يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» تایید شد

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 630256
یک منبع مسئول در دولت اردن اخبار منتشره درباره پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» جهت مقابله با ایران را تأیید کرد.
پیشنهاد آمریکا برای تشکیل «ناتوی عربی» تایید شد
به گزارش جهان نيوز، یک مقام مسئول در اردن به خبر تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ائتلاف امنیتی و سیاسی در منطقه برای مقابله با ایران، واکنش نشان داد.

این مقام دولتی که نامش فاش نشد، گفت که آمریکا پیشنهادهایی را به برخی کشورهای منطقه از جمله اردن ارائه کرده است و اردن نیز در حال بررسی آن است.

وبگاه «خبرنی» اردن، نزدیک به محافل امنیتی این کشور، به نقل از این مسئول، گزارش داد که «هدف از این پیشنهادات آمریکا، فراهم کردن سازوکار هماهنگی مشترک بین آمریکا و برخی کشورها از جمله اردن برای مقابله با چالش‌های امنیتی، دفاعی و اقتصادی است».

به گفته این مقام مسئول، اردن در حال بررسی این پیشنهادات آمریکاست و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه خبر داد که دولت آمریکا در صدد احیای طرح موسوم به «ناتوی عربی» برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

کاخ سفید هم درباره تشکیل ناتو عربی اعلام کرد که همکاری‌های خود با کشورهای عربی در زمینه‌های دفاع موشکی، تمرینات نظامی، مبارزه با تروریسم و دیگر مسایل مانند حمایت از روابط اقتصادی و دیپلماتیک منطقه‌ای را تقویت می‌کند.

دولت دونالد ترامپ امیدوار است که درباره این ائتلاف که موقتا «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» خوانده می‌شود، در نشستی که قرار است طی روزهای 12 و 13 اکتبر  (20 و 21 مهرماه) در واشنگتن برگزار شود، به شکل اولیه بحث و گفت‌وگو شود.

کاخ سفید نیز تاکید کرده است که چند ماهی است در حال بررسی طرح تشکیل این ائتلاف است که در واقع تشکیل نسخه عربی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
ناتوی عربی شباهت زیادی به ناتوی اروپایی دربرابرروسیه دارد اما غافل از اینکه قبل از ارائه وپیشنهاد آن دربعد نظامی طرح های منحصر بفردی توسط ایران ارائه وتنظیم شده ولذا شماآتلانتیکیها دیگرشبیه موش نخواهید بود که ازهرکجا درخطر قراربگیرد از سوراخ دیگر فرارکنید .موش صحرادرکنار جویها سوراخ های گوناگونی برای خود تعبیه می کند که بمحض ورود اب بجوی وداخل شدن اب درآن از دیگر سوراخ که قبلا"تهیه کرده فرارمیکند .اما ما ایرانیها در بعد نظامی تمام این سوراخ ها را قبل از هراقدامی مسدود میکنیم بنابراین راه بجایی نخواهید برد .