دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۶
۱۰۸
اصلاحات و تاکتیک وحشت؛

اصرار مدعیان اصلاح طلبی به ترساندن مردم/ پشت پرده سناریوی جدید و عجیب «زوال ایران» چیست؟

سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 638350
اصلاح طلبان در سناریویی جدید بحث «زوال ایران» را مطرح کرده‌اند که هماهنگی آنان در طرح چنین موضوع واهی قابل تامل است.
اصرار مدعیان اصلاح طلبی به ترساندن مردم/ پشت پرده سناریوی جدید و عجیب «زوال ایران» چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: تاکتیک ایجاد ترس و هراس برای سوق دادن جامعه به سمت منافع جناحی از جمله مواردی است که اصلاح طلبان از آن بسیار بهره برده اند. در سال 92 موضوع معیشت یکی از این موارد بود.

تهدید معشیت مردم با موضوع هسته‌ای
وابسته ساختن مسئله هسته‌ای کشورمان به مسئله معیشت مردم که در پی آن شعار «چرخیدن چرخ زندگی مردم و به همراه سانتریفیوژها» مبنای آن قرار گرفت و دوقطبی هسته‌ای و معیشت به‌وجود آمد یکی از موارد استفاده از تاکتیک هراس افکنی میان مردم بود. حتی مطرح می شد که بایستی در جهان تنش زدایی انجام شود و رفتن به سمت سیاست قبلی رفتن به استقبال تهدید و چالش جدی معیشتی و حتی تهدید نظامی است. 

مسئله‌ای که پیشتر با شعار عوامانه « انرژی هسته‌ای دویست تومن بسته‌ای» مطرح می شد و کم کم میان مردم جا انداخته شد.

اینطور عنوان می شد که اگر کاندیدای رقیب روحانی پیروز رقابت انتخاباتی شود با تصمیماتی که می گیرد قطعا معیشت مردم تنگ می‌شود و از این رو بایستی کسی انتخاب شود که بتواند با روش متعادل هم چرخ زندگی مردم را بچرخاند و نیز صنعت هسته‌ای سرپا بماند.

اگر برجام اجرا نشود 100 میلیون دلار ضرر می کنیم
این روند منتهی به توافق هسته‌ای و ایجاد این ترس در جامعه شد که اگر توافقی صورت نگیرد همه چیز مردم به قهقرا می رود. در این حوزه اشتغال و ازدواج جوانان و محیط زیست و حتی آب خوردن هم به توافق هسته‌ای متصل و وابسته شد. از سوی دیگر وعده داده می شد که اگر توافق صورت بگیرد هر روز شاهد یک گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

بعد از مدتی توافق حاصل شد و منتقدان نسبت به ضعف های برجام هشدار دادند. در این حوزه هم طرفداران دولت و اصلاح طلبان با تاکتیک ترس بیان کردند که هر روز تاخیر در اجرای برجام 100 میلیون دلار ضرر به کشور وارد می کند و یا بیان می شد که تاخیر 22 روزه در اجرای برجام حدود 2 هزار و 500 میلیون دلار زیان به کشور وارد کرده است.

وقتی با سایه جنگ مردم را ترساندند
اما بعد از اجرای برجام مردم منتظر مواهب وعده داده شده برجام ماندند وقتی خبر از نتایج وعده داده شده نشد پیش از انتخابات سال 96 موضوع سایه جنگ مطرح شد. موضوعی که مطرح می کرد اگر برجام نبود جنگ در کشور اتفاق می افتد و از مواهب برجام این بود که سایه جنگ را از سر کشورمان بیرون کرد. اما حالا با توجه به اینکه آمریکا و ترامپ از برجام خارج شده‌اند، بطلان این موضوع به وضوح دیده می شود.

چهار سال بعد سعید جلیلی رقیب انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات یازدهم در این باره بیان کرد: « 4 سال قبل با واژگانی چون تنش زدایی، تهدیدزدایی، لبخند و ... ادبیات سازی انجام دادند ولی به یکباره به جای چرخیدن چرخ سانتریفیوژ و کارخانه ها گفتند خوشحال باشید که چرخ تانکها نچرخید. شما مانع جنگ شدید؟ شما که در حاصل کار دانشمندان کشور بتن ریختید و سانتریفیوژها را جمع کردید مانع جنگ شدید؟ امثال شهید صادق عدالت اکبری مانع جنگ میشوند یا شما که در صنعت هسته ای کشور بتن ریختید؟»

اما تاکتیک ترساندن مردم توسط اصلاح طلبان به همین جا ختم نمی شود، در حال حاضر که اوضاع اقتصادی کشور به سامان نیست و چالش های اقتصادی زیادی از جمله رکود، تورم، احتکار و ... کشور را با مشکل مواجه ساخته است، اصلاح طلبان باز دست به کار ترساندن مردم شده‌اند.

دولت نظامی دو قطبی نخ نما شده حجاریان
در همین راستا پیشتر سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات با ایجاد دوقطبی « دولت نظامی و روحانی» به روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفت: «ببينيد! راست‌ها و بعضي ديگر كمابيش از مدل‌هاي مطلوب خود سخن گفته‌اند. مدل اول براي كابينه مطلوب آنها «كابينه روحاني- نظامي» است.آنگونه كه نظاميان سكاندار وزارتخانه‌هاي كشور، دفاع، امورخارجه و اقتصاد شوند و مابقي كابينه در اختيار روحانيون قرار بگيرد. مدل دوم «كابينه نظامي» است؛ آنگونه كه فردي نظامي در رأس كابينه قرار بگيرد و تمامي وزرايش را از ميان نظاميان انتخاب كند.»
 
وی افزود: «به نظر كابينه «نظامي» يا «نيمه نظامي- نيمه روحاني» نمي‌تواند گشايشي در حوزه اقتصاد و سياست خارجي به وجود بياورد و حتي شايد وضعيت را حادتر از امروز كند. اما به نظر مي‌رسد اقتصاد و سياست خارجه دغدغه حاميان اين دو مدل نباشد.»
 
البته این مدل ترساندن مردم، مدل نخ نما شده‌ای بود که در دوران انتخابات سال 92 به کار گرفته شد و در آنجا حسن روحانی خطاب به رقیب انتخاباتی خود «محمد باقر قالیباف» بیان کرد که من « حقوقدان هستم، سرهنگ نیستم.»
 
طرح موضوع مرموز «زوال ایران»
اما ماجرا به همین موارد هم ختم نمی شود. لولوخرخره های سیاسی اصلاحات تمامی ندارد. داستان ترساندن مردم توسط اصلاح طلبان تا آنها را به سمت منافع خود جذب کند و نوعی نفرت را نسبت به رقیب ایجاد کند، ادامه دار است. اخیرا برخی از اصلاح طلبان در یک حرکت مرموز موضوع «زوال ایران» را پیش کشیده‌اند.

در همین راستا حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بیان می کند: «به اعتقاد من وقت برای دعواهای جناحی و یقه‌کشی خواهیم داشت به این شرط که ایران بماند. خطراتی که امروز ایران را تهدید می‌کند حتی افرادی را که امروز خارج از نظام هستند، هم نگران کرده است. امثال زاهدی و خیلی از افرادی که حتی خارج از ایران زندگی می‌کنند و دلبستگی به امروز ایران ندارند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید موقتا مخالفت با جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و از کلیت آن دفاع کنند فقط و فقط برای حفظ ایران.امروز کشور هیچ اولویتی مهم‌تر از حفظ ایران ندارد.»

همچنین محسن میردامادی از فعالان اصلاح طلب بیان می کند: «اینکه منافقین یا سلطنت طلبان در کشور جایگاهی پیدا کنند، به نظر من غیرممکن است اما بحث این است که اگر ما در مدیریت کشور واقعیات را نادیده گرفته و عقلانی عمل نکنیم، نتیجه چه خواهد شد؟ اینکه فکر کنیم فردا نظام فرو می‌پاشد، حرف بی‌مبنایی است اما نباید مسئولان تصور کنند هر طور عمل کنند نظام آسیبی نمی‌بیند. فوکویاما بحثی که در کتاب "نظم و زوال سیاسی" دارد به نظرم قابل توجه است. او در این کتاب عواملی را می‌شمرد که اگر در نظامی با هم جمع شود می‌تواند به "زوال یک نظم سیاسی" منجر شود. از جمله این عوامل "ناکارآمدی"، "ویژه گزینی" و "انعطاف‌ناپذیری" است. در بین این سه عامل، انعطاف‌ناپذیری بسیار مهم است چرا که اگر نظامی با بحران ناکارآمدی و ویژه گزینی مواجه بود اما در عین حال انعطاف پذیر باشد، می‌تواند بتدریج با برطرف کردن عوامل ناکارآمدی‌ها مشکلات را حل کند، اما وقتی انعطاف‌ناپذیر شد، دچار تکرار اشتباهات پی در پی و مخاطره‌آمیز می‌شود. آنوقت اگر این شرایط با یک بحران اقتصادی یا یک شوک بین‌المللی مواجه شد، خیلی آسیب پذیرتر خواهد شد.»

عباس عبدی نیز به تازگی طی یادداشتی از این نوشت که رژیم شاه مردم را تحقیر می‌کرد و برای همین هم انقلاب شد. ضمن اینکه نظام جمهوری اسلامی هم مردم را تحقیر می‌کند!

او پیش از این هم گفته بود که «جامعه ایران به بن‌بست رسیده و نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد.»

اینکه اصلاح طلبان به طور جمعی از یک موضوع سخن بگویند و آنهم حول یک سناریو یعنی ترس بچرخد چیز عجیبی نیست. اغلب دیده می شود که اصلاح طلبان به خاطر ساختاری که دارند تصمیم خود را در کوتاه مدت به عملیات روانی به طور جدی تبدیل می کنند. این هماهنگی‌ها نیز اغلب به یک سناریو دسته جمعی برای رسیدن به هدفی کلی می‌انجامد. به هر حال هنوز مشخص نیست که هدف اصلاح طلبان از طرح مسئله «زوال ایران» چیست اما در این برهه که اصلاح طلبان باید پاسخگوی حمایت‌ها و سیاست هایی که دولت طراحی و اجرا کرده که این موارد نیز توسط این جناح سیاسی هدایت و طرح ریزی شده، باشند، جهت فرار از پاسخگویی به مسائل حادی می پردازند که جامعه با وجود انتقاداتی که به روند اقتصادی کشور دارد بدان نرسیده است. سئوال اساسی اینجاست که اصلاح طلبان با سناریو وحشت‌افکنی جدید خود به دنبال چه چیزی هستند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاح طلبان عامل کمبود پوشک ایزی لایف هستند
Iran, Islamic Republic of
تا حالا که این اصلاح طلبان، از همین ترساندن مردم نان خوردند و خودشان ترسو هستند دروغ هایشان را خودشان هم باور کردند. هر چه پوشک ایزی لایف در سطح کشور بود را اصلاح طلبان جمع کردند زیرا این ترسوها، هر کدام شان 6تا ایزی لایف به خودشان بسته اند که اگر ترامپ و اروپا، یک پِخ کردند آبرویشان جلوی مردم نریزد.
همنوایان با شیطان بزرگ برای شکست برجام
Iran, Islamic Republic of
همنوایان با شیطان بزرگ برای شکست برجام هم مقصرن
چرا کاسبان برجام دنبال کاسه لیسی شیطان بزرگ هستند؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کسانی که می گویند شکست برجام، همنوایی با شیطان بزرگ است، می خواهند با ترامپ وقیح نیز مذاکره کنند یعنی یک تناقض: از یک طرف می گویند شکستن برجام، همنوایی با شیطان بزرگ است و از طرف دیگر برای مذاکره با همان شیطان بزرگ، لحظه شماری می کنند.
هیچ چیزی نمیتونه همنوایی با شیطان بزرگو برای شکست برجام توجیه کنه
Iran, Islamic Republic of
هیچ چیزی نمیتونه همنوایی با شیطان بزرگو توجیه کنه. لطفا بهونه نیار برادر
برجام که خیال اسرائیل را۲۵ سال راحت کرد !!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
پس چرا با آمریکا و حکام مرتجع منطقه متحد شدن برای شکست برجام؟
Iran, Islamic Republic of
پس چرا با آمریکا و حکام مرتجع منطقه متحد شدن برای شکست برجام؟ آب در هاون میکوبی برادر
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با شیطان بزرگ و برجام مصداق بارز آب در هاون کوبیدن بود.
Iran, Islamic Republic of
...بجای آنکه خودمون رو با برجام و بیجام سرگم کنیم بجان هم بیفتیم به این نکته توجه کنیم که چرا ایران به همراه چند کشور به انگشتان یک دست هم نمیرسه ؟!!
این حرفا همنوایی با شیطانو نمیتونه توجیه کنه
Iran, Islamic Republic of
اگه خیالشو راحت کرد چرا با آمریکا متحد شدن برای نابودی برجام؟ برادر جان این حرفا همنوایی با شیطانو نمیتونه توجیه کنه
خسارت محض.
Iran, Islamic Republic of
هدف امریکا و اسرائیل از برجام بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای ایران بود که بهش رسیدند و حالا برای امتیازگیری بیشتر و وادار کردن ایران به مذاکره درباره بحث موشکی و منطقه ای از برجام خارج شدند .
Iran, Islamic Republic of
وقتی ترامپ جونت برجامو پاره کرد ایران چی کار باید میکرد ؟ التماس ؟ تو بگو دستاورد برجام چی بود؟ بتن ریزی تو قلب راکتور ؟ خروج اورانیوم غنی شده ؟ بهش رسیدی که دردت چیه ؟ دردت اینه که برادرای سپاهی مث تو وطن فروش نیستن؟ موشکارو تقدیم نمیکنن ؟ شایدم هنوز داغدار مک کینی انشاالله به زودی بهش ملحق میشی
تناقض کاسبان برجام چیست؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اولا کاسبان برجام، به مخالفانشان می گویند همنوایی با شیطان بزرگ ولی خودشان برای مذاکره با شیطان بزرگ لحظه شماری می کنند. ثانیا برجام چی برای مردم جز گرانی و بدبختی سایه جنگ و تهدید داشت که حالا مخالفان برجام، برای حفظ آن بخواهند با شیطان همنوا شوند. ثالثا یک روزی می رسد که اروپا هم به دهان برجامیان عنایت می کنند و آماده جنگ می شوند آنوقت است که باید نشست مملکت را از فاجعه ادامه برجام، نجات داد!!!
Iran, Islamic Republic of
برجام برای آمریکا یک پیروزی بزرگ بود منتهی به دلیل زیاده خواهی، بحث موشک و ... را هم پیش کشید تا امتیازات بیشتری بگیرد بنابراین مخالفت با برجام همنوایی با شیطان بزرگ نیست آمریکا از سکوی برجام خوب استفاده کرد
Iran, Islamic Republic of
ای بابا! یکیشون همین ظریف که تا حالا چندبار گفته :در برجام اشتباه کردم که به امریکائیها اعتماد کردم !
حتی ترکمنچای نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
Iran, Islamic Republic of
برجام از روز اول شکست خورده بود زیرا خطوط قرمز رهبری و شروط 9 گانه ایشان در آن لحاظ نشد.
اینا دلیل همنوایی با شیطان نمیشه
Iran, Islamic Republic of
این شرایط به یاری خداوند متعال تمام خواهد و در فردا برادران همنوا با شیطان بزرگ برای نابودی برجام جواب ملت و خداوند را چه میدهند
United States
بله کاملا درست است ملت با سر بلندی این دوران را هم میگذارنند ولی دلواپسان و کاسبان تحریم و رانت خواران و انحصار طبان واردات اجناس بدانند ملت حق آنها را کف دستشان خواهد گذاشت حتی اگر مثل آن قبلی به کانادا و انگلیس و آمریکا و اسرائیل فرار بکنند
کاسب برجام برای مذاکره با شیطان بزرگ لحظه شماری می کند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چی شده که کاسب برجام به جلیز و ویلیز افتاده اند؟
Iran, Islamic Republic of
اینا دلیل خیانت برجامیان و دروغ همنوایی باهم میشه. خودت رو گول نزن. ....
از شعار مرگ برآمریکا وحشت دارید و الکی هی میگید شیطان بزرگ !
Iran, Islamic Republic of
از شعار مرگ بر آمریک نفرت دارید
و ما را متهم به همدستی با شیطان بزرگ و اسرائیل می نمائید
همنوایی با شیطان بزرگ با هیچ منطقی قابل توجیه نیست
Iran, Islamic Republic of
خودتو به در و دیوار نکوب برادر همنوایی با شیطان بزرگ با هیچ منطقی قابل توجیه نیست
برجام فرصت سوزی بزرگ بود.
Iran, Islamic Republic of
چطور کدخدا !!!!! شیطان بزرگ شد ؟! جمع ضدین محاله .
همصدایان با شیطان بزرگ فقط سکوت کننند
Iran, Islamic Republic of
...
خسارت محض برجام به موزه تاریخ پیوست
Iran, Islamic Republic of
برجامیون سکوت کنند خیلی بهتر است .
Iran, Islamic Republic of
...سکوت کنه؟! تو سکوت کن که با توافق ننگین با آمریکا، همنوا با شیطان شدی و آخرشم توپوزی بهت زد.
Iran, Islamic Republic of
در و دیوار؟! قرارداد با آمریکا بستید. الان به انقلابیون که از شیطان بزرگ بر حذر میداشتن، میگید آمریکا شیطانه. این یعنی در و دیوار. یعنی مرگ.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما هنوز در برجام هستیم و نقض عهد نکردیم شکست برجام از سوی آمریکا و بدعهدی اوست لطفا آدرس غلط ندهید ما مسئول شکست برجام نیستیم ما به تعهدات خود عمل کردیم همه را نقدا پرداخت کردیم
این که دشمن کمر به نابودی ملت ایران بسته یه واقعیته
Iran, Islamic Republic of
این که دشمن کمر به نابودی ملت ایران بسته یه واقعیته البته بر دشمن حرجی نیست من در تعجبم از همنواهای داخلی که خود را ضد آمریکا هم میدانند
Iran, Islamic Republic of
احسنت ،اصلاح طلبان با ابروریزی که در عرصه اجرائی کشور کردندوعیان شدن اینکه طبل توخالی بیش نیستند، میدانند که دیگر در اینده سیاسی این کشور جائی ندارند وچون خودشون دارند تموم میشوند فکر میکنند کشور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هم خدشه پذیر است.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran, Islamic Republic of
ولی امام و رهبر گفتند
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
مردم را بیهوده نترسانید
اگر ما متحد باشیم غلطی نمی توانند بکنند
مان از برادرانی که با شیطان بزرگ برای شکست برجام همنوا شدن
Iran, Islamic Republic of
اگر متحد باشیم آمریکا هیچ غلطی نمیکند ...
برجام به موزه تاریخ پیوست تا درس عبرت نسلهای بعدی باشد.
Iran, Islamic Republic of
امان از ساده لوحانی که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی رقص و پابکوبی می کردند !
با آمریکا و صهیونیست همنوا شدن برای شکست برجام
Iran, Islamic Republic of
با آمریکا و صهیونیست همنوا شدن برای شکست برجام اونوقت خودشونم ضد آمریکا میدونن واقعا عجیب قومین اینا
کاسبان برجام هیس !
Iran, Islamic Republic of
برجام شکست خورد زیرا مذاکره با شیطان اکبر مصداق آب در هاون کوبیدن است .
Iran, Islamic Republic of
وقتی آمریکا در برجام نیست، ادامه اش به ضرر ایرانه. ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اوضاع و احوال مملکت رو نگاه کن . سال 91 در دولت اصولگرا دلار 4 برابر شد امسال در دولت اصلاح طلب دلار4 برابر شد . نتیجش بدبختی مردم بود
حالا شما میگی آمریکا که با یک امضای رییس جمهورش مردم رو از هستی ساقط کرده هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریته و به تحریمها مربوط نیست .
سیب و گلابی برجامه !
Iran, Islamic Republic of
در دولت دکتر احمدی نژاد دلار فقط 2200 تومان گران شد اما حالا 12000 تومان گران شد و این از نتایج تدبیر است .
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم، افسار کار رو دست غربزدگان ندن، آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. ولی دادن. سال 91 هم دلار سه برابر شد نه چهار برابر. اصلاً هم این مشکلات پیش نیومد.
اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
Iran, Islamic Republic of
استراتژی برخی اصلاح طلبان تضعیف فرهنگ مقاومت و دچار کردن ایران به سرنوشت سوریه و عراق و لیبی است.
ما همین الان در جنگ اقتصادی و روانی با شیطان بزرگ آمریکا هستیم
Iran, Islamic Republic of
ما همین الان در جنگ اقتصادی و روانی با شیطان بزرگ آمریکا هستیم و همنواها با دشمن باید خجالت بکشن
همنواها با دشمن حالا طلبکارم شدن
Iran, Islamic Republic of
همنواها با دشمن حالا طلبکارم شدن عجیب قومین اینا
جواب بده
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چرا سال 88 با اوباما و نتانیاهو همنوا شدند و گرای تحریم به دشمن دادند ؟!
عجب
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز کدخدا بود !!!! حالا دشمن شد ! جمع ضدین محاله .
برجام خیال اسرائیل را ۲۵ سال راحت کرد
Iran, Islamic Republic of
نخست وزیر اسرائیل بعد از برجام گفت
خیال ما تا ۲۵ سال از جانب ایران راحت شد
البته رهبر عزیز جواب آنها را داد و فرمود
شما ۲۵ سال بعد را نخواهید دید
برخیها چرا در داخل با دشمن همصدا شدن
Iran, Islamic Republic of
اگه خیال اسرائیلو برجام راحت کرده چرا دربدر دنبال متحد میگرده برای شکست برجام؟ البته از دشمنان انتظاری نیست ولی برخیها چرا در داخل با دشمن همصدا شدن
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
خسارت محض برجام به موزه تاریخ پیوست هی سرت رو به در و دیوار نکوب .
چرا برجام نسخه فارسی نداشت ؟ اما ترکمنچای داشت .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چرا در سال 88 با نتانیاهو و اوباما هم صدا شدند و گرای تحریم به دشمن دادند ؟!
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و ستون پنجم آمریکا در ایران
همنوایان با شیطان آدرس اشتباهی ندن
Iran, Islamic Republic of
همنوایان با شیطان آدرس اشتباهی ندن و هیچ بهونه ای نمیتونه این همنوایی رو تو جیه کنه
چرا تحریمهای بانکی در برجام بی فرجام لغو نشدند ؟!
Iran, Islamic Republic of
برجام باید در کتب درسی دانش آموزان در کنار قراردادهای ترکمنچای و گلستان گنجانده شود تا درس عبرت آیندگان باشد.
اینا دلیل نمیشه با شیطان بزرگ همصدا بشی
Iran, Islamic Republic of
اینا دلیل نمیشه با شیطان بزرگ همصدا بشی کمی فکر کن بعد نظر بپرون
امتیازگیری در برجام زیر زبان کدخدا مزه کرده است .
Iran, Islamic Republic of
ترامپ بدنبال تعمیم برجام به بحث موشکی و منطقه ای است .
کاسب برجام کجایت می سوزد؟
Iran, Islamic Republic of
چرا کاسبان برجام، که هیچ فایده ای نداشت از آن دفاع می کنند؟ زیرا برای کاسبان برجام، برجام عایدی مثل گرین کارت و غیره داشت.
Iran, Islamic Republic of
برجامی که یک طرفه باشد، نداریم. به همین خیال بسوز ...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا ! بخصوص همنواهائی که مانند کدخدا معتقدند موشک هامون رو بدیم بره تا مثل هسته ای ،""دستاورد تقریبا هیچ ""دیگری برای ایران رقم بزنند !احسنت توی خیلی دقیقی !!!!
اصلاح طلب=سپردفاعی مفسدان اقتصادی.
Iran, Islamic Republic of
امروز در مجلس:
طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی که از سوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارائه شد، را مورد بررسی قرار دادند.

براساس اخطار کواکبیان مبنی بر بار مالی داشتن این طرح، نمایندگان پس از به رأی گذاشتن اخطار او با ۱۰۶ موافق، ۶۳ رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه اخطار کواکبیان در خصوص بار مالی داشتن این طرح موافقت کردند.

بنا بر این طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستورکار مجلس خارج شد.
اینم ثمره حضور اصلاح طلبان در مجلس!
مظفر عباس
Iran, Islamic Republic of
همنواها با شیطان بزرگ اسرائیل و کشورهای مرتجع برای شکست برجام لطفا خاموش
عجب رویی دارن این برادرا
Iran, Islamic Republic of
با دشمن همنوا شدن حالا طلبکارم هستن عجب رویی دارن این برادرا
Iran, Islamic Republic of
برجام ۲۵ سال خیال اسرائیل را راحت کرد
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل و کسانی که خیال آنها را ۲۵ سال راحت کردند
Iran, Islamic Republic of
....
امضاء جان کری تضمین است !!!!!خخخ.
Iran, Islamic Republic of
برجام شکست خورد زیرا امتیازات نقد به دشمن دادید و وعده نسیه گرفتید.
مرگ بر آمریکا اسرائیل انگلیس و نوکران و عوامل آنها
Iran, Islamic Republic of
پس مرگ بر آمریکا
نوکران آمریکا حالا هی می گن شیطان بزرگ !!!!!واقعا عجیبه
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران ۸۸ که آب به آسیاب آمریکا و اسرائیل ریختند
لطفا کاسه داغ تر از آش نشوند
در مقابل خداوند و ملت باید جوابگوی همنواییت با شیطان باشی
Iran, Islamic Republic of
این حرفا اصلا آرومت نمیکنه برادر چون در مقابل خداوند و ملت باید جوابگوی همنواییت با شیطان باشی. با آمریکا و صهیونیسم همنوا شدی برای شکست برجام اونوقت مرگ بر آمریکا هم میگی کدومشو باید باور کرد
الفتنه اشد من القتل.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران که با امریکا و رژیم صهیونیستی در سال 88 هم صدا شدند و امنیت ملی را تهدید کردند و مملکت را به آشوب کشیدند باید در روز قیامت جوابگوی خداوند باشد.
فقط یه کلام بگو همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام چرا؟
Iran, Islamic Republic of
به جای اینور و انور پریدن فقط یه کلام بگو همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام چرا؟
شیطان بزرگ هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
کدخداتون تو زرد از آب درآمد به ما هم هیچ ربطی نداره .
شرم بر شما باد.
Iran, Islamic Republic of
برجامیون باید خجالت بکشند که 5 سال عمر ملت رو تلف کردند و قیمت دلار و مسکن و خودرو و سکه و موبایل رو نجومی کردند.
Iran, Islamic Republic of
پس خجالت بکش که وقتی آمریکا از برجام خارج شده، داخلش بمونید. ...
سعید
Iran, Islamic Republic of
بازم که قیاس به نفس کردی برادر
سعیده
Iran, Islamic Republic of
یک قیاس به نفس یاد گرفتی هی تکرار کن خواهر.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
برادر سعیده قیاس به نفس یعنی اینکه تو نفس خودته به دیگران نسبت بدی
باباکوهی
Iran, Islamic Republic of
باز هم که برای صدمین بار قیاس به نفس را بکار بردی
مقداری کتاب بخوان
کلمات قلمبه سلنبه دیگری هم یاد بگیر
برادر کوه بابایی بازم قیاس به نفس کردی
Iran, Islamic Republic of
برادر کوه بابایی بازم قیاس به نفس کردی بله برادر دیگرانو مثل خودت بدونی یعنی قیاس به نفس
اصلاح طلبان عوامل نفوذ شیطان بزرگ در ایران بودند
Iran, Islamic Republic of
شیمون پرز: " اصلاح طلبان عقبه ی طرفدار اسراییل در ایرانن و ما خود را متعهد به حمایت از آنان می دانیم."
مقام اسراییل: " با انعقاد برجام، 25 سال از خیال ایران آسوده شدیم".
Iran, Islamic Republic of
توهم توطئه
Iran, Islamic Republic of
دم خروس را باید قبول کرد یا قسم حضرت عباس را .
این اقایان اگر ترس از زوال ایران داشتند پیر زت و پیر مرد و جوان و میانسالشان در انتخابات 88 تهدید نمی کردند اگر کاندید مورد نظر ما پیروز نشود کشور را به اتش می کشیم و این کار را هم کردند و هوس دشمنان را برای ضربه زدن به کشور بالا بردن حالا ترس از زوال کشور دارند . وقتی کسانی را می فرستادن اروپا و التماس می کردند ایران را تحریم کنند ترس از زوال نداشتند
Iran, Islamic Republic of
ما نبايد ميترسيدم و دودستي كشورو تقديم اين بيگانگان كنيم
Iran, Islamic Republic of
كساني كه تابعيت كشورها ديگر خصوصا امريكا و اروپا هستند به عبارتي ايراني نيستند چراكه دل و جان و روح و عشق و اقا زادها و همسران انها دران كشور است . و علا قهاي نه به خاك دارند ونه مردم و فقط جسم و جيب شان ايجا كه با ولع در حال پر كردن و ارسال به انور اب هستند نبايد فرصت داد بيشتر ازاين باشند
رضا
Iran, Islamic Republic of
بحث تابعیت را جدی نگیرید
خیلی از مسئولان کشورهای برتر اقتصادی دنیا دو تابعیتی هستند مهم نحوه مدیریت و نظارت است و این بحث دوتابعیتی برای گول زدن ما ایرانیان و ترساندن مردم است ...
Iran, Islamic Republic of
برعکس این بحث خیلی جدی است مسئولین دو تابعیتی اختلاس می کنند و به راحتی به اونور آب فرار می کنند.
Iran, Islamic Republic of
خب این همون بحث نظارت میشه دیگه!! یعنی حتی اگه مدیر یک تابعیتی نظارت روش نباشه فرقی با دوتابعیتی نداره
باباکوهی
Iran, Islamic Republic of
گوسفندها!
نترسید گرگها هم بالاخره مخلوق خدا هستند
چرا از آنها می ترسید
آنها فقط تابعیت جنگل دارند
مهم اینه که دندان تیزی دارند و می توانند دشمنان شما را بترسانند
چی ؟
یک وقت شما را می درند ؟
نه بابا اینا همه اش توهم توطئه است !!!!!🐐🐏🐷
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و اصولگرایان هردو خفه شوند بخاطر مقام پرستی چه بروز مملکت اورده اند سرانشان دررفاه می‌باشند و برای ملت اشک تمساح می‌ریزند
Iran, Islamic Republic of
پیرو ولایت باشیم وهر کس که عملا ونه به حرف ،به فرمایشات ایشان ،نزدیکتر است را انتخاب کنیم واسیر اسم این گروه وان گروه نباشیم.
United Kingdom
تموم این مشکلات فشار ساختگی نفوذی ها برای ایجاد اشفنگی است
نظام اگر این ننگ را پاکسازی نکند ضربه خواهد خورد
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
اگر همنوایی با شیطان در داخل نبود آمریکا هیچ غلطی نمیتوانست بکند
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
اگر برخی اصلاح طلبان جاده صاف کن امریکا نبودند امریکا هیچ غلطی نمی توانست بکند .
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
آقایان اگر ترس از زوال ایران دارید بروید بازنشستگی سر کنید بزارید ایران نفس بکشه. مطمئن باشید بدون وجود شما سیاستمدارها ایران دوباره پا می گیره. لطفاً
بن بست افساد طلبی = اقتدار و شکوه ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
استراتژی فرار به جلوی افساد طلبان تا دیروز:
شکست ما شکست نظام است×
واما امروز: شکست ما افساد طلبان زوال ایران است= حاصلضرب اين ضد معادله = شکست و زوال تفکر افساد طلبی بحول و قوه الهی ان شاءالله چون محقران صفرند و نظام و اسلام و ایران بینهایته (صفر× بینهایت = صفر)
رضا
Iran, Islamic Republic of
خجالت بكشيد بابا ، هر چرت و پرتى را منتشر ميكنيد. شكست سنگين در سه انتخابات پياپى زده مشاعرتون رو درب و داغون كرده. اينكه خيال كنيد با خزعبل بافى عليه اصلاح طلبان به هدفتون خواهيد رسيد غلط محضه و كابوسى بيش نيست .
امروز هم دادستان ٨٦ ساله كشور حسابى از خجالت اصلاحات دراومد و حماسه نازيبائى در ناكامى جناح خود - اصول چراها - سرود كه اى كاش نمى رسود و دست از ناله و نفرين زنان ه ! برميداشت و به مشكلات ويرانه خودش مى پرداخت
رضا رجز نخوان ۱۸ ماه دیگر جوجه ها را بشمار
Iran, Islamic Republic of
رضا جان عجله نکن
شکست سنگین را در انتخابات مجلس اسفندسال ۹۸ خواهید دید
ما صبر و حوصله داریم
سالهاست که میگین انتخابات بعدی برنده میشم
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که میگین انتخابات بعدی برنده میشم ولی هر بار شکست سنگینتری نصیبتون میشه تا علت یابی نکنین شکستتونو بازم شکست دیگری در انتظارتونه
اصلاح طلبان بازنده اصلی هستن .
Iran, Islamic Republic of
شکست های سنگین سال 84 و 88 ریاست جمهوری و سالهای 86 و 90 مجلس رو فراموش کردی ؟!
فاتحه اصلاحات خوانده شد.
Iran, Islamic Republic of
دلار 15000 تومانی و سکه 5 میلیونی دستاورد رای به اصلاح طلبان است .
Iran, Islamic Republic of
آقا رضا!08:22 97/06/15
علیرغم انتقاد به کسانی که با تابلوی اصولگرایی شناخته شده اند معتقدم به قول شما«اصول چرا»یی کردن بهتر از استحاله طلبی و پادویی اروپا و امریکاست.حتی به ظاهر خدامحور بودن بهتر از کدخدامحوری است
در مورد همنوایی با آمریکا برای شکست برجام هم توضیح بدین
Iran, Islamic Republic of
دلم میخواد در مورد همنوایی با آمریکا برای شکست برجام هم توضیح بدین
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
ما سانتریفیوژها را از روی زمین جمع کردیم اما تحریمها فقط روی کاغذ لغو شد و این یعنی برجام از روز اول شکست خورده بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر انشاء الله زوال خط نفوذی غرب در ایران تحقق پیدا کند هیچگاه انقلاب و ایران زوال پیدا نخواهد کرد . به خاطر دارم یکی از شعارهای قبل انقلاب این بود : تا شاه کفن نشود / این وطن وطن نشود امروز باید به یقین گفت : تا هنگامی که خط نفوذ غرب که با عناوین گوناگون طی چهل سال گذشته در هرم قدرت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور جا خوش کرده ریشه کن و تصفیه نشود ایران و انقلاب و اسلام هموراه در خطر است و مردم طعم خدمت و رفاه نسبی و ارامش روانی را نخواهند دید .و حکومت اسلامی واقعی بر محور عقلانیت و معنویت و عدالت شکل نخواهد گرفت .
علی
Iran, Islamic Republic of
بدون شک با این افکارتون همیشه بازنده این
عباس
Iran, Islamic Republic of
بدون شک اسلام و انقلابیون پیروز خواهند شد.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز؛ به عنوان یک رسانه پر مخاطب واهمه ای نداشته باشید، با صراحت گفته ایم و هزاران بار دیگر هم خواهیم گفت که جریان ... اصلاحات به چیزی جز نابودی نظام نمی اندیشد.!!!! ...
Iran, Islamic Republic of
این کشور طی سه قرن گذشته همواره از خیانت غربگرایان ضربه خورده است
Iran, Islamic Republic of
اين افساد طلبان و اصول گرا نما ها كه به اصول چرا معروف هستند به تجربه دريافته اند كار نكنند ولي ساز مخالفت بزنند و عرف و شرع و قانون وارزش و هرچي ديگه را زير سوال ببرند و دلارهاي نفتي رو بالا بكشند چرا چونكه مطمين هستند كساني كه در اين انقلا ب هستي خود را از دست داده اند مفت و مجاني مسايل را حل ميكنند وبا نجابتي كه دارند نمي خوان هيا هو در جامعه ايجاد و دشمنان خارجي سو استفاده كنند و دو دستي دولت را در اختيار اينها ميذارن ولي اي دل غافل اين نقطه ضعف انقلابيون است و با اين كار ضربه اي بزرگتر از دشمن خارجي به نظام از طرف افساد طلبان وارد ميشود