شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ناکامی جبهه النصره در نفوذ به کفریا و الفوعه

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 618649
کمیته های مدافع کفریا و الفوعه به دنبال حمله تروریست ها از 3 محور به دو منطقه ریف ادلب، با آنها وارد درگیری های خشونت آمیزی شدند.
ناکامی جبهه النصره در نفوذ به کفریا و الفوعه
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، کمیته های مدافع دو منطقه کفریا و الفوعه ، تلاش افراد مسلح جبهه النصره برای نفوذ به دو منطقه ریف ادلب را ناکام گذاشتند.کمیته های مردمی مدافع دو منطقه محاصره شده الفوعه و کفریا در ریف ادلی شمالی بامداد روز یکشنبه با جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن و برای جلوگیری از  نفوذ آنان به چندین منطقه در اطراف دو منطقه مذکور از محورهای بنش ، رام حمدان و الصواغیه  وارد درگیری های خشونت آمیزی با آنان شده و تلفات مالی و جانی به آنان وارد کردند.

الفوعه وکفریا دو منطقه در ریف ادلب شمالی هستند که در صبر و شکیبایی و تحمل مشکلات محاصره در دو سال پی در پی و ادامه عملیات نظامی روزانه همراه با بمباران و حمله تک تیراندازان یا حمله به چند محور مختلف در اطراف این دو منطقه  زبانزد هستند.

این جنگ نابرابری است که گروه های مسلح به این دو منطقه داشتند و اقشار مختلف مردم نیز با صبر بی سابقه ای تا لحظه اخر در برابر آنان ایستادند  در حالی که جامعه بین الملل چشم بر مشکلات این دو منطقه پوشیده و گوشش به  فریادها و کمک خواهی های مردان و زنان و کودکانی که در آستانه مرگ بر اثر گرسنگی و نبود غذا و دارو و آب  برق و نابودی زیر ساخت ها و یا کشته شدن با سلاح سرد و بمباران و تک تیراندازها و حملات نظامی مکرر یا تعقیب کودکان توسط  انتحاری ها بدهکار نبود.

 انفجار انتحاری منطقه 4 الراشیدن در غرب حلب به هنگام انتقال گروهی از اهالی این دو منطقه به حلب در راستای به اصطلاح اجرای توافق الفوعه و کفریا و الزبدانی و مضایا بهترین شاهد بر این مدعاست  به گونه ای که دستکم 126 نفر که بیشترشان کودک و زن بودند به شهادت رسیدند و دهها نفر نیز زخمی شدند.
این دو منطقه تا تاریخ  7/4/  2017  دستکم 221 شهید و بیش از 3005 زخمی تقدیم کرده  و از یکم تا چهارم  نیز 59 نفر 36 مرد و 16 کودک و  7 زن شهید شده اند در همین زمان  نیز 282 نفر از جمله 136 مرد و 80 کودک و 66 زن زخمی شدند
ابتدای ماه دسامبر 2016 نیز گروه های مسلح همزمان با تسلط ارتش سوری بر مناطق شرقی حلب وحشیانه ترین بمباران را به این منطقه  داشتند.

در14 دسامبر سال 2016 مذاکرات اولیه برای انتقال ساکنان این دو منطقه در برابر خروج افراد مسلح و خانواده هایشان  از حلب شرقی برگزار شد و دو روز بعد نیز این توافق نقض شد بدون اینکه فردی از این دو منطقه خارج شود .
در در تاریخ 2016/12/22 شهر حلب  کاملا از افراد مسلح تخلیه شد و هم چنین 1200 نفر از شهروندان نیز از الفوعه و کفریا منتقل شدند .

افراد مسلح چندین بار برای اجرای توافق پیشین اقدام به مانع تراشی کردند.در تاریخ 2016/12/18 نیز به دنبال اختلاف در عملیات تبادل،  درگیری هایی میان افراد مسلح جبهه النصره و جنبش احرار الشام در اطراف دو منطقه الفوعه و کفریا رخ داد که به اتش زدن 5 اتوبوس مخصوص تخلیه اهالی این دو منطقه منجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *