز: بعد از مشکلات متعددی که از اوائل سال جاری در حوزه اقتصادی رخ داده و تا به امروز مردم را رنج می‌دهد و درست در زمانی که دولتمردان بایستی نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند به مردم پاسخ بدهند، شاهد آن هستیم که نه دولتمردی پاسخ درستی به مردم می دهد و نه حتی دیگر دولت سخنگو دارد. درواقع استعفای «محمدباقر نوبخت» از سمت سخنگویی دولت فرصتی مهیا کرد که دیگر دولت به مردم درباره مشکلات اقتصادی جوابگو نباشد.

وقتی وزیر بهداشت سخنگوی دولت می شود!/ مردم باید پاسخگوی رای‌شان باشد یا دولت پاسخگوی اعتماد مردم؟

حال در خلاء پاسخگویی دولت به مردم «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت و درمان در سخنانی قابل تامل نسبت به وضعیت به‌وجود آمده خطاب به مردم می گوید: « فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.»

با این اوصاف باید پرسید آیا مردمی که به دولت اعتماد کرده‌اند و به حسن روحانی رای داده‌اند تا در زیر مجموعه آن وزیری مانند قاضی زاده هاشمی در صدر یکی ازمهمترین وزارتخانه های کشور قرار بگیرد، باید تاوان رای خود را بدهند یا اتفاقات دولت بایستی به سبب همین رای و اعتماد و آبرویی که از رای دهنگان خود گرفته است به آنها پاسخ دهد. طرز بیان و ادبیات وزیر بهداشت دولت روحانی به گونه ای است که گویی مردم باید پاسخگوی رایی که داده اند بدهند نه دولتی که رای از مردم گرفته و باید به آنها پاسخ بدهد؟!

ادبیات خاص آقای وزیری که می گوید رسانه‌ها بیمارند
البته این نوع ادبیات از سوی وزیر بهداشت بی سابقه نیست. قاضی زاده هاشمی در چندین نوبت نسبت به مردم و صنوف مختلف سخنانی ابراز داشته که بسیار قابل تامل است.

در همین رابطه در سال گذشته قاضی زاده که برای افتتاح پروژه‌های درمانی به استان البرز سفر کرد، در مصاحبه‌ای با رادیو ایران وبا اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در دولت‌های گذشته و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در استان البرز گفت: «واقعاً زمانی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند(!) و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بود و ما از دولت تشکر می‌کنیم که با بودجه و هزینه‌هایی که در این حوزه انجام داد امروز می‌توانیم سرمان را بلند کنیم.»

وی همچنین در چندین نوبت خبرنگاران که وظیفه نظارت عمومی را بر عهده دارند را با ادبیات ناپسند مورد حمله قرار داده است. قاضی زاده درحالی چند روز پیش بیان کرد که مردم عصبانی نباشند چراکه خود رای داده‌اند که چندی قبل نسبت به فضای روانی جامعه بیان داشته بود: « در کشور ما توجه به سلامت روان بی معنی است و رسانه‌ها که باید مشوق سلامت روان باشند خود بیمار هستند و دراینباره استثنایی نیز قائل نیستم.

انتقاد آقای وزیر از سلامت روان جامعه
این انتقادات قاضی زاده نسبت به رسانه‌ها و سلامت روان جامعه درحالی است که وی در حاشیه یکی از جلسات هیئت دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه قدس که از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سوالی مطرح کرد، گفت: «روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است.»

خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: «شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.»

ماجرای توهین‌های وزیر بهداشت به همین موارد ختم نمی شود و توهین به فرماندار بدره که باعث عذرخواهی وی از این فرماندار شد، یکی دیگر از این موارد بود. آقاي وزير در برابر جمع بسیاری از مردم محلي و افرادي كه وي را در بر گرفته اند، لب به حرف هاي ناپسند گشود و از خود خاطره تلخي در اين منطقه از كشور برجاي گذاشت.

با این حال وزیر بهداشت دولت روحانی که از مسئولان ثروتمند کشور است درحالی که مردم در تنگنای معیشتی سنگینی قرار گرفته‌اند به جای اینکه ادبیاتی استفاده کند که به قول خود روان جامعه را متعادل سازد با حرف‌های قابل تامل حرف‌هایی می‌زند که درست کارکرد معکوس دارد. متاسفانه در شرایطی که مردم از وضعیت اقتصادی کشور زخم خورده هستند این گونه سخنان نمکی روی زخم و جراحت است. سئوال اساسی این است که آیا با این سخنان مردم جامعه آرام می شوند یا بیشتر بر عصبانیت مردم در میان مشکلات افزوده می شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قانون از کجا اورده ای باید مشخص کنه طبق کدوم تجارتی بالای 1000میلیارد ثروتش جمع شده.
Sweden
اون موقع که دلار ۳۰۰۰ تومان بود بحث ثروت بالای هزار میلیاردی آقایان مطرح بود الان حداقل ۴۰۰۰ میلیارد ثروتش رسیده است. قیمت املاک و بیمارستان و طلا و آرزوهایشان ۴ برابر شده است!
Iran, Islamic Republic of
...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز:
طبیبی که به جای درمان جراحت، روی زخم مردم نمک می‌پاشد!
آقا اجازه !
نمک که بد نیست میخواد زخم رو ضد عفونی کنه
مگه از قدیم نگفتن
هر چه بگندد نمکش می زنند !🤔
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
معلومه جيب من شما
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
پاسخ شما را دادم اما طبق روال همیشگی جهان حذف کرد.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
کسی که بدون بصیرت رای بده حقشه ازاین بدتر بشنوه!
United States
اصل حرفش درست بود. وقتی مردم فله ای به یک گروه مثل امید در تهران رلی میدهند و از مجلس خیری نمی بینند ...!!!!!!!!!!!!!!
ف .ستوده نیا
Iran, Islamic Republic of
سلام .جناب آقای وزیر
از جیب مرم خرج کردن وبا یک درصد مالیات ارزش افزوده .بی بی خانم هم باشه می تونه کار بکند پس زیاد منم منم نکن .چکار کردی ؟ انرا بگو.
علی
Iran, Islamic Republic of
سواره هیچ وقت از پیاده خبر ندارد و سیر از گرسنه این واضح است که اقایان از ما بهتران درد مردم را نمی فهمند و بجای التیام دردی هم به ان اضافه می کنند نمی دانند که از وجود همین مردم است که به پول و قدرت رسید ه اند پس بجای طعنه زدن و با منت کار کردن باید نوکر مردم باشند اگر ادم باشند
در مورد رای دادن مردم کاملاً درست میگه.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع دوستداران روحانی گذشته و منتقدان امروزیش؛ اینهایی که حالا میگند چرا رهبری به موضوع دولت ورود نمی کنند، البته به شدت مخالف اینطور حرف زدن مسئولین هستم، ولی خداوکیلی اینها را کی انتخاب کرد!؟ مردم، مردمی که به راحتی در جنگ رسانه‌ای و روانی روحانی علیه رقیبش شرکت کردند و بدون در نظر داشتن نتایج آینده در عین وضوح کامل عملکرد دولت در چهار سال قبلش وضعیت امروز را رقم زدند. کسانی که به جای پاسخ گویی به مردم، طلبکار مردم هستند.
آقا
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
در اینکه دولت باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد تردید نیست؛اما این وزیر اگر یک کلمه حرف حق زده باشد همین بود: خودتان رای دادید این منتخبین با همین رای مردم فرماندار و استاندار ...انتخاب می کنند. پس این نتیجه عملکرد خودتان است....
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
وقتی امام جامعه عنوان می کنند ( اگر رای بد بدید به خودتون برمی گرده ) دقیقا یعنی همین
حامد
Iran, Islamic Republic of
من هم دکترم وزیر بهداشت هم دکتر است. من دکتری فیزیک ماده چگال. او هم دکتر چشم. شاید اگر همزمان کنکور می دادم رتبه ی من به مراتب بهتر از او بود. نمی دانم از سهمیه های رزمندان و ایثارگران بهره برده یا نه. در سخت بودن تحصیل در رشته فیزیک شکی نیست. ما برای گرفتن دکتری به اندازه فوق تخصص وقت گذاشتیم با این تفاوت که در فیزیک ریالی کمک مالی ندادند اما دانشجوی پزشکی در طول تحصیل مبالغ زیادی دریافت می کند.

حالا که تمام شده من حقوق یک و نیم دریافت می کنم و پراید هم ندارم وزیر بهداشت پورشه یک میلیادری دارد و هزاران میلیارد ثروت. ...
جهان نیوز عزیز لطفا سانسور نکن. جدیدا زیاد سانسور می کنی. نترس
Iran, Islamic Republic of
با چهار تا عمل اب مرواريد و نمره چشم كه مولتي ميلياردر دلاري نميشي جانم يكجاي كار مي لنگه
Iran, Islamic Republic of
يا مردم ضعيفند و ميلنگند يا انها خيلي قوي و مي لنگانن
United States
بیمارستان و کلینیک نور
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی

مثبت دادم. اما کنایه تان به ایثارگران و رزمندگان و کسانیکه از این سهمیه استفاده کردند، کلی بود و نامناسب. بهتر بود منظورتان را بدون ربط دادن به این بزرگواران، مطرح میکردید. یا حق
Iran, Islamic Republic of
...خیلی بلائی جان جهان
Iran, Islamic Republic of
حرف حق روگفته
Iran, Islamic Republic of
...
سیما
Iran, Islamic Republic of
اگر مسولان کاخ نشین شدند فاتحه انقلاب خوانده شده امام خمینی ره
Iran, Islamic Republic of
امپراتور دارو
Iran, Islamic Republic of
هرچی بدبختی داریم از این مردم هست دولت به وعده خود عمل کرده دولت گفت من برای شما ازادی می اورم که اورد مردم لختی و ول انگاری می خواستند این دولت تدبیر و نا امید بهشون داد دیگه چی می حوان مگه برای مردم امنیت واقتصاد مهمه نه اگه مهم بود امثال قالیباف نمی گفتند تند رو
Iran, Islamic Republic of
چرا کارانه پرستاران را نمی دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حرف وزیر هرچند تلخ ولی واقعیت است. مردم مسئول همه چیز هستند. چرا که مسئولین نیز چکیده ای از همین مردم هستند. هر مردمی لیاقت و ظرفیت متناسب با فرهنگ و قابلیت های مختص به خودشان را دارا هستند.
مردم مثلا کشور ژاپن، آلمان و ... لیاقت آن زندگی و مردم ایران لیاقت همین زندگی را دارند.
یک کلام، ختم کلام: از ماست که بر ماست.
این مطلب رو نگفتم که منتشر کنی فقط گفتم که بدونی!
Iran, Islamic Republic of
جهان جان به رئيستان گير دادم ، نشر ندادید !! ایشان هم دکتر است و از سنخ همین دکتر !!! هر دو بر زخم ملت نمک میپاشند ، هر کدام به نوع خود ... ملت عزیز و رهبر معظم در واقع در این میان مظلوم هستند که گرفتار دعوای قبیله ای شما شده اند ...!!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
رای جماعت تکرار کننده ! مثل بومرنگ ! به سمت خودشون برگشته ، داره می خوره تو صورتشون !!
Iran, Islamic Republic of
میدانید جالب ترش کجاست ؟ اون جایی که تو انتخابات بعدی هم دوباره ملت به همین جماعت و یکی از همین قماش رای میدن
کاربر گرامی با تشکر یک نظریه باید کوتاه ، موجز، با الفاظ و کلمات مناسب ، بدون توهین به مقامات و و مردم، مستقیم و بدون حاشیه پردازی، تکه پرانی، ساده و بدون دو پهلو بودن، در حد و اندازه ایی که در حوصله خواننده باشد، عمومیت داشتن و... باشد .جهان نیوز