سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

پرونده‌های فساد اقتصادی خطر است نه آمریکا

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 628586
نماینده بناب در مجلس گفت: آمریکا خطری برای مملکت نیست، خطر پرونده‌های فساد اقتصادی است که معمولاً روابط نمی‌گذارد با فساد خوب برخورد شود.
پرونده‌های فساد اقتصادی خطر است نه آمریکا
به گزارش جهان نيوز، ضیاء‌الله اعزازی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷)‌ گفت: فقیر در جامعه هر روز فقیرتر می‌شود و غنی، غنی‌تر. از اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم، زندگی اشرافی در افراد به ویژه مسئولان شدت یافته، فاصله طبقاتی طغیان می‌کند. متأسفانه گاهی اوقات رابطه جایگزین ضابطه شده است. رشوه در دستگاه‌های اجرایی و قضایی غیر قابل کتمان است و همین عوامل است که نظام ما را تهدید می‌کند و ما باید واقعیت را قبول کنیم و به فکر اصلاح این مسائل باشیم. 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان‌طور که امام(ره) فرموده؛ آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. اما فسادی که در دستگاه‌های مختلف نظام رخنه کرده واقعاً خطرناک است و این مسائل است که نظام را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات اصلی امروز مردم ما در حوزه مسائل اقتصادی است، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان اقتصادی توان اداره کشور را ندارند، بازار از دستشان خارج شده و مردم واقعاً نگران اوضاع هستند.

اعزازی با اشاره به وضعیت بازار ارز و سکه خاطرنشان کرد: واقعاً شیوه‌های پرداخت ارز دولتی غیرعقلانی بود و مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه نشان می‌دهد مسئولان اقتصادی به ویژه بانک مرکزی عمداً این‌گونه اقدام کرده‌اند و ذخایر ارزی کشور را بدون در نظر گرفتن وضعیت کشور را هزینه کرده‌اند و این اقدامات باعث شده که اعتماد مردم از بین برود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واقعاً یک انسان بی‌سواد هم این کار را نمی‌کرد. آقایان می‌گویند به شرکت‌ها و افراد ارز پرداخت کرده‌اند و از طرفی هم می‌گویند تحریم‌ها در راه است و ما شاهد هستیم در این شرایط ارز کشور را برای واردات گوشی تلفن همراه هزینه می‌کنند. آیا این کار عقلانی است؟ 

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور! با چه زبانی بگویم تا بشنوی مردم واقعاً در تأمین معیشتشان مانده‌اند. همه چیز گران شده، ادارات گاز، آب و برق هم که هر سال و هر ماه هزینه‌های دریافتی را بالا می‌برند، بر روی زخم مردم فقیر نم می‌پاشند. وزارت نیرو با برنامه قطعی برق پدر مردم را درآورده است. در برنامه خود می‌گویند دو ساعت برق قطع می‌شود اما در عمل شاهد ۴ ساعت قطعی برق هستیم.

اعزازی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده نمی‌توانم پاسخگوی مردم باشم، خاطرنشان کرد: اکثر کارخانجات تعطیل شده‌اند،‌ کارگران بیکار شده‌اند و از سوی دیگر هر روز یک خبر اختلاس و فساد مالی مخابره می‌شود. مردم می‌گویند اگر در مملکت پول نیست پس این افراد اختلاس‌گر از کجا پیدا می‌کنند و این پول‌ها را می‌برند. شما را به خدا به احترام خودتان به این نظام رحم کنید.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا خطری برای مملکت نیست، خطر پرونده‌های فساد اقتصادی است که معمولاً روابط نمی‌گذارد با فساد خوب برخورد شود.

وی افزود:‌ وضعیت مالی بیمارستان‌ها خوب نیست و با توجه به اینکه مردم هم از نظر مالی با مشکلات اساسی مواجه هستند، در هزینه‌های درمانشان مانده‌اند.

اعزازی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وضعیت به‌گونه‌ای شده که دیگر فقرا نمی‌توانند از امکانات خوب آموزشی بهره‌مند شوند. مدارس عملاً مرزبندی شده، هر کس پول دارد می‌تواند در مدارس بهتر درس بخواند و اگر پول نداشته باشد نمی‌تواند از امکانات آموزشی بهتر برخوردار شود. لازم است به مدارس دولتی مخصوصاً در مناطق محروم توجه شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون مسائل راه، تقسیمات کشوری و آبرسانی از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *