کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات متفاوت عطریانفر:

نقش دولت در بحران کنونی حداقل است؛ عامل مشکلات بدعهدی آمریکا و اروپاست!/ بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد/ فرار اصلاح طلبان راه‌حل نيست

2 مرداد 1397 ساعت 11:20

موضوع بحران فعلي ناشي از عوامل پيراموني است و نقش دولت در آن حداقلي است و ضرورت دارد كه برخي از اصلاحات در نظام مديريتي و ساختار دولتي شكل بگيرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد عطريانفر، فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران بر ضرورت ادامه حمايت از دولت اصرار دارد و معتقد است كه بعد از عبور از بحران كنوني، اعتماد عمومي به اصلاح‌طلبان افزايش يافته و مساله ريزش راي به صورت خود به خود حل خواهد شد.

به گزارش جهان نیوز، مهم ترین قسمت های گفتگوی عطریانفر با روزنامه اصطلاح طلب اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

*دغدغه اصلاحات امروز پرداختن به ضرورت عبور از شبه بحراني است كه بر كشور حاكم شده است. شاهديم كه عواملي خارج از دولت تاثيرات خود را در روند مديريت كشور و وضعيت اقتصادي مردم به جا گذاشته است و پرداختن به آن اولويت امروز اصلاحات است. امروز نه بحث عبور از اصلاحات در اولويت است و نه بحث اصلاح اصلاحات.

*موضوع بحران فعلي ناشي از عوامل پيراموني است و نقش دولت در آن حداقلي است و ضرورت دارد كه برخي از اصلاحات در نظام مديريتي و ساختار دولتي شكل بگيرد.

*اصلاح‌طلبان نيز هيچگاه ضرورت پاسخگويي در قبال حمايت خود از دولت را ناديده نگرفته‌اند و پايبند هستند. اصل همين است كه دولت‌ها و حاميان آنها پاسخگو باشند. اصلاحات نيز بايد پاسخگو باشد و تا اين لحظه نيز پاسخگو بوده است. حمايت از دولت و عبور از وضعيت كنوني از جمله تكاليف اصلاح‌طلبان است.

*اصلاح‌طلبان نبايد به دنبال اين باشند كه دامن خود را جمع كرده و از اين ماجرا فرار كنند. فرار كردن راه‌حل نيست.

*مسووليت شرايط موجود به عهده اصلاح‌طلبان يا دولت نيست. مسووليت بخش عمده‌اي از اين فشار به عهده بدعهدي‌هايي است كه با آن مواجه هستيم. مشخصا بدعهدي‌هاي امريكا و ناتواني اروپا در همكاري با ايران موجب بروز شرايط فعلي شده است.

*صحبت‌هاي آقاي علوي‌تبار محترم است اما اكنون بحث غرق شدن نيست. قرار نيست اصلاح‌طلبان غرق شوند. اصلاح‌طلبان حامي دولت بوده‌اند و اين حمايت ناشي از انديشه‌اي بوده است كه مسووليت‌بار است و نياز به پاسخگويي دارد.

*بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد زيرا ما عملكرد دولت، توفيقات و دستاوردهاي آن را در پاراديم اصلاحات يك دستاورد قابل دفاع مي‌دانيم. هيچ دليلي وجود ندارد كه به خاطر عواملي كه خارج از اراده دولت بر كشور و ملت تحميل شده بخواهيم حساب خود را از دولت جدا كنيم. اين يك رسم ناجوانمردانه است و بايد از آن پرهيز كنيم.

*نبايد فقط در خوشي‌هاي دولت سهيم باشيم بلكه بايد در مصائب و مشكلات نيز با دولت همراه بود و دستي بر آتش داشت. بزرگان اصلاحات نيز همين نظر را دارند. امروز آقاي خاتمي و دوستان ديگر همين دغدغه را داشتند.

*تجديد ساختار سازماندهي و ساختار جريان اصلاحات براي پذيرش ماموريت سياسي در چشم‌انداز و افق آينده ايران ضروري است. اين احساس ضرورت هم در بزرگان اصلاحات از جمله آقاي خاتمي ايجاد شده است و هم در سطوح نخبگان و نزديك به شوراهاي موثر و مدبر اصلاحات.

*جريان اصلاحات هميشه در حال گريز و در حالت «خائفا يترقب» به معني جنگ و گريز مسائل را مديريت و ساماندهي كرده است.

*موضع شخصي بنده نقد جدي كساني است كه سخن از عبور از اصلاحات مي‌گويند بدون اينكه طرح جايگزيني داشته باشند. اينها فقط در عبور كردن تخصص دارند. عبور كردن كه هنر نيست. هر كسي مي‌تواند در هر شرايطي با گذشته خود خداحافظي كند و بگويد كه اين گذشته به من مربوط نيست.


کد مطلب: 628917

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/628917/نقش-دولت-بحران-کنونی-حداقل-عامل-مشکلات-بدعهدی-آمریکا-اروپاست-بايد-شرايطي-حمايت-كرد-فرار-اصلاح-طلبان-راه-حل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com