پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

تکلیف برج‌نشینی و پورشه سواری در روز قیامت

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 624903
اسلام با رفاه نسبی انسان نه تنها مخالف نیست بلکه طرفدار تولید ثروت و اشتغال هم هست اما اشرافی‌گری و انباشت ثروت به نحوی که فقرا در مشکلات خود غرق شوند را نمی‌پسندد.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام به تازگی برای چندمین بار مسئولین را به پرهیز از اشرافی‌گری توصیه فرمودند. در تعالیم اسلامی اشرافیت، زشت شمرده شده و ساده‌زیستی برای مسئولین و مدیران فضیلت محسوب می‌گردد. آنچنان که در تاریخ می‌خوانیم رسول خدا (صلی‌ الله علیه و آله) در مسجد طوری میان مردم ظاهر می‌شدند که تازه‌وارد نمی‌توانست ایشان را بعنوان رئیس جامعه تشخیص دهد.
 
این رویّه که امام راحل و پس از ایشان رهبری بر آن تأکید فرموده و همواره در حفظ آن کوشیده‌اند متأسفانه گاه در میان برخی مسئولین مورد بی‌توجهی واقع می‌شود. اعلام اموال میلیاردی برخی از مدیران و یا تمایل طبقه مرفّه جامعه به برج‌نشینی یادآور نوعی از سبک زندگی است که در آن شکاف طبقه فقیر و غنی بسیار زیاد شده و اختلاف طبقاتی به وضوح به چشم می‌آید.
 
 اسلام با رفاه نسبی انسان نه تنها مخالف نیست بلکه طرفدار تولید ثروت و اشتغال هم هست اما اشرافی‌گری و انباشت ثروت به نحوی که فقرا در مشکلات خود غرق شوند را نمی‌پسندد.
 
قرآن کریم در آیه 129 سوره مبارکه شعراء هشدار می‌دهد که قصر محکم و بلند سبب جاودانگی انسان نیست. در روایت است که ذیل این آیه کریمه، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود هر ساختمانی که مورد نیاز نباشد (زیادتر از نیاز انسان باشد) در قیامت وبال صاحبش خواهد بود!
 
آنانکه به فکر طبقه فرودست جامعه نیستند و با برج‌نشینی و پورشه سواری و نظایر آن دل کودکان فقرا را می‌لرزانند باید بدانند اگر خدای ناکرده از حرام صاحب مالی شده باشند که آتش در انتظارشان است و اگر از حلال باشد باید در قبال طبقه فقیر جامعه پاسخگو باشند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
این آدمهاراخدا به خو د واگذاشته تامی توانند
بتازند آخر باید دیدچه میشود یعنی دونیا
این قدر بی حساب وکتابه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امثال شما باعث بوجود اومدن وضع موجود هستند
در آیه شریفه مذکور و آیات قبلش هیچوقت گفته نشده عمارت محکم دلیل بدعاقب شدنه
صحبت پیامبر (ص) هم منطق تیتر این متن رو تایید نمیکنه
نتیجه سالهای طولانی نگاهی که ثروتمند رو همیشه محکوم میدونه رو میشه امروز تو خیابون های شمال تهران بخوبی دید
Iran, Islamic Republic of
عزیزم درست نخوندی کجا تو متن گفته ثروت محکومه ثروتی که مسوول مملکت جمع کنه تا حال فقیر رو نفهمه محکومه وگرنه ثروتی که فقرا رو در فرایند تولید می بره در کار تولیدی ثوابم داره