سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
نویسنده اسرائیلی:

ترامپ طرح «معامله قرن» را تعدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 624718
یک رسانه اسرائیلی نوشت که دولت آمریکا در متقاعد کردن فلسطینیان و برخی کشورهای عربی برای قبول طرح موسوم به «معامله قرن» شکست خورده و لذا آماده ارزیابی این طرح است.
ترامپ طرح «معامله قرن» را تعدیل می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری «نیوز وان»، عصر دیروز در گزارشی نوشت که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در متقاعد کردن طرف فلسطینی و برخی کشورهای عربی به قبول «معامله قرن» شکست خورده است و این امر در سفر فرستاده‌های آمریکایی «جارد کوشنر» و «جیسون گرینبلات» به منطقه بازتاب دارد.

این منبع عبری‌زبان افزود، کوشنر- داماد و مشاور ارشد ترامپ- و گرینبلات در حالی به واشنگتن بازگشته‌اند که نتوانسته طرف فلسطینی و برخی طرف‌های عربی را به پذیرش طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» متقاعد کنند به‌ویژه این‌که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی قاطعانه دیدار با هیات آمریکایی، به میانجیگری کشورهای عربی، را رد کرده است. این مخالفت به دلیل اقدام دولت آمریکا به انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، و نادیده گرفتن پرونده آوارگان و قدس است.

«یونی بن مناحم» تحلیلگر اسرائیلی تصریح کرد، اگر رئیس‌جمهوری آمریکا بخواهد طرح یا «معامله قرن» را در شرایط کنونی اعلام کند او مرگ آن را اعلام می‌کند و تنها راه‌حل خروج از این بن‌بست این است آمریکا برای حفظ آبروی خود در برابر جامعه جهانی، اصلاحاتی روی این طرح انجام دهد و افزون بر این، منتظر انتخاب رئیس جدیدی برای تشکیلات خودگردان باشد که ممکن است فصل جدید در روابط با دولت آمریکا باز کند.

این تحلیلگر صهیونیستی در ادامه می‌نویسد، بهتر است ترامپ درخصوص «معامله قرن» با اتحادیه اروپا شراکت کند و اصلاحاتی روی برخی پرونده‌های مهم، از جمله پرونده آوارگان فلسطینی و قدس، صورت دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *