چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۴
۶۷

«مسجدسازی» به عنوان جرم تازه قالیباف اعلام شد!

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 634272
در این محله هر ۲۰۰ قدم یک مسجد ساخته شده است، حتی زمین NGO خانه خورشید را از ما گرفتند و جایش یک مسجد چهار میلیارد تومانی را ساختند. باور کنید حتی یک نفر هم در آن نماز نمی‌خواند.
«مسجدسازی» به عنوان جرم تازه قالیباف اعلام شد!
به گزارش جهان نيوز، مرکز مطالعات شهرداری تهران، روز سه‌شنبه گذشته نشستی را با عنوان «مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی» برگزار کرده است که معاون شهردار، رئیس مرکز مطالعات شهرداری و تعدادی از مدیران تشکل‌های مردم نهاد نیز در این نشست حضور داشته‌اند.

خبر آنلاین نوشته است: فردی به نام لیلا ارشد، که عنوان شده مدیر «خانه خورشید» است با اشاره به فعالیت‌های شهردار سابق در محله هرندی تهران گفته است: در این محله هر ۲۰۰ قدم یک مسجد ساخته شده است، حتی زمین NGO خانه خورشید را از ما گرفتند و جایش یک مسجد چهار میلیارد تومانی را ساختند. باور کنید حتی یک نفر هم در آن نماز نمی‌خواند.

*این اظهارات در حالیست که شهردار سابق تهران در کنار توجه به ایجاد امکان مذهبی، به ساخت مجموعه‌های تفریحی و سازه‌ای نیز شهره است و مشخص نیست خانم ارشد آیا به اتمام برج میلاد و ساخت پل طبیعت، تونل توحید،پل صدر، بوستان ولایت، باغ کتاب و افزایش سرانه فضای سبز تهران بزرگ در دوران شهرداری قالیباف هم التفات داشته است یا خیر!؟

از طرفی صحبت‌های این فرد در بحث ساخت مساجد در محله هرندی تهران توسط شهرداری نیز محل تردید است و باید بررسی شود.

در مجموع اما باید دانست که مسجد را ابتدا باید ساخت و نمازگزارها کم کم آدرس آنرا پیدا می‌کنند!

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ساخت خانه محله و فرهنگسرا و باشگاههاي ورزشي متعدد و اماكن فرهنگي و الي ماشاالله كارها عمراني فراوان حاصل ده سال خدمت صا دقانه دكتر عزير . ايا در اين يكسال يك دهم كه هيچي يك هزارم كارها و بنا ساخته شده.
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند در قرآن کریم، مشرکان را از ساختن مساجد منع کرده است: «مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَن يَعْمُرُواْ مَسَاجِدَ الله شَاهِدِينَ عَلَى أَنفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُوْلَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ»[3]؛ مشرکان حق ندارند مساجد خدا را آباد کنند، در حالی که به کفر خویش گواهی می­ دهند، آنها اعمالشان نابود شده و در آتش جاودانه خواهند ماند.

براساس آیات شریفه قرآن کریم، اولین شرط قبولی اعمال نزد پروردگار «ایمان» است و در بینش قرآنی «مسجد» آن­گاه مسجد خواهد بود که بنیاد و بنیان آن بر اساس تقوا نهاده شود، بدیهی است که مشرکان و کفار به دلیل نداشتن ایمان و فقدان باورهای اسلامی و مقاصد الهی، اعمالش نابود و هیچ­گونه ارزشی ندارد و براساس بیان قرآن[4]همیشه در دوزخ باقی خواهند مانند. بنابراین ممنوعیت آنان از عمران مساجد امری طبیعی است. بنابراین، خداوند این فضیلت(مسجدسازی) را منحصر برای مؤمنان دانسته و سازندگان مساجد را جزء هدایت شدگان معرفی کرده است
عمار
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبان با خداهم مشکل دارند .
...
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که کعبه را بنا نهاد آدم ابوالبشر بود، آنگاه در طوفان نوح این خانه خراب شد و سپس به وسیله ابراهیم و فرزندش اسماعیل تجدید بنا گردید سپس جرهم از قبیله عرب آن را تجدید بنا کرد و بار دیگر هم منهدم شد و عمالقه که مردانی از قوم هود بودند آن را ساختند و بعد از آن قریش نیز آن را ترمیم کردند.
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
«انما یعمر مساجد الله من امن بالله و الیوم الاخر و اقام الصلوة واتى الزکوة و لم یخش الا الله فعسى اولئک ان یکونوا من المهتدین»
منحصرا آباد کردن و تعمیر مساجد خدا به دست کسانى است ؟ به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند. آنها امیدوار باشند؟ از هدایت یافتگان هستند.طبیعى است همان طور که مومنین باید پاکیزه و آراسته باشند، مساجد خداوند نیز باید پاکیزه و آباد و معمور باشد.


البته باید توجه داشت ؟ آبادانى و ساختن مساجد به تصریح قرآن کریم منحصرا باید توسط صالحین و مومنین راستین که فرمانبرداران واقعى خداوند هستند صورت گیرد تا انفاس پاک آنان موجب رونق و آبادى معنوى مساجد نیز بشود و اثرى از ریا و تظاهر و شرک و نفاق در آن باقى نماند. به همین منظور خداوند در آیه دیگرى مشرکین و آن که ایمان واقعى ندارند را از تعمیر و ساخت مساجد منع مى کند و اعمال آن ها را بیهوده و نابود توصیف مى نماید.
Iran, Islamic Republic of
«ما کان للمشرکین این یعمروا مساجد الله شاهدین على انفسهم بالکفر اولئک حبطت اعمالهم و فى النارهم خالدون»
مشرکان را نرسد که مساجد خدا را تعمیر کنند در صورتى که به کفر خود شهادت مى دهند. خدا اعمالشان را نابود خواهد گردانید و در آتش دوزخ آنها جاوید معذب خواهند بود.
Iran, Islamic Republic of
و من اظلم ممن منع مساجد الله یذکر فیها اسمه و سعى فى خرابها اولئک ما کان لهم این یدخلوها الا خائفین لهم فى الدنیا خزى و لهم فى الاخره عذاب عظیم»
و کیست ستمکارتر از آن که مردم را از ذکر نام خدا در مساجد، منع کند و در خرابى آن اهتمام و کوشش نماید، چنین گروهى در مساجد مسلمین در نیایند جز آن که بر خود ترسان باشند، این گروه را در دنیا ذلت و خوارى نصیب است و در آخرت عذابى بسیار سخت .
این آیه در حکم انذارى دائمى براى همگان است که مبادا با منع مردم از مساجد و تخریب خانه هاى خدا در ردیف ستمکارترین و خوارترین مردم قرار گیرند. به عبارت دیگر این آیه به مانند حفاظى دائمى در طول تاریخ اسلام بوده است .و باعث مصونیت مساجد از تعدى افراد مختلف شده است .
گر چه کسانى که ایمانى نداشته و یا کافر بوده اند از این مساله مستثنى بوده اند و به عذاب عملکرد خود گرفتار شده و خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
«و لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع و بیع و صلات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا»
اگر خدا رخصت جنگ ندهد و دفع شر بعضى از مردم را به بعض ‍ دیگر نکند همانا صومعه ها و دیوسیرتها و مساجدى که در آن نماز و ذکر خدا بسیار مى شود همه خراب و ویران مى شد.
در این آیه شریفه یکى از فلسفه هاى تشریع جهاد در راه خدا که همانا حفاظت مساجد از ویرانى و پایدارى ذکر و تسبیح خداوند در جامعه است بیان مى شود. و مسلمین بدین طریق موظف مى شوند که در راه خدا با
Iran, Islamic Republic of
از پیامبر (ص) نقل شده: «من اسرج فى مسجد سراجا لم تزل الملائکة و حملة العرش یستغفرون له ما دام فى ذلک المسجد ضوئه؛ کسى که چراغى در مسجدى برافروزد فرشتگان و حاملان عرش الهى مادام که نور آن چراغ در مسجد مى ‌تابد براى او استغفار مى ‌کنند.» (محاسن صفحه ۵۷ بنا به نقل کتاب کنزالعرفان، جلد ۱- صفحه ۱۰۸) ولى امروز آنچه بیشتر اهمیت دارد، عمران و آبادى معنوى مساجد است، و به تعبیر دیگر بیش از آنچه به ساختن مسجد اهمیت مى ‌دهیم باید به ساختن افرادى که اهل مسجد و پاسداران مسجد و حافظان آنند اهمیت بدهیم. مسجد باید کانونى باشد براى هر گونه حرکت جنبش و سازنده اسلامى در زمینه آگاهى و بیدارى مردم، و پاکسازى محیط، و آماده ساختن مسلمانان‌ براى دفاع از میراثهاى اسلام! مخصوصا باید توجه داشت، مسجد مرکزى براى جوانان با ایمان گردد، نه اینکه تنها مرکز بازنشستگان و از کار افتادگان شود. مسجد باید کانونى براى فعال‌ترین قشرهاى اجتماع باشد، نه مرکز افراد بیکاره و بى حال و خواب آلوده ‌ها!
سهراب نیک بین
Italy
میراث گرانبهای کسانی که دم از اصلاحات می زنند اما خود نیز نمی دانند که چه می خواهند:
همیشه فرار به جلو؛
همیشه تنها حرفهای ژورنالیستی (رسانه ای)؛
همیشه دیگران را مقصر جلوه دادن؛
همیشه خود را مبرا از هرگونه خطا و اشتباه نشان دادن؛
همیشه طلبکار بودن؛
همیشه خوب سخن گفتن و به بدترین شکل عمل کردن؛
همیشه جنجال به پا کردن؛
همیشه اظهار نظر در فضای غبار آلود؛
و ....
و این که هیچ گاه نمی خواهند خط قرمزی برای خود با فتنه گران (اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی) مشخص کنند.
موج سواران حرفه ای رسانه ای
و خیلی چیزهای دیگر؛
این است میراث گرانبهای به اصطلاح اصلاح طلبان (که حیف نام اصلاح طلب) از دوم خرداد76 تا کنون.
علاقه مندان تاریخ را با عینک انصاف مرور کنند.
Iran, Islamic Republic of
هدیه دادن پول تهرانی ها ب سیلبرتی های بی درد بی..... اری اما مسجدسازی که یکی از وظایف قانونی شورای شهر و شهرداری ها در تمام عالم است ممنوع/ اصلا دینداری هم ممنوع!
Iran, Islamic Republic of
این جماعت کلا"با دین و نماز و مسجد مشکل دارند .
Iran, Islamic Republic of
گفته زیاده روی در ساخت مسجد
بعدشم ساخت برج میلاد و پل طبیعت، تونل توحید،پل صدر، بوستان ولایت، باغ کتاب و افزایش سرانه فضای سبز از جیبش انجام داده
Iran, Islamic Republic of
الان شما اصلاح‌طلبان اگر کار عمرانی انجام دهید از جیب مبارک خود هزینه میکنید؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باز هم افسادطلبان، باز هم حمله به ارکان خدا، و باز هم نابودی شان و تکرار تاریخ. این وسط، اگر کسی با ابن جماعت همراه بشه، او هم نابود میشه. اینا که تکلیفشون روشنه.
مرگ بر افسادات
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه مردم را بطور عملی به دین و نماز خواندن دعوت کنند ساخت مسجد چند میلیاردی چه توجیهی دارد به جاش چندتا کارخانه بسازید این همه جوان بیکار نباشد که دست به جرم و گناه بزنند
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

اولا در دین نداریم که مسجد نسازید و بازار و کارخانه بسازید.
ثانیا، با استفاده از محاسبات هم، ساخت مسجد ضروریست. مسجد، محل دعوت مردم به دین و پالایش مردم است. اینکه قابل انکار نیست. خب اگر مساجد باشند، مردم درونشان، پس از پاک شدن نفس، یاد میگیرند به انواع کارهای مفید اعم از ازدواج، تولید، جهاد با دشمنان، دستگیری از فقراء، و سرپرستی یتیمان بپردارند. ذات مسجد، رشددهنده است. پس مسجد باید باشد.
ثالثا، قیمت مسجد نیاز نیست بالا باشد. این قیمت های اعلامی، به خاطر زمین است که در اصل، نباید قیمتی داشته باشد. وگرنه مسجد ساده، چنین قیمت هایی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
هرچیزی جای خود داره . دولت به چه دردی میخوره .وزارت کار و صنعت معدن چیکارسسسسسس.......هر کدوم بودجه خودشونو دارن....عادت کردین همه چیز رو به هم وصل کنین!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به طور عملی به دین و نماز دعوت کردن چه ربطی به کارخونه داره؟! الان کارخونه دارها و کارکنانشون همه اهل دین و نمازند؟! خانه خدا رو، با کارخونه مقایسه کردن واقعا از یک تفکر تاریک بر میاد!
Iran, Islamic Republic of
کاملا ربط داره چون کسی که بیکار باشه احتمال اینگه مجرم و گناهکار بشه بیشتر هست ...
Iran, Islamic Republic of
کاملا بی ربطه. چون کسی که بیکار باشه، توسط اهل مسجد، به کار گرفتهمیشه یا کمک میشه. مسجد رو به عنوان قبله و هدف انسانی و اسلامی، نمیشود کنار گذاشت. به جای مسجد، مبل و فرش و تلویزیونتان را بفروشید، از سفر دست بکشید و خوراکتان را کم کنید، اینترنت را بی خیال شوید، با تلفن همراهتان کمتر حرف بزنید، خودرویتان را بفروشید و به جوان بیکار، کمک کنید تا هم مسجد بماند، هم آن جوان بیکار نباشد. هیچ کدام از این خرج ها هم، ضروری نیست. لذا، حرف شما کاملا بی ربط است.
Iran, Islamic Republic of
قالیباف واقعا یک مدیر توانمند و پرتلاش بود جای مدیریت او در این اوضاع نابسامان خالی است
United States
عیسی شریفی قایم مقام ایشون هم خیلی توانمند و پرتلاش و دزد بود ...
Iran, Islamic Republic of
خوب چهربطی داره حضرت علی هم بعضی فرماندارانش راه کج بودند که ایشان خدمتشون رسید .معاونش دزده دلیل نمی شود که خدایش کل خدمات قالیباف را خط باطل بزنید!الان دوتا شهردار جدید چه کردند !جز فشل بودن وبه وقت خماری !
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
فعالیت قالیباف درمناطق جنوب شهر چشم گیر بوده چون من سالها ساکن جنوب شهر هستم ...دقیقا این مدت شهرداران جدید!هیچ کاری جز آب دادن بی خود به میله های وسط خیابان وبستن متروایستگاه7 نکرده اند
امابعد
سوال
مالکیت :مکان NGo مربوط به که بوده؟
فعالیت ومنفعت NGOدرباره ی مردم چه بوده؟
ساخت مسجد با برنامه وطرح مشخص وقانونی بوده؟
میزان هزینه درمسجد ومکان مورد استفاده ی مفید ان دقیقا چقدر بوده؟
این مطالب باید از شهرداروقت منطقه ی هرندی ولیلا رشید تحقیق شود
Iran, Islamic Republic of
البتهه افساد طلبان برایشان مهم نیست که اختلاس بشود دزدی بشود در اقتصاد کشور اخلال شود مهم این است که مسجد ساخته نشود نماز خوانده نشود امر به معروف نشود نهی از منکر نشود نمازهای جمعه تعطیل شود
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
برادر يا خواهر عزيز
وظيفه شهرداري ساخت مسجد و اينگونه كارها نيست.
البته بصورت قانوني فقط ميتواند بابت پروانه ساختماني تخفيف 100 درصدي بدهد.
ساخت مسجد و اعزام صدها نفر بابت نظافت عتبات و .... نه جزو وظايف شهرداري و نه شرعا" مجاز به هزينه كرد بودجه شهرداري كه حق الناس بوده در اينگونه كارهاست.
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
شهرداریها باید طبق قانون درصدی از بودجه شهری را صرف امور فرهنگی شهر کنند و ساخت وآماده سازی و احیاء مساجد مهمترین کار فرهنگی در هر شهری است نه اینکه کاری کنند که مساجد مخروبه شود ودست آخر هم بخاطر توسعه خیابانها آنها را خراب کنند.
Iran, Islamic Republic of
کار شهرداری جمع آوری زباله هم نیست عرفا بعهده شهرداری گذاشته شده
درآمدهای شهرداری بر دو نوع کمک دولتی و درامدهای که راسا در می اورد در خصوص درامد های خود شهرداری بر اساس بودجه و اختیارات شهردار و شورای شهر هزینه ها انجام می شود لذا شهردار می تواند هر کاری صلاح دانست انجام دهد مثلا کمک به برگزاری اربعین و جمع اوری زباله یا انتقال زائر لذا نیازی نیست از شما دوست عزیز کسب تکلیف نماید
Iran, Islamic Republic of
نه در اسلام، بلکه در هیچ منطقی، مسؤول، هر کاری دلش خواست نمیتواند انجام دهد. فرق مالکیت خصوصی با مسؤولیت دولتی اینست که مسؤول، باید نیازهای جامعه اسلامی را بشناسد و به آن بپردازد. وگرنه خیانت کرده و منابع را هدر داده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خاهشا ک شما انقدر ب وظایف شهرداری واقف هستند ب این شهردار جدید همین اب دادن گلها رو تذکر بدین
سلام
Iran, Islamic Republic of
از کجای قانون این فرمایشات را استخراج کردید؟؟؟؟؟ شرعی و قانونی بودن شما را الآن نزدیک دو سال است که می بینیم، دلار 10 هزار تومانی، مسکن متری چند میلیون تومان، هزینه های کمر شکن درمان، لابد اینها شرعی و قانونی است؟؟؟؟؟ `
Iran, Islamic Republic of
برای اصلاح طلبها مهم نیست که دین چه می گوید مهم این است که فرهنگ منحط لیبرالی وغربی چه می گوید
Iran, Islamic Republic of
شما که دین را فقط به نفع مصالح خود تفسیر میکننید بیشتر به ماهیت دین ضربه میزنید تا انها که برایشان دین مهم نیست نمونه اش جامعه جلوی چشمت
Iran, Islamic Republic of
ضرورت ساخت مسجد، تفسیره؟! ساخت خانه خدا، خود دینه. تفسیر کجا بود ؟!
سلام
Iran, Islamic Republic of
این فرمایشات کهنه شده، لطفا حرف جدیدی بزنید. بیشتر به دین لطمه می زنید!! پشت حرفهای قشنگ شما این همه بدبختی برای مردم بود. کنسرت برویم که گرانی ها از بین بروند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی یکسال گذشته هیچ کاری جز بستن خط متروی 7 نکنی، باید هم دنبال حاشیه سازی باشی تا سرکار دوام بیاوری ...
Iran, Islamic Republic of
درگير پاس كردن بدهي هاي چند ده هزار ميليارد توماني شهرداري هستند در پروژه هاي قبلي
Iran, Islamic Republic of
پروژه قبلی رو شما داری ازش استفاده میکنی. مترو پل طبیعت برج میلاد فرهنگسراها.......

چرا نمیگی دولت تعهدات و بدهیهاش نسبت به شهرداری سرب فلک کشیده و نمیده.

کاش شهردار جدید هم با ایجاد بدهی کار خدماتی میکرد ک اونم از عهده اش برنمیاد
Iran, Islamic Republic of
دولت به شهرداری تهران بدهی های سنگین دارد که باید پرداخت نماید.
Iran, Islamic Republic of
غلط کردن!
بدهی خاصه خرجی های مضحک خودشونه.
تمام اموال مردم تهران را دارن میریزن تو جیب افساد طلبان.
...
Iran, Islamic Republic of
اگر کشور بجای مدیران رفاه زده بی درد 10 تا مدیر مثل قالیباف می داشت اونوقت می فهمیدید که چه قدر اوضاع همه ایران مثل تهران آباد زمان قالیباف می شد.
قالیباف هم مثل همه آدم ها ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد اما ثابت کرد مدیر توانایی است که انقلاب به وجود امثال او نیاز بسیار دارد.
حیف که نگذاشت انقلاب به اهداف خود نزدیک شود. همه تیر و طایفه شان در منطقه 1 جمع شده و دور دور می فرمایند!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم. تهمت نزن.
Iran, Islamic Republic of
هشدار:
اینها با قالیباف کاری ندارند با مساجد کار دارند .
الان مراکز قرآنی فرهنگسرا ها را هم دارند می بندند.
به دلایل نداشتن بودجه و ....
اینها تعهد دارند سند 2020 را اجرا کنند.
Iran, Islamic Republic of
مساجد کارکرد فرهنگی و تربیتی و مذهبی و هیئتی و روشنگری دارند و فقط برای نماز خواندن نیستند.
ضمنا هرندی منطقه پرجمعیتی است و مساجد بیشتری می طلبد.
من به عنوان یک شهروندکه بارها در نقاط مختلف شهر تردد داشته و نیاز به اقامه نماز داشتم بسیار خدا را شاکرم که در هر جای تهران که باشید غالبا یک مسجد در اطراف خود برای نماز و جنددقیقه ای استراحت و تجدید قوا خواهید یافت.
خدا خیر کثیر دهد به کسانی که این مساجد را آباد می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اگر هر 200 قدم یه تالار برای کنسرت میزد راضی بودین؟؟؟؟؟!!!!

افسادطلبان بی درد
Iran, Islamic Republic of
کاباره بیشتر به مذاقشون خوش میاد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان بي درد و فضولگرايان بي عمل
Iran, Islamic Republic of
بنظر من تمام مشکلات تقصیر خود ما مردم هست...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خانم ارشد چه خبر از ... شورای شهرتان!!!
دوره قالیباف اینطور نبوده!!!!
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلب های آمریکایی حیا ندارند فردا هم اعلام جرم می کنن که چرا زن و بچه قالباف با حجاب بودن
سلام
Iran, Islamic Republic of
منظور این خانم این بوده که چرا آقای قالیباف به جای ساختن مسجد پولش را نداده به ایشان و امثال ایشان تا به خودسازی و کارهای عام المنفعه ای مثل نوسازی منزل، واردات کالای بنجل، و ... بپردازند، واقعا چرا؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سایت لجن پراکنی جهان نیوز بهتر است قبل از پاچه خواری برای قالیباف که البته خودش بسیار بدش می آید که امثال جهان نیوز از وی حمایت کنند، می رفت تحقیق می کرد ببیند این خانم ادعایش درست است یا خیر . از این گذشته ساختن مسجد یا هر مکان مفید دیگری تابع عرضه و تقاضاست . عملکرد حضرات باعث شده پیدا کردن مسجد لبالب از نمازگزار حکم کیمیا را بیابد .
Iran, Islamic Republic of
و همان معادلات عرضه و تقاضاست که میگوید تقاضا، مقدار فعلی درخواست نیست. مقدار بالقوه درخواست است که در صورت آگاهی مشتری، جذب میشود. از این به بعد، درست را بهتر بخوان.
Iran, Islamic Republic of
آخه خودروی پژو پارس برای اعضای شورای شهر خریدن و خرید تبلت 5 میلیونی اونم چند سال پیش، اینا تابع تقاضاست! طرفداران افسادطلبان، مثل خودشانند!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مسجد ساخن جرم نیست با پول مردم وندادن پول پیمانکاران هم جرم است همخیانت به درامد کشور
Iran, Islamic Republic of
پول مردم! پول اهدایی مردم برای ساخت مسجد که به شما ربطی ندارد. منابع ملی هم، جهت اطلاعت، مال مردم نیست. مال مردم چیزیست که مایملکشون باشه، یعنی الان خق داشته باشن برن بردارن. منابع ملی، ثروت های خدا، است که در اختیار معصوم، یا فقیه جامع الشرایط جانشین معصوم است، یعنی ولی فقیه. پس هیج پولی، از پول مردم ناراضی، خرج مسجد نشده. و اصولا مسجد، پول حرام را به خودش راه نمیدهد.
حاکم جامعه نیز، قانون. گذاری میکند. لذا وقتی شهرداری، نیاز دینی جامعه را تشخیص میدهد و قانونی کار میکند، گویی از ولی فقیه، اجازه دارد. مگر اینکه خلاف منافع اسلامی و وظایفش عمل کند که نکرده اند.
لذا،ادعای شما رد است. اگر پیمانکاری هم پولش را نگرفته، برود شکایت کند. ادعاهای شما، همگی بی سند و رد است.
Iran, Islamic Republic of
محل ما یه استخر بیشتر نداشت. اون هم وقتی میرفتی پشیمون میشدی. الان استخر رفتن برای اهالی محل یه تفریح عادی شده. دستت درد نکنه قالیباف.
علی
Iran, Islamic Republic of
عده ای از افسادطلبان معلوم الحال جنگ با خدا را شروع کردند و قطعاً ذلیل و خوار هواهند شد
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله