چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تشدید باد و تضعیف باران در سیستان و بلوچستان

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 629314
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع جوی استان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از فردا وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان تشدید و از شدت بارش در جنوب سیستان و بلوچستان کاسته شود.
تشدید باد و تضعیف باران در سیستان و بلوچستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد بادهای 120 روزه از صبح امروز چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان شدت گرفته است که پیش بینی می‌شود دمای هوا بین 5 تا 7 درجه در این منطقه خنک‌تر شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: صبح امروز سرعت باد در ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی زابل 77 کیلومتر برساعت گزارش شده است همچنین پنج شنبه و جمعه بادوگردوخاک به ویژه در ساعات ابتدایی صبح ها شدیدتر می‌شود و در برخی نقاط توفان گردوخاک انتظار می‌رود.

وی عنوان کرد: در جاده‌های مواصلاتی استان کاهش دید را خواهیم داشت همچنین برای زاهدان و سایر نقاط مرکزی وزش باد و گردو خاک با شدت کمتر دور از انتظار نیست.وی با بیان اینکه روز گذشته بارش‌های رگباری همراه با تگرگ از ارتفاعات جنوب شرق سیستان و بلوچستان گزارش شده است افزود: در ایستگاه باران سنجی مولتان در شهرستان مهرستان 3.5 میلی متر باران بارید.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: در ارتفاعات خاش تا ایرانشهر،سراوان، سرباز، سیب و سوران و مهرستان بارش های رگباری تداوم خواهد داشت و همچنان سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه ها در بعدازظهر پیش بینی می‌شودکه روز  پنج شنبه با حاکمیت جریانات شمالی این ناپایداری ها تضعیف می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این ایام دریای عمان مواج و ارتفاع موج به 3 تا 4 متر هم می‌رسد.شوی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای هوای 27 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین، دلگان، زابل، هیرمند، زهک و هامون با حداکثر دمای هوای 48 درجه  سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای سیستان و بلوچستان بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *