جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

زندانیان آمریکایی اعتصاب می کنند

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 635710
تارنمای نشریه فورچون خبر داد که زندانیان آمریکایی یک اعتصاب سراسری را تدارک دیده اند تا 'برده داری در زندان ها' خاتمه یافته و اصلاحات اساسی در آنها آغاز شود.
زندانیان آمریکایی اعتصاب می کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، این اعتصاب از 21 اوت تا 9 سپتامبر (30 مرداد تا 18 شهریور) ادامه خواهد یافت که پایان آن مصادف با چهل و هفتیمن سالگرد شورش در زندان آتیکا ایالت نیویورک خواهد بود. در نتیجه ناآرامی های مذکور 33 زندانی و 10 مامور پلیس جان باختند.

به گزارش دیروز (29مرداد) فورچون، زندانیان سراسر آمریکا در این 20 روز قصد دارند تا دست از کار کشیده و برخی از آنان اعتصاب غذا نمایند تا بلکه توجه افکار عمومی به مسائل کاری زندانیان وشرایط نامساعد آنان جلب شود. تاکنون زندانیان 17 ایالت برای مشارکت در این اعتصاب سراسری اعلام آمادگی کرده اند.

پرداخت دستمزد اندک به زندانیان رویه ای رایج در آمریکا است و گاهی اوقات درآمد زندانیان کمتر از یک دلار در ساعت است و برخی از کارفرمایان از 23 سنت تا 1.15 دلار در ساعت به زندانیان دستمزد پرداخت می کنند.

اصلاحات در رویه تعیین مجازات محکومین، افزایش خدمات بازپروری و حق رای برای زندانیان، بازداشتیها و محکومین سابق از جمله دیگر درخواست های اعتصابی ها می باشد.

به گزارش ایرنا، آمریکا علاوه بر آنکه بیشترین زندانی را در جهان دارد (2.5 میلیون نفر) بالاترین سرانه زندانی را نیز به خود اختصاص داده و به ازای هر 100 هزار نفر 655 آمریکایی در زندان به سر می برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *