کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکلیف برج‌نشینی و پورشه سواری در روز قیامت

13 تير 1397 ساعت 16:51

اسلام با رفاه نسبی انسان نه تنها مخالف نیست بلکه طرفدار تولید ثروت و اشتغال هم هست اما اشرافی‌گری و انباشت ثروت به نحوی که فقرا در مشکلات خود غرق شوند را نمی‌پسندد.


جهان نیوز - دکتر محمد لطفی زاده: رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام به تازگی برای چندمین بار مسئولین را به پرهیز از اشرافی‌گری توصیه فرمودند. در تعالیم اسلامی اشرافیت، زشت شمرده شده و ساده‌زیستی برای مسئولین و مدیران فضیلت محسوب می‌گردد. آنچنان که در تاریخ می‌خوانیم رسول خدا (صلی‌ الله علیه و آله) در مسجد طوری میان مردم ظاهر می‌شدند که تازه‌وارد نمی‌توانست ایشان را بعنوان رئیس جامعه تشخیص دهد.
 
این رویّه که امام راحل و پس از ایشان رهبری بر آن تأکید فرموده و همواره در حفظ آن کوشیده‌اند متأسفانه گاه در میان برخی مسئولین مورد بی‌توجهی واقع می‌شود. اعلام اموال میلیاردی برخی از مدیران و یا تمایل طبقه مرفّه جامعه به برج‌نشینی یادآور نوعی از سبک زندگی است که در آن شکاف طبقه فقیر و غنی بسیار زیاد شده و اختلاف طبقاتی به وضوح به چشم می‌آید.
 
 اسلام با رفاه نسبی انسان نه تنها مخالف نیست بلکه طرفدار تولید ثروت و اشتغال هم هست اما اشرافی‌گری و انباشت ثروت به نحوی که فقرا در مشکلات خود غرق شوند را نمی‌پسندد.
 
قرآن کریم در آیه 129 سوره مبارکه شعراء هشدار می‌دهد که قصر محکم و بلند سبب جاودانگی انسان نیست. در روایت است که ذیل این آیه کریمه، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود هر ساختمانی که مورد نیاز نباشد (زیادتر از نیاز انسان باشد) در قیامت وبال صاحبش خواهد بود!
 
آنانکه به فکر طبقه فرودست جامعه نیستند و با برج‌نشینی و پورشه سواری و نظایر آن دل کودکان فقرا را می‌لرزانند باید بدانند اگر خدای ناکرده از حرام صاحب مالی شده باشند که آتش در انتظارشان است و اگر از حلال باشد باید در قبال طبقه فقیر جامعه پاسخگو باشند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


کد مطلب: 624903

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/624903/تکلیف-برج-نشینی-پورشه-سواری-روز-قیامت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com