جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

معاون رئیس‌جمهور:‌ "پاسخ‌گویی" وظیفه دولت است/ حق نمایندگان است که سؤالات خود را مطرح کنند

سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب: 638463
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پاسخگویی وظیفه دولت است، گفت: حق نمایندگان است که سؤالات خود را مطرح کنند و قطب‌نمای این سؤالات منافع عمومی و مصالح ملی است.
معاون روحانی:‌ "پاسخ‌گویی" وظیفه دولت است
به گزارش جهان نيوز، لعیا جنیدی در نشست علمی یاد اندیشه‌های استاد امیر ناصر کاتوزیان که عصر امروز در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: سالروز وفات استاد هرساله منشأ گردهمایی انجمن حقوق‌شناسی و جرم‌شناسی شده است که من از همه ممنونم که به این دعوت لبیک می‌گویند و این گردهمایی سبب می‌شود چنین آرمان‌هایی زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با سوء استفاده از حق و آسیب‌های اجتماعی آسیب‌های اجرای حق گسترده‌تر است،  افزود: اجرای حق اگر درست نباشد می‌تواند آسیب‌پذیر باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور  با بیان اینکه اگر اصل قانون‌گذاری از پایه اشتباه باشد سبب آسیب‌های گسترده‌ای شده و مسیر اصلی را منحرف می‌کند و سبب آسیب‌های غیرقابل جبرانی می‌شود، عنوان کرد: بخشی از آسیب‌هایی که اجرای حق با نوعی سوء استفاده انجام می‌پذیرد دچار آسیب‌های بیشتری است.

جنیدی تصریح کرد: اگر کسی عمداً همکاری لازم را برای اعمال حق انجام ندهد و آسیب‌های جدی عمدی برساند این اعمال حق درست نیست.

وی با ابراز اینکه قاضی در جایی می‌تواند کارهایی را انجام دهد اما باید در چهارچوب قانون باشد و باید حداکثر و حداقل‌هایی را در نظر بگیرد، گفت: خودسری نباید در بحث حقوق وجود داشته باشد و هر چیزی باید در چهارچوب قانون باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اظهار اینکه در قانون نمی‌شود در نفس غلتید بلکه باید دیده شود اصل قانون چیست، افزود: پاسخ‌گویی وظیفه دولت است و درعین‌حال حق نمایندگان است که سؤالات خود را مطرح کنند و قطب‌نمای این سؤالات منافع عمومی و مصالح ملی است و هیچ تردیدی در این مسئله نیست.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *