پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۳
اظهارات متفاوت عطریانفر:

نقش دولت در بحران کنونی حداقل است؛ عامل مشکلات بدعهدی آمریکا و اروپاست!/ بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد/ فرار اصلاح طلبان راه‌حل نيست

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 628917
موضوع بحران فعلي ناشي از عوامل پيراموني است و نقش دولت در آن حداقلي است و ضرورت دارد كه برخي از اصلاحات در نظام مديريتي و ساختار دولتي شكل بگيرد.
نقش دولت در بحران کنونی حداقل است؛ عامل مشکلات بدعهدی آمریکا و اروپاست!/ بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد/ فرار اصلاح طلبان راه‌حل نيست
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد عطريانفر، فعال سياسي اصلاح‌طلب و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران بر ضرورت ادامه حمايت از دولت اصرار دارد و معتقد است كه بعد از عبور از بحران كنوني، اعتماد عمومي به اصلاح‌طلبان افزايش يافته و مساله ريزش راي به صورت خود به خود حل خواهد شد.

به گزارش جهان نيوز، مهم ترین قسمت های گفتگوی عطریانفر با روزنامه اصطلاح طلب اعتماد را در ادامه خواهید خواند:

*دغدغه اصلاحات امروز پرداختن به ضرورت عبور از شبه بحراني است كه بر كشور حاكم شده است. شاهديم كه عواملي خارج از دولت تاثيرات خود را در روند مديريت كشور و وضعيت اقتصادي مردم به جا گذاشته است و پرداختن به آن اولويت امروز اصلاحات است. امروز نه بحث عبور از اصلاحات در اولويت است و نه بحث اصلاح اصلاحات.

*موضوع بحران فعلي ناشي از عوامل پيراموني است و نقش دولت در آن حداقلي است و ضرورت دارد كه برخي از اصلاحات در نظام مديريتي و ساختار دولتي شكل بگيرد.

*اصلاح‌طلبان نيز هيچگاه ضرورت پاسخگويي در قبال حمايت خود از دولت را ناديده نگرفته‌اند و پايبند هستند. اصل همين است كه دولت‌ها و حاميان آنها پاسخگو باشند. اصلاحات نيز بايد پاسخگو باشد و تا اين لحظه نيز پاسخگو بوده است. حمايت از دولت و عبور از وضعيت كنوني از جمله تكاليف اصلاح‌طلبان است.

*اصلاح‌طلبان نبايد به دنبال اين باشند كه دامن خود را جمع كرده و از اين ماجرا فرار كنند. فرار كردن راه‌حل نيست.

*مسووليت شرايط موجود به عهده اصلاح‌طلبان يا دولت نيست. مسووليت بخش عمده‌اي از اين فشار به عهده بدعهدي‌هايي است كه با آن مواجه هستيم. مشخصا بدعهدي‌هاي امريكا و ناتواني اروپا در همكاري با ايران موجب بروز شرايط فعلي شده است.

*صحبت‌هاي آقاي علوي‌تبار محترم است اما اكنون بحث غرق شدن نيست. قرار نيست اصلاح‌طلبان غرق شوند. اصلاح‌طلبان حامي دولت بوده‌اند و اين حمايت ناشي از انديشه‌اي بوده است كه مسووليت‌بار است و نياز به پاسخگويي دارد.

*بايد در هر شرايطي از دولت حمايت كرد زيرا ما عملكرد دولت، توفيقات و دستاوردهاي آن را در پاراديم اصلاحات يك دستاورد قابل دفاع مي‌دانيم. هيچ دليلي وجود ندارد كه به خاطر عواملي كه خارج از اراده دولت بر كشور و ملت تحميل شده بخواهيم حساب خود را از دولت جدا كنيم. اين يك رسم ناجوانمردانه است و بايد از آن پرهيز كنيم.

*نبايد فقط در خوشي‌هاي دولت سهيم باشيم بلكه بايد در مصائب و مشكلات نيز با دولت همراه بود و دستي بر آتش داشت. بزرگان اصلاحات نيز همين نظر را دارند. امروز آقاي خاتمي و دوستان ديگر همين دغدغه را داشتند.

*تجديد ساختار سازماندهي و ساختار جريان اصلاحات براي پذيرش ماموريت سياسي در چشم‌انداز و افق آينده ايران ضروري است. اين احساس ضرورت هم در بزرگان اصلاحات از جمله آقاي خاتمي ايجاد شده است و هم در سطوح نخبگان و نزديك به شوراهاي موثر و مدبر اصلاحات.

*جريان اصلاحات هميشه در حال گريز و در حالت «خائفا يترقب» به معني جنگ و گريز مسائل را مديريت و ساماندهي كرده است.

*موضع شخصي بنده نقد جدي كساني است كه سخن از عبور از اصلاحات مي‌گويند بدون اينكه طرح جايگزيني داشته باشند. اينها فقط در عبور كردن تخصص دارند. عبور كردن كه هنر نيست. هر كسي مي‌تواند در هر شرايطي با گذشته خود خداحافظي كند و بگويد كه اين گذشته به من مربوط نيست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تازه فهمیدید اروپا و آمریکا بد عهد هستند !؟
تا کی مردم و کشور باید تاوان به خواب زدگی شما را بدهند ؟
...
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است و به تحریمها مربوط نیست وقتی حجم نقدینگی در عرض 5 سال گذشته 4 برابر شده مقصر دولت است نه دولت امریکا !!
Iran, Islamic Republic of
روحانی نباید استعفا دهد تا قهرمان سازی نکنند از او
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید بپذیرند که با حمایت از روحانی در انتخابات به مردم ایران و اقتصاد کشور ضربه بزرگی وارد کردند.
حامی
United Arab Emirates
دقیقا کی با کدوم کاراشو ن ضربه وارد نکردند؟؟!
Iran, Islamic Republic of
چه کسی علی رغم هشدار دلواپسان! کشور را با مذاکره به آمرکا و اروپا تسلیم کرد؟ حتما قوه ی قضاییه بوده، دولت که نبوده است!!!
Iran, Islamic Republic of
این ها یک درجه ارتقا دادن سیستمشونو
دیدن دیگه دلار نه تومنی رونمی شه گردن احمدی نژاد انداخت، بدعهدی رو رو بهونه می کنن!
حامی
United Arab Emirates
واقعا خوب شد ک ترامپ از برجام خارج شد تا این جماعت حرفی برای زدن داشته باشن و گرنه اینهارو چه به دلسوزی برای مردم
Iran, Islamic Republic of
- ریشه ی مشکلات کشور در زمان احمدی نژاد توسط رسانه ها این موارد اعلام شد:
بی کفایتی دولت
سؤ مدیریت
عوام فریبی دولت
با تقلب روی کار آمدن رییس جمهور
عدم توجه دولت به نخبگان
ماجراجویی دولت
هاله ی نور دولت
- ریشه ی مشکلات کشور در زمان هایی غیر از دولت احمدی نژاد، توسط همان رسانه ها، موارد زیر اعلام می شود
دولت احمدی نژاد
ترامپ
قهر طبیعت
بدعهدی طرف مقابل
دلواپسان
عذاب آسمانی
خشکسالی
حوادث طبیعی
موانع نا گفته
نهادهای غیر انتخابی
تغییر اقلیم
و ...
Iran, Islamic Republic of
تازه سال 92 مشکلات کشور مربوط به مدیریت بود ولی الان امریکا و غرب مقصر هستند
Iran, Islamic Republic of
عجب!
بله دیگه
وقتی اصولگراها گول ادبیات جدید انقلابی دولتو میخورند اینا باید دست پیش بگیرن
Iran, Islamic Republic of
اين شيوه و تاكتيك پاسخگويي ديگه نخ نما شده .بطور مثال گراني لجام گسيخته اجاره و خريد هم مقصر ترامپه يا محتكرين و دلال هاي وابسته بشما.چرا در پنج سال يك لونه مرغ نساختيد كه مردم را به فلاكت بياندازيد
Iran, Islamic Republic of
آقای ترامپ لطفا اون 2500 نورچشمی که با برجاکم گرین کارت گرفتند را اخراج کنید
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز 5450 نفر بودند. اتفاقا نظر همه مردم اخراج اینهاست تا مردم تاوان آمریکا گردی آقا زاده ها را ندهند.
Iran, Islamic Republic of
با از هم پاشيدن برجام راه ارسال دلار هاي نفتي براي اقا زاده ها بسته ميشود و اينها اين همه زور ميزدند براي خوشان بود نه مردم
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینکه میگن دوره آخرالزمونه راست میگن . من نمی دونم چرا هرچی افراد بیشتر خراب کاری میکنن بالا .... . آخه یکی نیست ... با چه رویی اصلا حرف میزنی؟!!!! ....
Iran, Islamic Republic of
تا چند نفر از گردن کلفت های فاسددر میدان آزادی اعدام نشوند فکر نمی کنم بتوان با این مردم در جنگ اقتصادی پیروز شد ما گفتیم خود دانید
Iran, Islamic Republic of
همین کامنت رو تو فارس هم گذاشتی!مثل اینکه امروز خیلی پرکار شدی
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز میگفتید تقصیر رئیس جمهور قبلی است بعد گفتید آقای رئیسی حالا میگید آمریکا اگر عامل مشکلات بدعهدی آمریکا و اروپا است پس چرا با وجود تذکرات مقام معظم رهبری درمورد بدعهدی آمریکا ، کشور را 5 سال معطل کردید ...
Iran, Islamic Republic of
هر بلایی سر ایران اومده از طرف اصلاح طلبان غربگرای غرب دوست لیبرال اومده
دانا
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه در همین چند روز اخیر دوستانتان چند نفر افراد متعهد و مذهبی را در جاهای مختلف حذف کردن که تصمیم هماهنگ شده و یکدفعه ای خود نشاندهنده طراحی از پیش تعیین شده است دوم بند الف fatfرا تصویب کردن که آن هم طرحی از قبل و با هماهنگی بوده سوم اجرای یکدفعه ای سخنرانی تو خالی مبنی بر نتوانستن پیش بردن تحریم و راه حل های کذایی از طرف لیبرال ها و حزب مذکور که چه وزرا چه روزنامه ها به آن اشاره می کنن که لابد اینم اتفاقی بوده چهارم اجرای محرمانه برخی سندها و قراردادها که در چند روز اخیر در حال پیگیری و اجراست پنجم عنوان کردن موضوع عفاف و حجاب و در نهایت اجرای طرح فشار از بیرون و فشار از داخل که به طور هماهنگ در حال اجراست حالا به نظر شما آقای عطریانفر این اتفاقات که با هماهنگی زیر مجموعه دولت که لیبرالن انجام شده مفهومش چیست ؟ یعنی با حرف های شما به این نتیجه برسیم که دارن با روحانی تسویه حساب می کنن؟ واقعا رئیس جمهور نمی تونه جلوی زیر مجموعه اش بایسته که همراستا با دشمن پروژه ها رو پیاده نکنن؟ ...
مالک
Iran, Islamic Republic of
عطریانفر؛ همین شما بودی که مشکلات دوران احمدی نژاد رو بی ربط میدونستی به تحریمها . چی شد همین تحریمها الان کلید مشکلات شدن و دولت اجاره ای شما بی گناه؟!!!!

اونهم دولت با اینهمه ...و ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
...همه بدبختیها زیرسربیلیاقتی رجال سیاسیمونه
م ج
Iran, Islamic Republic of
آقای عطریانفر اول انقلاب کی بوده وچی داشته وحلا بگه چی دارد ؟...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
نبضگیر
Iran, Islamic Republic of
سیاسیون و اقتصادیون ضد انقلاب و فاسد در راس مدیریت های کلان مملکت نفوذ کرده اند. بل وجود اینها موفقیت پیروزی و تولید و اقتصاد پایدار امیدی نیست. مانند اردوغان باید اونا را برهنه سوار اتوبوس کزد و به زندان برد و ثروت آنها را مانند بن سلمان برای اقتصاد ملی مصادره نمود
Iran, Islamic Republic of
1000 درصد موافقم!
آشپز
Iran, Islamic Republic of
تا چهار تا مثل ... در راس اقتصاد مملکت هسته همینه
Iran, Islamic Republic of
ممنوع الخروج را برای چنین زمانهای پیش بینی کرده اند..
Iran, Islamic Republic of
"نقش دولت در بحران کنونی حداقل است؛ عامل مشکلات بدعهدی آمریکا و اروپاست!"
در ایران وقتی تیم ما می بازه حتما تقصیر داوره رییس جون! شما نفر اول نیستی که این تفکر رو داری
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
مگررییس جمهورمشاورین ومعاونین رییس جمهوروزرایا
نمایندگان مجلس کشورمان منتخب اروپاوآمریکاهستندکه
اراده آنان برعملکردمسئولان کشورتاثیربگذارد؟مجموع شرایط فعلی حاصل جمع بی برنامگی درعرصه های مختلف میباشدتمامی مسئولان اعم ازقوه مجریه ومقننه
بایدبخاطرآن پاسخگوباشندنه اینکه به گردن آمریکاواروپا
انداخته شود
م. ناظر
United Arab Emirates
لطفا افرادی مانند آقایان عطریانفر و زیباکلام و تاجزاده و... را به هیچوجه زیر فشار روانی و قانونی و رسانه‌ای قرار ندهید تا راحت به این گونه تحلیلهایشان ادامه دهند و در اوضاع عالی اقتصادی و اجتماعی ثوابی ببرند از باب "ادخال سرور فی قلوب المؤمنین" و نشاندن لبخند بر لبهای ناظرین!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
...