شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

گوگل هم با موج ضد ایرانی هم نوا شد

پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 636038
شرکت گوگل در اقدامی مشابه با «فیس‌بوک» و «توئیتر» روز پنجشنبه (۲۳ اوت/ ۱ مردادماه) ۵۸ حساب‌های کاربری «مرتبط با ایران» را از پایگاه‌ها و سایت‌های مرتبط خود حذف کرده است.
گوگل هم با موج ضد ایرانی هم نوا شد
به گزارش جهان نيوز، شرکت گوگل در اقدامی مشابه با «فیس‌بوک» و توئیتر روز پنجشنبه (۲۳ اوت/ ۱ مردادماه) ۵۸ حساب‌های کاربری «مرتبط با ایران» را از پایگاه‌ها و سایت‌های مرتبط خود حذف کرده است. 

شرکت «فیس‌بوک» چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرده بود صدها صفحه کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» را از شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیتش از جمله فیس‌بوک و «اینستاگرام» حذف کرده است.

در همان روز شبکه اجتماعی «توییتر» هم اعلام کرد ۲۸۴ حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.
گوگل روز پنجشنبه اعلام کرده ۵۸ حساب مرتبط با ایران را از پایگاه ویدئویی خود، «یوتیوب» و سایر سایت‌های خود حذف کرده است. 

آسوشیپتدپرس به نقل از گوگل گزارش داده این شرکت ۳۹ کانال در یوتیوب، ۱۳ صفحه در گوگل‌پلاس و ۶ حساب در بلاگر را حذف کرده است. 

«کنت واکر»، از مقام‌های ارشد گوگل در نوشته‌ای در وبلاگش مدعی شده که حساب‌های حذف شده با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده‌اند و «این ارتباط را پنهان نگاه داشته بودند.»

گوگل همچنین اعلام کرده ۴۲ کانال دیگر در یوتیوب که با دولت روسیه مرتبط هستند را هم به حالت تعلیق درآورده است. 
پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شرکت آمریکایی فیسبوک از سوی رسانه‌ها و کنگره آمریکا برای تغییر عملکرد و حذف صفحاتی که تصور می‌شود با روسیه در ارتباط هستند، تحت فشار قرار گرفت.

از آن زمان، به خصوص پس از افشای فروش اطلاعات کاربران فیس‌بوک به شرکت تحلیل داده «کمبریج آنالایتیکا»، این شرکت هر از چند گاهی شماری از صفحات را به بهانه مبارزه با انتشار اخبار جعلی و سوءاطلاعات، حذف می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه دوستداران سید پدیدآورنده پیروزیهای شگفت انگیز؛
Italy
گـــــــــــوگــــــــــــــــل هم با شیطان بزرگ یا همان کدخدای شما، برای شکست برجام بی سرانجام، متاسفانه همنوا شد. به قول دختر همسایه تو برنامه کلاقرمزی و پسرخاله: دست و جیغ و هـــــــــــــورا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
طبق قوانين گوگل، سازمانهاي دولتي و حكومتي (مانند صدا و سيما) مجاز نيستند از اين سايت براي پخش برنامه هاي خود استفاده كنند. آنها مي بايست از طريق شبكه هاي ملي و فراملي (ماهواره اي) خود، يا سايت هاي اختصاصي به پخش برنامه بپردازند و گوگل تنها به افراد حقيقي و سازمانهاي خصوصي سرويس مي دهد. اكنون هم فقط 39 كانال يوتيوب (كه در مقابل دهها هزار كانال ايراني و ميليونها حساب كاربري اصلاً عددي به حساب نمي آيد) را بدليل مخفي كردن ارتباط با صدا و سيماي جمهوري اسلامي مسدود كرده است.
Iran, Islamic Republic of
خوب اگه یکی یه تیکه از یک برنامه صدا و سیما رو بزاره توی یوتیوب چی؟
مگه یوتیوب از برنامه های شبکه های دولتی ضد ایرانی پر نیست؟
Iran, Islamic Republic of
اون دهها هزار کانالی که میگی همه ضد انقلاب هستند
Iran, Islamic Republic of
مگه فیس بوک توئیتر فیلتر نیستن پس چرا ازش استفاده کردین خوبه یکی مثه خودتون باهاتون رفتار کرده تا بفهمین فیلتر یعنی چی