کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی سوریه+ جزییات و نقشه میدانی

3 خرداد 1397 ساعت 23:22

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از منابع نظامی از وقوع حمله موشکی به فرودگاه نظامی در استان حمص خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار در فرودگاهی در ریف استان حمص سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر نوشت که به فرودگاه نظامی «الضبعه» در ریف جنوبی استان حمص حمله موشکی شده است.

این رسانه سوری به نقل از منبع نظامی اعلام کرد که پدافند موشک سوریه با این حمله به مقابله پرداخته و مانع از تحقق اهداف این حمله شده است.

این فرودگاه در جنوب استان حمص و نزدیکی مرز سوریه با لبنان قرار دارد.

هنوز عامل این حمله موشکی مشخص نشده است ولی با توجه به تحرکات رژیم صهیونیستی و حملات موشکی این رژیم به جنوب و مرکز سوریه، به احتمال زیاد کار تل آویو باشد.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از خبرنگار خود از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم اسرائیل بر فراز لبنان خبر داد و خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از منبعی میدانی شمار موشکی‌های شلیک شده به فرودگاه الضبعه را چهار فروند ذکر کرده که بر اثر اصابت آن، اطراف فرودگاه آتش سوری رخ داده است.

در همین حال، یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: در این حملات مواضع نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الضبعه» در جنوب غرب استان حمص هدف قرار گرفته شد.
این منبع میدانی افزود: پدافند هوایی تیپ ۷۲ ارتش سوریه با استفاده از سامانه های دفاعی توانست موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را رهگیری کند و هدف قرار دهد.
 


 
وی با بیان این که بقایای یکی از موشک های منهدم شده صهیونیست ها به حومه فرودگاه «الضبعه» برخورد کرد، گفت: موشک دوم ساقط شده به انبار سلاح برخورد کرد که منجر به انفجار بخشی از  دخایر مهمات شد.

همچنین همزمان با حملات صهیونیست ها به فرودگاه «الضبعه»، برخی رسانه ها از هدف قرار گرفته شدن مواضع نیروهای حزب الله لبنان در شهر القصیر خبر دادند اما منابع میدانی این خبر را تکذیب کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، خبر هدف قرار گرفته شدن گذرگاه مرزی «جوسیه» توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز صحت ندارد؛ جنگنده های صهیونیست ها پس از تجاوز به حریم هوایی لبنان و هدف قرار دادن پایگاه های ارتش سوریه به فلسطین اشغالی بازگشتند.

برخی رسانه ها از هدف گیری و ساقط شدن جنگنده رژیم صهیونیستی توسط سامانه پدافند هوایی  ارتش سوریه خبر داده اند اما منابع میدانی این خبر را هم تکذیب کردند؛ در حال حاضر، آماری از شهدا و زخمی ها حملات صهیونیست ها به فرودگاه «الضبعه» منتشر نشده است.


کد مطلب: 614953

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/614953/حمله-اسرائیل-فرودگاه-نظامی-سوریه-جزییات-نقشه-میدانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com