سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مخالفت آمریکا با طرح خط راه‌آهن دو کره

شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 637546
آمریکا با ادامه مذاکرات برای پروژه خط راه آهن دو کره مخالفت کرده است.
مخالفت آمریکا با طرح خط راه‌آهن دو کره
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مقامات آمریکا مذاکره درباره پروژه راه آهن پیشنهادی را که شبه جزیره دو کره را به یکدیگر متصل می‌کرد، متوقف کرده‌اند تا بدین ترتیب شایعات درباره اختلاف نظر میان واشنگتن و سئول بر سر کره شمالی تقویت شوند.

مقامات دو دولت کره شمالی و کره جنوبی قرار بود برنامه های مقدماتی درباره ارتباط ریلی را در هفته گذشته آغاز کنند اما درخواست آنها برای ارسال یک قطار از سئول و عبور از کره شمالی توسط مرکز فرماندهی سازمان ملل (که تحت هدایت آمریکا قرار دارد) رد شد.

این تصمیم جدیدترین مورد از راهبرد سرسختانه واشنگتن در قبال پیونگ یانگ است. آمریکا به عنوان پیش شرط برای همکاری اقتصادی کره شمالی خواستار خلع سلاح کامل کره شمالی شده و این درحالی است که کره جنوبی موضع نرم تری در قبال همسایه شمالی خود اتخاذ کرده و به دنبال ارتباط سازنده با پیونگ یانگ است.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که این خط راه آهن تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برسد.مون بر بهبود روابط قابل توجه روابط سیاسی میان دو کره سرمایه گذاری کرده و برای سرمایه گذاری در ابعاد وسیع در کره شمالی پس از لغو تحریم‌ها ابراز تمایل کرده است.

این درحالی است که کره جنوبی جمعه اعلام کرد که قصد دارد فرستاده ویژه ای را 5 سپتامبر یعنی 14 شهریور ماه به پایتخت کره شمالی اعزام کند تا درباره زمان برگزاری نشست بین رهبران دو کشور رایزنی کند. بر اساس این گزارش انتظار می رود دیدار رهبران دو کره اواخر ماه سپتامبر برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *